Tuningforum.pl tuning forum
Zaloguj się, aby sprawdzić PW.
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów. Strona główna forum » Fora przeniesione (archiwa) » 306 TEAM
Strona 1 z 2 1, 2 Następna strona
Autor Wiadomość
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): gru Cz 15, 2005 10:53 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Wrocław


Offline
Post Napisane: kwi Pn 03, 2006 4:55 pm  Tytuł: Bierze olej, dymi, ale nie tra...
 
 
Ostatnio zauważyłem, że zostawiam za sobą niebieskie chmurki na starcie, oleju rzeczywiście ubywa zbyt szybko. Silnik nie stracił mocy, ciągnie cały czas tak samo i nie jest zamulony więc raczej wykluczam pierścienie. Dowiedziałem się ostatnio, że tak może się dziać za sprawą uszczelniaczy zaworowych. Co o tym myślicie ? Przebiegu (teoretycznie) mam 172000, praktycznie obstawiam, że jest ok 220000. Jak coś to jakie koszty wymiany....

_________________
<b><i>Nie ważne jaki masz silnik, ważne jak jeździsz z tym silnikem !</i></b>

 
Góra
Zobacz profil
User
User
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sty N 15, 2006 12:10 pm
Posty: 32
Lokalizacja: Olsztyn


Offline
Post Napisane: kwi Pn 03, 2006 5:14 pm  Tytuł:
 
 
8 uszczelniaczy po 1.5 zł/szt. robocizna to różnie bywa - 0.00 + 2 piwka jak robisz sam :grin:

_________________
Peugeot 306 1.6 Break '97 TU5JP NFV ('01)
powered by STAG300 + ciężka stopa

 
Góra
Zobacz profil
Tuningforum master
Tuningforum master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): paź Pt 08, 2004 8:53 pm
Posty: 322
Lokalizacja: Słupno/Płock


Offline
Post Napisane: kwi Pn 03, 2006 5:28 pm  Tytuł:
 
 
powiedz jeszcze, jak odpalasz rano (zimny silnik) to masz z rury wydechowej niebieski dym przez pierwszych kilka sekund???

_________________
. : 3 0 6 t e a m . p l : .

 
Góra
Zobacz profil
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): gru Cz 15, 2005 10:53 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Wrocław


Offline
Post Napisane: kwi Pn 03, 2006 7:23 pm  Tytuł:
 
 
dymi cały czas... i jak jest zimny i jak jest ciepły... :cry:

_________________
<b><i>Nie ważne jaki masz silnik, ważne jak jeździsz z tym silnikem !</i></b>

 
Góra
Zobacz profil


Post Napisane: kwi Pn 03, 2006 9:08 pm  Tytuł:
 
 
mloody napisał(a):
powiedz jeszcze, jak odpalasz rano (zimny silnik) to masz z rury wydechowej niebieski dym przez pierwszych kilka sekund???


Ja tak mam, a potem nie widze juz na niebiesko. Czy to wlasnie uszczelniacze? Jakie powinny byc koszty wymiany? (niestety dwa piwa nie starcza... ;))
Góra
Tuningforum master
Tuningforum master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sty Cz 12, 2006 1:39 pm
Posty: 290
Lokalizacja: Świetokrzyskie
Posiadane auto: Pug306


Offline
Post Napisane: kwi Pn 03, 2006 9:16 pm  Tytuł:
 
 
To tak jesli sa to uszczelniacze to dymi na niebiesko tylko podczas dodawania gazu a jesli to pierscionki to bedzie dymil caly czas sprawdz sobie kompresje

_________________
. : w w w . 3 0 6 t e a m . p l : .
Zawsze chcialem miec takie cos wlasnie po to by wozic ja

 
Góra
Zobacz profil
Tuningforum master
Tuningforum master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): paź Pt 08, 2004 8:53 pm
Posty: 322
Lokalizacja: Słupno/Płock


Offline
Post Napisane: kwi Pn 03, 2006 10:35 pm  Tytuł:
 
 
no jestem innego zdania ;) jeśli odpalasz zimny silnik i dymi Ci na niebiesko tzn, że na bank uszczelniacze, a to dlatego, że olej przez dłuższy czas zdąży przesączyć się przez uczszelniacze, prowadnice zaworowe, aż wreszcie kapnie na tłok, stąd krótkotrwały niebieski dymek przy odpaleniu, a jeśli chodzi o każdorazowe szybkie wprowadzenie na obroty i co za tym idzie dymienie na niebiesko jestem skłonny twierdzić, że jest to wina pierścieni, ale oczywiście mogę się mylić. zgadzam się z marszalem- sprawdź kompresję. jeśli chodzi o koszty wymiany uszczelniaczy to dużo zależy od silnika, no i od tego co będzie Ci to robił ;) jeden uszczelniacz koszuje coś ok.3zł czyli niewiele, ale robocizna......?

_________________
. : 3 0 6 t e a m . p l : .

 
Góra
Zobacz profil
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): gru Cz 15, 2005 10:53 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Wrocław


Offline
Post Napisane: kwi Pn 03, 2006 10:36 pm  Tytuł:
 
 
marszal napisał(a):
To tak jesli sa to uszczelniacze to dymi na niebiesko tylko podczas dodawania gazu a jesli to pierscionki to bedzie dymil caly czas sprawdz sobie kompresje

Marszal a co to za różnica... Silnik pracuje cały czas
Gadałem z kumplem, który troche zajmuje się mechaniką pojazdową i powiedział mi, że można wymienić uszczelniacze bez ściągnania głowicy. Polega to na zblokowaniu silnika tak aby jedna część zaworów była w górze i nie wpadały do środka, ściąga się zawory, wymienia co trzeba zakłada z powrotem i czynność powtarza. Czyli trochę to musi kosztować. Swoją drogą sprawdzę kompresję.... Ech... same problemy z nim ostatnio. Wygląda na to że już czas daje mu się we znaki... Zastanawiam się czy nie sprzedać go... Raz w miesiącu coś wychodzi :( :( :(

_________________
<b><i>Nie ważne jaki masz silnik, ważne jak jeździsz z tym silnikem !</i></b>

 
Góra
Zobacz profil


Post Napisane: kwi Pn 03, 2006 11:15 pm  Tytuł:
 
 
Witam
Ile wam biorą pugi ja mam 1.6 motor zrobiłem 16000 na 10w40
i miałem już końcówke oleju
Góra


Post Napisane: kwi Wt 04, 2006 12:24 pm  Tytuł:
 
 
Hmm ja dolewam jakieś 0,5 litra na każdym 1000 :)
Góra
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): gru Cz 22, 2005 7:51 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Słupca


Offline
Post Napisane: kwi Wt 04, 2006 6:04 pm  Tytuł:
 
 
....RaidMan 0,5 litra oleju na 1000km........ to moze Ty masz dwusówa?:);) :-D
Góra
Zobacz profil
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): gru Cz 22, 2005 7:51 pm
Posty: 204
Lokalizacja: Słupca


Offline
Post Napisane: kwi Wt 04, 2006 6:09 pm  Tytuł:
 
 
acha i branie oleju wcale nie jest zwiazane zawsze z moca!!!!!!!!!!!!!!!!! silnik moze miec pierscienie slabe a jezdzic bedzie nadal!!!!!!!! i nieraz nie czuc roznicy nawet, no chyba ze wsiadziesz do innego z takim samym silnikiem i porownasz sobie.
Ale wymien sobie uszczelniacze chodz to nie jest jak Ktos pisal za Piwo to jest pewne, bo nie jest z tym az tak malo roboty jak moglo by sie wydawac.
pozd
Góra
Zobacz profil


Post Napisane: kwi Wt 04, 2006 7:20 pm  Tytuł:
 
 
No wedługinstrukcji to 0,5l na 1000 jeszcze jest w normie :)
Góra
Ultimate Tuningforum Master
Ultimate Tuningforum Master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): lip Wt 01, 2003 1:27 pm
Posty: 1425
Lokalizacja: WPR
Posiadane auto: Peugeot 306 cicho-ciemny


Offline
Post Napisane: kwi Wt 04, 2006 8:51 pm  Tytuł:
 
 
Wymiana uszczelniaczy powinna pomóc :) u mnie kiedyś brał 0,5 - 1 l. oleju na 1000km i zrobiłem kompletnie głowicę, teraz bierze może 0,5 l. na 7000 km

_________________
. : w w w . 3 0 6 t e a m . p l : .
Gti 6 w Top Gear

 
Góra
Zobacz profil
Forum Master
Forum Master

Dołączył(a): lut Śr 01, 2006 3:16 pm
Posty: 143
Lokalizacja: NDM


Offline
Post Napisane: kwi Wt 04, 2006 9:33 pm  Tytuł:
 
 
Qti ale Ty zrobiłeś całą głowicę, czyli także przeszlifowałeś zawory i gniazda, wymieniłeś zużyte prowadnice itp.
Pomiar ciśnienia i ewentualnie próba olejowa powie czym należy się zająć, ale nie wydaje mi się by sam zabieg wymiany uszczelniaczy pomógł. Lecz moge się mylić.
U mnie robiłem pełną obróbkę głowicy ok 100tyś temu i jak dotąd brak obiawu ubywania oleju (choć nie wiem jak długo jeszcze).
Życzę jak najtańszego rozwiązania.

_________________
. : w w w . 3 0 6 t e a m . p l : .

 
Góra
Zobacz profil
Tuningforum master
Tuningforum master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): sty Cz 12, 2006 1:39 pm
Posty: 290
Lokalizacja: Świetokrzyskie
Posiadane auto: Pug306


Offline
Post Napisane: kwi Śr 05, 2006 1:23 pm  Tytuł:
 
 
Znow wszystko pokrecilem racja mlody na odwrot napisalem :mad: chyba sie zakochalem :) CinkosXR co za roznica hymmm jesli wprowadzasz silnik na wysokie obroty to pierscionki nie nadazaja zbierac oleju i dla tego jest niebieski dymek :(

_________________
. : w w w . 3 0 6 t e a m . p l : .
Zawsze chcialem miec takie cos wlasnie po to by wozic ja

 
Góra
Zobacz profil
Ultimate Tuningforum Master
Ultimate Tuningforum Master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): mar N 12, 2006 1:47 pm
Posty: 542
Lokalizacja: Wałbrzych


Offline
Post Napisane: kwi Pn 17, 2006 10:34 am  Tytuł:
 
 
Byłm u mechanika (miałem ten sam problem) i powiedział, że mogą to być uszczelniacze... po rozebaniu okazało się, że tłoki piją jak szalone ropę, którą wcześniej nalał na tłok, dosłownie w kilka godzin! No i LIPA trzeba było wszystko robić... tulejowanie cylindrów, wymiana pierścieni, docieranie zaworów itd. czały koszt robocizny 2000zł + części ale za jednym zamachem zrobiłem wszystko (łącznie z paskiem rozrządu) - jedynie co nie robiłem to prowadnice bo były ok. Teraz wiem, że z silnikiem będzie OK i mogę bez problemów jechać na wakacje:-) wlałem olej 2 litry i tyle wylałem po ok 5000km!!!
Moja rada... jeśli chcecie jeździć dłuuugo swoimi kotami to lepiej włożyć te 2000 i spać spokojnie. Ja akurat kupiłem nieco taniej auto i te zaoszczędzone pieniążki włożyłem w remont silniczka 1.6 :-) - cieszyłem się, że okazja a tu niestety hehe
Góra
Zobacz profil
Tuningforum master
Tuningforum master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): kwi N 09, 2006 11:49 am
Posty: 459
Lokalizacja: Gdynia


Offline
Post Napisane: kwi Pn 17, 2006 11:25 am  Tytuł:
 
 
Ktos sie orietuje ile zyja silniki 1.4 ?? Moj ma 190tys przejechane i sie tak zastanawiam wlasnie...

_________________
"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts." -- Bertrand Russell

 
Góra
Zobacz profil
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów. Strona główna forum » Fora przeniesione (archiwa) » 306 TEAM Strona 1 z 2 1, 2 Następna strona
Wyświetl wątki nie starsze niż:  Sortuj wg  

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Szukaj:
Skocz do:  




POWERED_BY Hosted by Take.pl
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL