Tuningforum.pl tuning forum
Zaloguj się, aby sprawdzić PW.
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów. Strona główna forum » Fora przeniesione (archiwa) » 306 TEAM
Strona 1 z 1
Autor Wiadomość
Ultimate Tuningforum Master
Ultimate Tuningforum Master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sie Cz 25, 2005 9:45 am
Posty: 775
Lokalizacja: Zgorzelec
Posiadane auto: Peugeot 306 1.4i cat '95r. 5D, Hatchback, LPG


Offline
Post Napisane: cze Pn 26, 2006 8:13 am  Tytuł: Śruby do felg alu vs. do stalo...
 
 
Witam.
Czy do felg aluminiowych potrzebuje innych śrub niż do stalowych? Te ze stalowych wkręcają się tak samo przy felgach aluminiowych (wchodzą na tę samą długość i liczbę zwoi).
Wyczytałem na naszym mądrym forum, że śruby do felg stalowych są stożkowem, a te do alu są płasko zakończone.
1. Czy jest to jedyna różnica i na ile istotna?
2. Czy dało by się to obejść stosując jakieś zwykłe podkładki?
Góra
Zobacz profil
306 TEAM
Avatar użytkownika

Dołączył(a): paź Pn 21, 2002 5:44 pm
Posty: 1897
Lokalizacja: Poznań


Offline
Post Napisane: cze Pn 26, 2006 8:20 am  Tytuł:
 
 
Na to jak gleboko sruba sie wkreci to zalezy od tego jaka masz felge, czy jest dystans itp, co do tego czy sruba jest stozek czy plaska to tez to zalezy od frlgi, ja osobiscie bym podkladek niestosowal, pamietajs ze od tego zalezy twoje bezpieczenstwo i zycie a koszt srob nie jest az taki wysoki

_________________
. : w w w . 3 0 6 t e a m . p l : .

 
Góra
Zobacz profil
Ultimate Tuningforum Master
Ultimate Tuningforum Master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sie Cz 25, 2005 9:45 am
Posty: 775
Lokalizacja: Zgorzelec
Posiadane auto: Peugeot 306 1.4i cat '95r. 5D, Hatchback, LPG


Offline
Post Napisane: cze Pn 26, 2006 8:39 am  Tytuł:
 
 
felga jest bez dystansów i jak sprawdzalem, to sruba wkręca się tak samo przy feldze aluminiowej i stalowej.

wygląda to mniej więcej tak:

Obrazek
Góra
Zobacz profil
Tuningforum master
Tuningforum master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): maja Śr 31, 2006 10:21 pm
Posty: 479
Lokalizacja: Łomianki k/Warszawy


Offline
Post Napisane: cze Pn 26, 2006 4:20 pm  Tytuł:
 
 
U mnie naprzyklad sruby do alusow sa duzo dluzsze w peugeocie. Kiedys wkrecilem felge stalowa z tylu na srubach do alusow to niechcialy sie obracac bo chaczyly o wnetrze bebna. Co do bla to roznie bywa bo np w mustangu mam szpilki i te same nakretki sa do alusow i stalowek.
Góra
Zobacz profil


Post Napisane: cze Pn 26, 2006 11:42 pm  Tytuł:
 
 
Generalnie inne śróby są do stalowych, a inne do aluminiowych.
W lecie jeżdżę na aluskach i muszę pamietać aby wozić ze sobą komplet śrób w bagażniku bo rezerwę mam na stalówce.
Góra
I Rule...contact service
Avatar użytkownika

Dołączył(a): lut Śr 23, 2005 6:22 pm
Posty: 3000
Lokalizacja: Podkarpacie


Offline
Post Napisane: cze Pn 26, 2006 11:48 pm  Tytuł:
 
 
ja w alusach mam identyczne sruby jak w stalowych felgach czyli ze stozkiem :-D sruby z podkladka sa tylko w oryginalnych aluminiakach peugeota i sa dłuzsze niz śruby do stalowych felg :grin:

_________________
Obrazek
. : w w w . 3 0 6 t e a m . p l : .

 
Góra
Zobacz profil


Post Napisane: cze Wt 27, 2006 12:14 am  Tytuł:
 
 
szafiro1 napisał(a):
felga jest bez dystansów i jak sprawdzalem, to sruba wkręca się tak samo przy feldze aluminiowej i stalowej.

wygląda to mniej więcej tak:

Obrazek

nie wygląda to tak bo brakuje stożka a wtedy przy dokrecaniu śruba nie dociśnie podkładki jak powinna.
Góra
Rookie
Rookie
Avatar użytkownika

Dołączył(a): kwi Pt 14, 2006 11:31 pm
Posty: 19
Lokalizacja: Sopot


Offline
Post Napisane: cze Wt 27, 2006 1:30 am  Tytuł:
 
 
Tak jak wspominali koledzy, wszystko zależy od felg.
W niektórych alusach otwory na śróby zakończone są na płasko, a w innych mają stożkowe zagłębienie.

Najważniejsze jest żeby śróba była wystarczająco długa i wystawała przynajmniej 1cm po włożeniu w otwór. Od tego zależy bezpieczeństwo więc lepiej żeby koło nie odpadło w czasie jazdy...
Śróba nie może być jednak zbyt długa, bo jak wspomniał kolega kuba_g może ona blokować bęben.

Ogólnie śróby nie są zbyt tanie ( patrząc na komplet) bo sztuka kosztuje około 8zł, a my potrzebujemy ich 16sztuk, to koszty rosną do 128zł.
Nie trzeba się jednak załamywać, bo na szrocie komplecik takich śrób, często nawet nikolowanych można dostać max za 60zł.

Prawda jest taka że śróby są w komplecie z każdymi NOWYMI felgami, ale każdy kto je póżniej sprzedaje zostawia sobie śróby na "pamiątke", tak na wszelki wypadek jeśli jednak następne felgi kupi używane i nie będzie miał śrób, i tak błędne koło się zamyka...

PS: Nie tylko śróby są ważne, NIE MOŻNA zapominać o pierścieniach centrujących!!!!

Tylko odpowiedni otwór centrujący koło zabezpieczy nas przed nieporzędanym biciem w zawieszeniu.

Pierścienie też są drogie, ale można je tanio wytoczyć na wzór oryginalnych. Koszt 4 sztuk wykonanych z plastiku, 100% jak oryginał, to około 30zł.
Inaczej jest w przypadku felg bez pierścieni, w nich otwór jest pod wymiar, ale to też można wytoczyć.

Miałem już rózne felgi i ostatecznie stwierdzam że jeśli ma się troszke kasy to lepiej kupić nowe z całym kompletem na wyposażeniu, bo wtedy mamy wszystkie problemy z głowy:-)

Ja oczywiście kasy nie mam i zawsze kupowałem używki i kompletowałem reszte i śmiało stwierdzam że za niewielką kasę można śmigać na felgach o wymarzonym wzorze, zachowując przy tym wszelkie normy bezpieczeństwa:-)
Góra
Zobacz profil
Ultimate Tuningforum Master
Ultimate Tuningforum Master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sie Cz 25, 2005 9:45 am
Posty: 775
Lokalizacja: Zgorzelec
Posiadane auto: Peugeot 306 1.4i cat '95r. 5D, Hatchback, LPG


Offline
Post Napisane: cze Wt 27, 2006 7:43 am  Tytuł:
 
 
spoko, sprawdzilem sprawe do konca. nie zauwazylem wczoraj, ze w alusach tez sa stozkowe wglebienia, sruby od stalowych pasuja idealnie, tak wiec nie ma juz problema. Felgi kupilem do peugeota, z ET16 i otworem 65mm, pasuja idealnie.
Jeszcze tylko musze odrdzewić i pomalowac bebny (tył) i zaciski (przód), żeby przez otwory w felgach rdza nie kapała.
dzięki za pomoc
Góra
Zobacz profil


Post Napisane: cze Wt 27, 2006 4:09 pm  Tytuł:
 
 
O właśnie. Też jestem zainteresowany. Napisz może jak odrdzewiałeś i czym lakierowałeś bębny. U mnie wygląda to fatalnie.
Góra
Ultimate Tuningforum Master
Ultimate Tuningforum Master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sie Cz 25, 2005 9:45 am
Posty: 775
Lokalizacja: Zgorzelec
Posiadane auto: Peugeot 306 1.4i cat '95r. 5D, Hatchback, LPG


Offline
Post Napisane: cze Śr 28, 2006 8:05 am  Tytuł:
 
 
hmm, najpierw szczota druciana i jaaaaazzzzdaaaa, potem pędzel i odrdzewiaczem waliłem. Potem na niedobitkach rdzy papier ścierny i... jaaaaazzzdaaaa. I znów pędzelek i odrdzewiacz.
Kupiłem w TESCO czarny spray (do wysokich temperatur - 690 stopni) - kosztował mnie 12 zł i wale na to 4 warstwy tego spraya, z przerwami do jakies 5-10 min. Potem godzine schnie i zakładam koło.
Góra
Zobacz profil


Post Napisane: cze Pt 30, 2006 1:57 am  Tytuł:
 
 
dzięki :)2
Góra
Ultimate Tuningforum Master
Ultimate Tuningforum Master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): lip Wt 01, 2003 1:27 pm
Posty: 1425
Lokalizacja: WPR
Posiadane auto: Peugeot 306 cicho-ciemny


Offline
Post Napisane: gru Pn 18, 2006 11:17 pm  Tytuł:
 
 
może ktoś się orientuje jakie parametry ma śruba do felg stalowych? tzn. jakie M.., skok i długość gwintu? nie mam na wzór, a nie chcę kupować chybił-trafił,
trochę tych różnych śrubek jest:
http://www.allegro.pl/item149760111_now ... owych.html

_________________
. : w w w . 3 0 6 t e a m . p l : .
Gti 6 w Top Gear

 
Góra
Zobacz profil
User
User
Avatar użytkownika

Dołączył(a): paź Śr 04, 2006 12:05 pm
Posty: 40
Lokalizacja: WHITESTOCK


Offline
Post Napisane: gru Wt 19, 2006 12:06 am  Tytuł:
 
 
dokładnie to M12 x 1,25
długość około 50- 55mm (zależy jakie znajdziesz),
muszą być ze stożkiem
pozdr

_________________
______________
qbeckus
. : w w w . 3 0 6 t e a m . p l : .
. : w w w . p e u g e o t . b i a l y s t o k . p l : .
Obrazek

 
Góra
Zobacz profil
Ultimate Tuningforum Master
Ultimate Tuningforum Master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): lip Wt 01, 2003 1:27 pm
Posty: 1425
Lokalizacja: WPR
Posiadane auto: Peugeot 306 cicho-ciemny


Offline
Post Napisane: gru Wt 19, 2006 1:14 am  Tytuł:
 
 
a to 50 - 55mm to długość całej śruby chyba, bo jak sam gwint to coś długie by wyszły, ale już coś wiem, dzieki

_________________
. : w w w . 3 0 6 t e a m . p l : .
Gti 6 w Top Gear

 
Góra
Zobacz profil
User
User
Avatar użytkownika

Dołączył(a): paź Śr 04, 2006 12:05 pm
Posty: 40
Lokalizacja: WHITESTOCK


Offline
Post Napisane: gru Wt 19, 2006 7:13 am  Tytuł:
 
 
Qti306 napisał(a):
a to 50 - 55mm to długość całej śruby chyba, bo jak sam gwint to coś długie by wyszły, ale już coś wiem, dzieki

tak tak to długosc całej śruby
w jednym sklepie (białystok) znalazłem po 2,5 zeta sztuka,
bo tak to po 7 -8 zeta
w alu sam gwint mam 55mm:)

_________________
______________
qbeckus
. : w w w . 3 0 6 t e a m . p l : .
. : w w w . p e u g e o t . b i a l y s t o k . p l : .
Obrazek

 
Góra
Zobacz profil
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów. Strona główna forum » Fora przeniesione (archiwa) » 306 TEAM Strona 1 z 1
Wyświetl wątki nie starsze niż:  Sortuj wg  

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Szukaj:
Skocz do:  




POWERED_BY Hosted by Take.pl
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL