Tuningforum.pl tuning forum
Zaloguj się, aby sprawdzić PW.
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów. Strona główna forum » Fora przeniesione (archiwa) » 306 TEAM
Strona 3 z 3 Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
Tuningforum master
Tuningforum master

Dołączył(a): lis Śr 22, 2006 11:40 am
Posty: 453
Lokalizacja: lodz


Offline
Post Napisane: mar Pt 07, 2008 9:05 am  Tytuł: Re: Jak wymienic uszczelke pod...
 
 
jest to mozliwe :)

napewno nasadka torx ...

:)19
Góra
Zobacz profil


Post Napisane: mar Śr 19, 2008 7:37 pm  Tytuł: Re: Jak wymienic uszczelke pod...
 
 
Mam pytanie, nie jestem specem więc nie zadam je fachowo :) mianowicie zobaczyłem dzisiaj że mam mokry dół prawdopodobnie pod silnikiem, w dodatku u góry w jednym miejscu koło uszczelki silnika mam plamę, co to może być?
Z góry dziękuje za odp.

Drugie pytanie dotyczy ciepłego powietrza które od czasu do czasu samo leci z nawiewów mimo że nie mam włączonego ogrzewania, w lecie wskazówka od temp. bardzo często była prawie na maksimum, później wracała na 90C i później znowu wzrastała do maksimum. Co to może być (w zimie wskazówka od temp. wskazuje 90C może ciut więcej, płyn chłodniczy w normie choć w lecie szybko wyparowywał i wiatraki 2 chodzą od chłodnicy).
Góra
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): lis Śr 22, 2006 8:01 pm
Posty: 135
Lokalizacja: okolice Jarosławia (podkarpacie)
Posiadane auto: Peugeot 306 1.4 XR


Offline
Post Napisane: mar Śr 19, 2008 8:52 pm  Tytuł: Re: Jak wymienic uszczelke pod...
 
 
Ad. pytania pierwszego to musisz sprecyzować spod której uszczelki silnika, bo silnik ma wiele uszczelek, no i jaki silnik. Jeśli uszczelka pod klawiaturą, to niewielki wydatek i mało roboty a jeśli uszczelka pod głowicą to poważna sprawa.
Do tego może puszczać któryś symering. Byłem kiedyś u mechanika bo miałem mokry dół silnika - diagnoza: symering na wale. Nie dawało mi to spokoju i rozebrałem osłony i okazało się ze to symering na wałku rozrządu tylko, że lało aż na dół. :)
Uwierz w siebie :)2 ;)
Góra
Zobacz profil
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): lis So 03, 2007 10:09 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Olsztyn
Posiadane auto: peugeot 306 1.8 XX


Offline
Post Napisane: mar Cz 20, 2008 1:55 am  Tytuł: Re: Jak wymienic uszczelke pod...
 
 
a ktoś się może orientuje ile mogą krzyknąć mechanicy za wymianę uszczelki pod głowicą u mechanika??
Góra
Zobacz profil
I Rule...contact service
Avatar użytkownika

Dołączył(a): lut Śr 23, 2005 6:22 pm
Posty: 3000
Lokalizacja: Podkarpacie


Offline
Post Napisane: mar Cz 20, 2008 2:04 am  Tytuł: Re: Jak wymienic uszczelke pod...
 
 
zalezy co bedziesz robił jak odrazu dotarcie zaworów wymiana uszczelniaczy pasków pompy to w porywach do 500

_________________
Obrazek
. : w w w . 3 0 6 t e a m . p l : .

 
Góra
Zobacz profil
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): lis So 03, 2007 10:09 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Olsztyn
Posiadane auto: peugeot 306 1.8 XX


Offline
Post Napisane: mar Cz 20, 2008 10:07 am  Tytuł: Re: Jak wymienic uszczelke pod...
 
 
dzwoniłem do mechaniora
krzyknął za robociznę 220 zł czy to dużo???
wymiana uszczelek i uszczelniaczy.
jakie macie propozycje co do części powiedziałem mu ze zamówię je sam tylko teraz zastanawiam się gdzie( allegro??)
jakiej firmy uszczelka pod głowice??
jakiej uszczelniacze :)9

http://moto.allegro.pl/item322377805_us ... ugeot.html
to jest jedyna uszczelka pod głowice jaką znalazłem na allegro....
Góra
Zobacz profil
I Rule...contact service
Avatar użytkownika

Dołączył(a): lut Śr 23, 2005 6:22 pm
Posty: 3000
Lokalizacja: Podkarpacie


Offline
Post Napisane: mar Cz 20, 2008 10:58 am  Tytuł: Re: Jak wymienic uszczelke pod...
 
 
znajac zycie to i tak zawory bedziesz musiał docierac, do tego wymien uszczelniacze zaworów(1,4 i 1,6 ma 7 mm a wieksze pojemnosci 8mm o ile dobrze pamietam) nie sa drogie a w starszym aucie zaczac lac moga w kazdej chwili pompe wody, uszczelki kolektorów, i rozrzad jak chcesz mieć spokój na dłuzej co do ceny to spoko hehe a planowanie głowicy w cenie ? wszystkie czesci kupisz tu http://czescifrancuskie.pl/kontakt.php? ... fedebf67eb

_________________
Obrazek
. : w w w . 3 0 6 t e a m . p l : .

 
Góra
Zobacz profil
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): lis So 03, 2007 10:09 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Olsztyn
Posiadane auto: peugeot 306 1.8 XX


Offline
Post Napisane: mar Cz 20, 2008 11:46 am  Tytuł: Re: Jak wymienic uszczelke pod...
 
 
nie wiem czy planowanie w cenie pewnie nie ale i tak to zrobię gdzieś indziej najwyżej....
mam nadzieje że to na pewno te uszczelki...
objawy.
gotowanie się wody w chło0dnicy
zimne powietrze w ogrzewaniu wnętrza
jak odkręcę korek od zbiorniczka wyrównawczego to do góry wodę unosi
i jeszcze się jakaś biała maź zbiera pod korkiem ale mało.
powiedz mi jeszcze Biker czy dojadę w tym stanie około 10 km od domu..??

a na tej stronce co wysłałeś nie ma uszczelek albo mój wzrok jest za słaby :)


po dzwoniłem jeszcze trochę po serwisach w swojej okolicy...
ceny z częściami jakie mi proponują to od 800 zł do 2000 zł ( niezła rozbieżność co??)
i teraz już zgłupiałem w serwisach mówią mi ze
muszę wymienić uszczelkę pod głowica
oczywiście planowanie głowicy ścieranie zaworów.
może pierścienie trzeba by wymienić
mówią też że starego rozrządu nie można zakładać więc też nowy.
więc nie wiem co o tym sądzić bop wychodzi na to ze lepiej nowy silnik kupić niż tyle kasy wydać
zastanawiam się też czy samemu tego powoli nie robić tylko głowice do planowania odać a tak to tylko koszt części ...
Góra
Zobacz profil
Tuningforum master
Tuningforum master

Dołączył(a): lis Śr 22, 2006 11:40 am
Posty: 453
Lokalizacja: lodz


Offline
Post Napisane: mar Cz 20, 2008 1:18 pm  Tytuł: Re: Jak wymienic uszczelke pod...
 
 
a tam naciagaja cie jak moga :) moze jeszcze powiedza ze lakier tez trzeba wymienic ....

generalnie tak : jak silnik mial wczesniej dobre sprezanie, nie narzekales na moc to znaczy ze jest dobry. sproboj zmienic sama usczelke + planowanie + uszczelniacze + pasek rozrzadu = 60 + 60 + 18 + 60 = 230 w porywach plus robocizna 220 = 450 zeta fona plus olej i plyn chlodniczy nowy

i bedzie gralo i buczalo

jak chcesz mozesz wziasc inny silnik TYLKO ze te silniki tez sa uzywane nikt przed sprzedaza nie przeprowadza remontu i sie okaze ze po kilku tygodnioach bedziesz mial to samo i uszczelke do wymiany

silniki peugeota sa dosyc trwale, a uszczelka jest do wymiany praktycznie u kazdego wiec nie wiem skad ten dylemat. traktuj to jako normalna naprawe a nie ze juz sie silnik rozsypal przecierz to tylko usczelka ! a ze jest gleboko to sie trzeba nameczyc zeby ja wyjac i TYLE

co do dojazdu to pewnioe dojedziesz jak nie bedzie szarzowac. ja kilka miesiecy jezdzilem z maslem w chlodnicy, bez plynu w chodnicy z z dziurawa usczelka i nic sie specjalnie nie stalo.
Góra
Zobacz profil
I Rule...contact service
Avatar użytkownika

Dołączył(a): lut Śr 23, 2005 6:22 pm
Posty: 3000
Lokalizacja: Podkarpacie


Offline
Post Napisane: mar Cz 20, 2008 1:26 pm  Tytuł: Re: Jak wymienic uszczelke pod...
 
 
Cytuj:
a na tej stronce co wysłałeś nie ma uszczelek albo mój wzrok jest za słaby
dzwonisz do tego sklepu i wszystkie graty kupujesz na telefon ceny maja naprawde spoko i znaja sie na rzeczy sam u nich brałem jak robiłem głowice i z gratami wyszło mnie to nie całe 700 zł a robiłem : planowanie chyba oczywiste do tego docieranie zaworów , wymienione graty : uszczelka klawiatury, uszczelniacze zaworowe, uszczelniacz wałka rozrzadu,uszczelka głowicy, uszczelki kolektora dolot. ,wydech., rozrzad, pompa wody, pasek alternatora i wspomy , za robote dałem 300zł ale to po znajomosci

_________________
Obrazek
. : w w w . 3 0 6 t e a m . p l : .

 
Góra
Zobacz profil
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): lis So 03, 2007 10:09 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Olsztyn
Posiadane auto: peugeot 306 1.8 XX


Offline
Post Napisane: mar Cz 20, 2008 10:07 pm  Tytuł: Re: Jak wymienic uszczelke pod...
 
 
no to mnie trochę pocieszyłeś z mocą nie ma problemu tak jak go kupiłem to wydaje mi sie ze jeździ tak samo...
wydaje mi się tylko ze ten koleś za 220 zł nie splanuje mi głowicy. a nie orientujesz się czy to jest jakaś wielka filozofia?? bo u mojego ojca w pracy mają tokarki i są tam spece od toczenia ale nie wiem to jest coś co przerasta zwykłego tokarza czy nie ??
Góra
Zobacz profil
I Rule...contact service
Avatar użytkownika

Dołączył(a): lut Śr 23, 2005 6:22 pm
Posty: 3000
Lokalizacja: Podkarpacie


Offline
Post Napisane: mar Cz 20, 2008 10:27 pm  Tytuł: Re: Jak wymienic uszczelke pod...
 
 
do planowania trzeba miec maszyne i miec troche o tym pojecia zeby za duzo nie zebrac u nas planowanie kosztuje ok 40 zł jakbys przyniosł głowice pod pacha do planowania, mi planował gosć który to robi jakies 65 lat i daj mu panie 150 lat życia

_________________
Obrazek
. : w w w . 3 0 6 t e a m . p l : .

 
Góra
Zobacz profil
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): lis So 03, 2007 10:09 pm
Posty: 126
Lokalizacja: Olsztyn
Posiadane auto: peugeot 306 1.8 XX


Offline
Post Napisane: mar Pn 24, 2008 1:15 pm  Tytuł: Re: Jak wymienic uszczelke pod...
 
 
no to taniutko mi krztykneli przez telefon raz 150 zł a drugi raz 400 600 zł :/
to chyba muszę poszukać tokarza

zacząłem dzwonić po tokarzach i od razu mi poprawili humor
80 zł planowanie głowicy
120 zł docieranie zaworów gniazd

jutro prawdopodobnie biorę się za wymianę uszczelki
wydaje mi się ze dam radę.
mam klucz dynamometryczny książkę przeczytałem.
a ktoś może wie w jakim stanie powinien być rozrząd tzn. chodzi mi o to czy ma jakieś znormalizowane wymiary to sobie go pomierzę i będę wiedział czy wymieniać a poza tym w książce jest napisane żeby go sobie na wyczucie zmierzyć jak jest napięty jak sie nie ma odpowiedniego przyrządu. Oczywiście go nie posiadam może ktoś mi powie w praktyce jak wygląda te napięcie????
Góra
Zobacz profil
Tuningforum master
Tuningforum master

Dołączył(a): lis Śr 22, 2006 11:40 am
Posty: 453
Lokalizacja: lodz


Offline
Post Napisane: mar Wt 25, 2008 10:20 am  Tytuł: Re: Jak wymienic uszczelke pod...
 
 
napiecie oficjalnie mozesz zmierzy wkladaja w napinacz cos o dlugosci ramienia 10 cm a na koncu wieszasz 1,5 kg

tylko tak jak to samo sie wyceluje to tak zostaw nic nie dociagaj, bo latwo jest zbyt mocno napiac,

druga opcja to obrot o 90 stopni - pasek w najdluzszym miejscu ma sie swobodnie wykreca o 90 stopni tylko to tez jest pojecie wzgledne bo jednemu bedzie sie wydawac ze lekko a innemu ze trudno sie skreca

generalnie jak zlozysz i zacznie ci cos piszczec od strony rozrzadu to poluzuj pasek.
Góra
Zobacz profil
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów. Strona główna forum » Fora przeniesione (archiwa) » 306 TEAM Strona 3 z 3 Poprzednia strona  1, 2, 3
Wyświetl wątki nie starsze niż:  Sortuj wg  

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 3 gości


Szukaj:
Skocz do:  




POWERED_BY Hosted by Take.pl
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL