Tuningforum.pl tuning forum
Zaloguj się, aby sprawdzić PW.
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów. Strona główna forum » Fora przeniesione (archiwa) » 306 TEAM
Strona 1 z 1
Autor Wiadomość
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): lis Śr 22, 2006 8:01 pm
Posty: 135
Lokalizacja: okolice Jarosławia (podkarpacie)
Posiadane auto: Peugeot 306 1.4 XR


Offline
Post Napisane: sie N 26, 2007 4:14 pm  Tytuł: 1.4 na 1.6 16V
 
 
Witam!!!

Chciałbym zmienić sobie silnik z 1.4 na 1.6 16V
Czy będę musiał również zmienić skrzynie biegów oraz układ wydechowy???

Dzięki i pozdrawiam

Damis88
Góra
Zobacz profil
Ultimate Tuningforum Master
Ultimate Tuningforum Master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): kwi Pn 24, 2006 7:07 pm
Posty: 814


Offline
Post Napisane: sie N 26, 2007 9:36 pm  Tytuł:
 
 
Cześć

a Ten 1,6 16v to skąd ? z Opla ? :grin:

_________________
http://www.306team.pl

 
Góra
Zobacz profil
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): lis So 18, 2006 3:55 pm
Posty: 113
Lokalizacja: Wrocław
Posiadane auto: 306 1.4 LPG PKP PCK ABW CBŚ i różne inne literki


Offline
Post Napisane: sie Pn 27, 2007 12:31 am  Tytuł:
 
 
Hubercik napisał(a):
Cześć

a Ten 1,6 16v to skąd ? z Opla ? :grin:


Chyba w 206 jest wersja 1.6 16V 110KM. Możnaby przeszczepić, choć to rzeźba.

Mnie zastanawia co innego: mam u siebie silnik TU3JP (KFX, 1.4i 75KM, komp Magneti Marelli) - pytanie jest jedno - jak skomplikowana byłaby jego zamiana na 1.6 8V TU5JP. Chodzi mi o różnice nie tyle w samym bloku i głowicy, co w sterowaniu i całym osprzęcie (pompa wspomagania razem z łapą, altek, rozrusznik, komp, itp). Zysk niby tylko 15KM, ale jednak zawsze coś, rzekłbym, że to nawet lepsze niż zrobienie pakietu GT np. u Chojnackiego (bo taki pakiet - zmiana wałka rozrządu, itp to w sumie wysilanie silnika, a co za tym idzie, zmniejszanie jego żywotności imho).

Pozdrawiam

_________________
Kenickie
Oficjalny prezes wrocławskiej frakcji grupowej pl.misc.samochody.
http://306team.pl/index.php?modul=uzytkownik&id=952

 
Góra
Zobacz profil
Tuningforum master
Tuningforum master

Dołączył(a): maja Wt 31, 2005 10:52 am
Posty: 344
Lokalizacja: Jarocin
Posiadane auto: Peugeot 106


Offline
Post Napisane: sie Pn 27, 2007 2:20 pm  Tytuł:
 
 
Jak chcesz 1.6 16V to kład tu5j4 z 106 s16 bardzo fajny silnik, albo jego odmianę 8V o oznaczeniu tu5j2 powinno pasować bez wielkiej rzeźby.
Góra
Zobacz profil
Forum Master
Forum Master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): lis Śr 22, 2006 8:01 pm
Posty: 135
Lokalizacja: okolice Jarosławia (podkarpacie)
Posiadane auto: Peugeot 306 1.4 XR


Offline
Post Napisane: sie Pn 27, 2007 2:45 pm  Tytuł:
 
 
Najchetniej włożyłbym 1.6 z innej 306 tylko pytanie:
Czy będzie pasowała skrzynia biegów??? Czy będę musiał również kupować inną skrzynie???
Góra
Zobacz profil
Tuningforum master
Tuningforum master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): maja Śr 31, 2006 10:21 pm
Posty: 479
Lokalizacja: Łomianki k/Warszawy


Offline
Post Napisane: sie Pn 27, 2007 3:19 pm  Tytuł:
 
 
w 306 silnik 16 zaworowe zaczynaja sie od 1.8!!!

_________________
2x306
Peugeot 306 gti 6 120kW 1999r
Peugeot 306 XN 55 kW 1997r
Moje auto

 
Góra
Zobacz profil
Ultimate Tuningforum Master
Ultimate Tuningforum Master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): kwi Pn 24, 2006 7:07 pm
Posty: 814


Offline
Post Napisane: sie Pn 27, 2007 3:32 pm  Tytuł:
 
 
kuba_g napisał(a):
w 306 silnik 16 zaworowe zaczynaja sie od 1.8!!!


Z tego co pamiętam, to przełożenia są inne, sprawdze wieczorem w książce i dam znać dokladnie !

_________________
http://www.306team.pl

 
Góra
Zobacz profil
Tuningforum master
Tuningforum master

Dołączył(a): maja Wt 31, 2005 10:52 am
Posty: 344
Lokalizacja: Jarocin
Posiadane auto: Peugeot 106


Offline
Post Napisane: sie Pn 27, 2007 4:20 pm  Tytuł:
 
 
Cytuj:
Najchetniej włożyłbym 1.6 z innej 306 tylko pytanie:


Dla mnie to proste skoro tu5jp siedziało w 306 i 106, podbnie 1.4 z oznaczeniem KFX to i tuj5j2, tu5j4 będą pasować. skrzynie dasz z 1.8 110KM i poleci ok :)
Góra
Zobacz profil
User
User
Avatar użytkownika

Dołączył(a): wrz Cz 22, 2005 7:31 pm
Posty: 43
Lokalizacja: Cardiff
Posiadane auto: Jaguar S-Type R


Offline
Post Napisane: sie Pn 27, 2007 10:16 pm  Tytuł:
 
 
A nie było czasem silnika 1.6 16V 98KM pod sam koniec produkcji z płaskim filtrem powietrza?

_________________
Jaguar S-Type R 4.2 Supercharged V8
Peugeot 306 XR 1.6

 
Góra
Zobacz profilICQ


Post Napisane: sie Śr 29, 2007 12:22 pm  Tytuł:
 
 
whiz napisał(a):
A nie było czasem silnika 1.6 16V 98KM pod sam koniec produkcji z płaskim filtrem powietrza?


Był, mam właśnie taki, ale on też jest 8mio zaworowy, 72 kW. Produkowali go na pewno od 2000r. - bo ja mam właśnie taki rocznik.
tak BTW - ktoś wie czym różni się od tego, co ma 90KM?
Góra
Ultimate Tuningforum Master
Ultimate Tuningforum Master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): kwi Pn 24, 2006 7:07 pm
Posty: 814


Offline
Post Napisane: sie Śr 29, 2007 6:24 pm  Tytuł:
 
 
kornel_k306 napisał(a):
whiz napisał(a):
A nie było czasem silnika 1.6 16V 98KM pod sam koniec produkcji z płaskim filtrem powietrza?


Był, mam właśnie taki, ale on też jest 8mio zaworowy, 72 kW. Produkowali go na pewno od 2000r. - bo ja mam właśnie taki rocznik.
tak BTW - ktoś wie czym różni się od tego, co ma 90KM?


Było na forum, jakieś 2 rzeczy są chyba inne..

_________________
http://www.306team.pl

 
Góra
Zobacz profil
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów. Strona główna forum » Fora przeniesione (archiwa) » 306 TEAM Strona 1 z 1
Wyświetl wątki nie starsze niż:  Sortuj wg  

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Szukaj:
Skocz do:  




POWERED_BY Hosted by Take.pl
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL