Tuningforum.pl tuning forum
Zaloguj się, aby sprawdzić PW.
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów. Strona główna forum » Fora przeniesione (archiwa) » 306 TEAM
Strona 1 z 1
Autor Wiadomość
Rookie
Rookie

Dołączył(a): sty N 14, 2007 8:08 pm
Posty: 7
Lokalizacja: Gliwice


Offline
Post Napisane: gru Pt 21, 2007 5:21 pm  Tytuł: Problem z wymianą oleju w skrz...
 
 
Tj w temacie. Mialem wyciagana skrzynie i musze teraz dolac/wymienic olej. Tylko właśnie nie wiem gdzie? Tak wiec dziekuje za kazdy post. Pozdrawiam.
(Szukałem tego tematu, ale bez skutku :/ wiec jak juz sie on pojawil to prosilbym o podanie linka :) )
Góra
Zobacz profil
Tuningforum master
Tuningforum master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): lip N 01, 2007 1:04 pm
Posty: 420
Lokalizacja: Gdańsk
Posiadane auto: Peugeot 306 1.6i


Offline
Post Napisane: gru Pt 21, 2007 6:07 pm  Tytuł: Re: Problem z wymianą oleju w ...
 
 
najprosciej wlewa sie przez odpowietznik skrzyni a znajduje on sie na gorze skrzyni jezeli jest wmontowana w samochodzie, pod akumulatorem, wyjmujesz taką czarna plastikową zaslepke i tam lejesz. Znajduje sie on kolo lapy sprzegla. Albo lejesz przez boczny wlew, jest to korek na kwadrat od strony lewego kola.

_________________
Obrazek

Obrazek

 
Góra
Zobacz profil
Rookie
Rookie

Dołączył(a): gru So 01, 2007 1:47 am
Posty: 12
Posiadane auto: Peugeot 306


Offline
Post Napisane: gru Pt 21, 2007 6:40 pm  Tytuł: Re: Problem z wymianą oleju w ...
 
 
ja jak jeszcze nie znalazłem tego odpowiecznika to wlewałem czujnikiem (klucz 22') i się wlało :). Też chciałem dolać kiedyś ale w sklepie mi odradzili i musiałem wymieniać cały.
Góra
Zobacz profil
Tuningforum master
Tuningforum master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): maja Śr 31, 2006 10:21 pm
Posty: 479
Lokalizacja: Łomianki k/Warszawy


Offline
Post Napisane: gru Pt 21, 2007 7:57 pm  Tytuł: Re: Problem z wymianą oleju w ...
 
 
Jedna rzecz mnie ciekawi. Jak wy wszyscy wlewacie przez odpowietrznik albo czujnik to jakim cudem macie prawidlowy poziom oleju w skrzyni? Prawidlowy sposob wlewania oleju to przez korek. Korek znajduje sie z boku skrzyni. Nalezy zdiac kolo i odkrecic korek. Korek odkreca sie kluczem kwadratem chyba 8X8 leje sie tam do pelna i wtedy jest prawidlowy stan oleju!!!!!!!!

_________________
2x306
Peugeot 306 gti 6 120kW 1999r
Peugeot 306 XN 55 kW 1997r
Moje auto

 
Góra
Zobacz profil
Ultimate Tuningforum Master
Ultimate Tuningforum Master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wrz Pn 26, 2005 5:44 pm
Posty: 1655
Lokalizacja: Warszawa/Drohiczyn
Posiadane auto: Peugeot 306


Offline
Post Napisane: gru Pt 21, 2007 10:14 pm  Tytuł: Re: Problem z wymianą oleju w ...
 
 
Ja pojechałem do ASO i na 100% dowiedziałem się ile się wlewa do skrzyni oleju, i przez odpowietrznik tyle wlałem ile trzeba było:). Ale przez odpowietrznik jeżeli ktoś chce dolać tylko to nie radzę bo nie będzie wiedział ile, lepiej jest przez ten boczny prawidłowy, tylko weź i wlej tym bocznym :/
Góra
Zobacz profil
Ultimate Tuningforum Master
Ultimate Tuningforum Master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): lip Wt 01, 2003 1:27 pm
Posty: 1425
Lokalizacja: WPR
Posiadane auto: Peugeot 306 cicho-ciemny


Offline
Post Napisane: gru So 22, 2007 11:30 pm  Tytuł: Re: Problem z wymianą oleju w ...
 
 
strzykawka i do dzieła :D

_________________
. : w w w . 3 0 6 t e a m . p l : .
Gti 6 w Top Gear

 
Góra
Zobacz profil
Tuningforum master
Tuningforum master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): maja Śr 31, 2006 10:21 pm
Posty: 479
Lokalizacja: Łomianki k/Warszawy


Offline
Post Napisane: gru N 23, 2007 12:41 am  Tytuł: Re: Problem z wymianą oleju w ...
 
 
Dokladnie ja mam taka duza 100ml. 20 razy i po zabawie. A pociesze was ze jeszcze nigdy 2l oleju niewlalem. Zawsze do pelna to jest troche mniej

_________________
2x306
Peugeot 306 gti 6 120kW 1999r
Peugeot 306 XN 55 kW 1997r
Moje auto

 
Góra
Zobacz profil
Ultimate Tuningforum Master
Ultimate Tuningforum Master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): mar Śr 07, 2007 10:43 pm
Posty: 1290
Lokalizacja: Piaseczno
Posiadane auto: 306 XS


Offline
Post Napisane: gru N 23, 2007 10:12 pm  Tytuł: Re: Problem z wymianą oleju w ...
 
 
kuba_g napisał(a):
Jedna rzecz mnie ciekawi. Jak wy wszyscy wlewacie przez odpowietrznik albo czujnik to jakim cudem macie prawidlowy poziom oleju w skrzyni? Prawidlowy sposob wlewania oleju to przez korek. Korek znajduje sie z boku skrzyni. Nalezy zdiac kolo i odkrecic korek. Korek odkreca sie kluczem kwadratem chyba 8X8 leje sie tam do pelna i wtedy jest prawidlowy stan oleju!!!!!!!!



Tez sie zastanawialem jak oni to robia...
Ja wzialem sobie zuzyta tube po sylikonie i przystosowalem do wstrzykiwania oleju...
Jakies 10 razy i po zabawie :]
Oczywiscie przez wlew z boku:]

_________________
J4S2C2VR
Obrazek
moj samochodzik :]

 
Góra
Zobacz profil
I Rule...contact service
Avatar użytkownika

Dołączył(a): lut Śr 23, 2005 6:22 pm
Posty: 3000
Lokalizacja: Podkarpacie


Offline
Post Napisane: gru Pn 24, 2007 4:19 pm  Tytuł: Re: Problem z wymianą oleju w ...
 
 
Cytuj:
Dokladnie ja mam taka duza 100ml. 20 razy i po zabawie. A pociesze was ze jeszcze nigdy 2l oleju niewlalem. Zawsze do pelna to jest troche mniej
bo w jednych skrzyniach sie wlewa 1,8l a w innych wlewa sie 2l u mnie wchodzi 2l w a w gti o ile pamietam jest 1,8 a po co lać przez boczny korek i sobie komplikowac życie? odkrecamy boczny korek a wlewamy odpowietrznikiem i nie ma szansy zeby było wiecej bo sie nadmar wyleje bokiem kiedy bedzie stan i po to jest boczny korek
oczywiscie najpierw spuszczamy stary olej dolnym korkiem przed nalaniem nowego :grin:
pojemnosci skrzyń biegów :
1,4- 1,6 - 2L oleju
1,8-2,0 - wszystkie rodzaje (8v-16V ) - 1,8L oleju
1,9D , 1,9TD - 1,8L oleju
Olej do skrzyni :
Esso BV 2l ok 55-60 zł
lub każdy 75W/80 nie lejcie hipolu itp bo jest za gesty i skrzynia pojdzie do krainy wiecznych łowów :grin:

_________________
Obrazek
. : w w w . 3 0 6 t e a m . p l : .

 
Góra
Zobacz profil
Tuningforum master
Tuningforum master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): lip N 01, 2007 1:04 pm
Posty: 420
Lokalizacja: Gdańsk
Posiadane auto: Peugeot 306 1.6i


Offline
Post Napisane: gru Pn 24, 2007 4:41 pm  Tytuł: Re: Problem z wymianą oleju w ...
 
 
ja tak samo uważam jak biker i tak samo praktykuje :) Pozdro

_________________
Obrazek

Obrazek

 
Góra
Zobacz profil
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): lis Śr 22, 2006 8:01 pm
Posty: 135
Lokalizacja: okolice Jarosławia (podkarpacie)
Posiadane auto: Peugeot 306 1.4 XR


Offline
Post Napisane: sty Cz 10, 2008 11:22 pm  Tytuł: Re: Problem z wymianą oleju w ...
 
 
Ja dowiedziałem się w sklepie że wchodzi 2 litry, tyle kupiłem i tyle wlałem czy to ważne którędy? oczywiście po to jest wlew a by to nim wlewać ale jak nie można go odkręcić to trzeba szukać innnej drogi. Pozdrawiam
Góra
Zobacz profil
Rookie
Rookie

Dołączył(a): sty Pt 11, 2008 1:48 pm
Posty: 19
Posiadane auto: peugeot 306


Offline
Post Napisane: sty Pt 11, 2008 11:33 pm  Tytuł: Re: Problem z wymianą oleju w ...
 
 
Ja nalałem 2 litry oleju Shell tez przez ten boczny wlew.Tak mi przynajniej doradzil znajomy mechanik. Pozdrawiam :)
Góra
Zobacz profil
I Rule...contact service
Avatar użytkownika

Dołączył(a): lut Śr 23, 2005 6:22 pm
Posty: 3000
Lokalizacja: Podkarpacie


Offline
Post Napisane: sty Śr 23, 2008 6:57 pm  Tytuł: Re: Problem z wymianą oleju w ...
 
 
nie ma to jak utrudniać sobie zycie i robic cos od d.... strony bo tak "łatwiej"

_________________
Obrazek
. : w w w . 3 0 6 t e a m . p l : .

 
Góra
Zobacz profil
Ultimate Tuningforum Master
Ultimate Tuningforum Master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wrz Pn 26, 2005 5:44 pm
Posty: 1655
Lokalizacja: Warszawa/Drohiczyn
Posiadane auto: Peugeot 306


Offline
Post Napisane: sty Śr 23, 2008 10:10 pm  Tytuł: Re: Problem z wymianą oleju w ...
 
 
Proszę fotki:


Załączniki:
5741_under_car_2.jpg
5741_under_car_2.jpg [ 111.85 KiB | Przeglądane 8376 razy ]
5741_under_bonnet_2.jpg
5741_under_bonnet_2.jpg [ 110.04 KiB | Przeglądane 8392 razy ]
5741_behind_wheel_3.jpg
5741_behind_wheel_3.jpg [ 112.23 KiB | Przeglądane 8376 razy ]
Góra
Zobacz profil
User
User

Dołączył(a): cze So 14, 2008 11:33 pm
Posty: 22
Posiadane auto: peugeot 306; 1,4; 93'


Offline
Post Napisane: lip Cz 31, 2008 2:26 am  Tytuł: Re: Problem z wymianą oleju w ...
 
 
a może ktoś dodać takie foto od 1.4??
Góra
Zobacz profil
I Rule...contact service
Avatar użytkownika

Dołączył(a): lut Śr 23, 2005 6:22 pm
Posty: 3000
Lokalizacja: Podkarpacie


Offline
Post Napisane: lip Cz 31, 2008 10:43 am  Tytuł: Re: Problem z wymianą oleju w ...
 
 
a po co jak w 1,6 jest praktycznie tak samo to w 1,4 tez tak bedzie

_________________
Obrazek
. : w w w . 3 0 6 t e a m . p l : .

 
Góra
Zobacz profil
Ultimate Tuningforum Master
Ultimate Tuningforum Master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wrz Cz 20, 2007 2:21 pm
Posty: 1129
Lokalizacja: małopolska
Posiadane auto: 306 1,4 98'


Offline
Post Napisane: lip Cz 31, 2008 10:47 am  Tytuł: Re: Problem z wymianą oleju w ...
 
 
U mnie na górze jest taki mały kapturek plastikowy, przez który wlewam olej, a z boku są dwie zakrętki na kwadrat.
Nie ma czemu fotek robić...

_________________
.::Mój Peugeot::.

 
Ostatnio edytowano lip Cz 31, 2008 1:31 pm przez genezyp, łącznie edytowano 1 raz

Góra
Zobacz profil
I Rule...contact service
Avatar użytkownika

Dołączył(a): lut Śr 23, 2005 6:22 pm
Posty: 3000
Lokalizacja: Podkarpacie


Offline
Post Napisane: lip Cz 31, 2008 10:54 am  Tytuł: Re: Problem z wymianą oleju w ...
 
 
nio czyli dokładnie tak samo jak w 1,6 ten kapturek to odpowietrznik skrzyni i spokojnie tam sie wlewa olej :)

_________________
Obrazek
. : w w w . 3 0 6 t e a m . p l : .

 
Góra
Zobacz profil
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów. Strona główna forum » Fora przeniesione (archiwa) » 306 TEAM Strona 1 z 1
Wyświetl wątki nie starsze niż:  Sortuj wg  

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Szukaj:
Skocz do:  




POWERED_BY Hosted by Take.pl
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL