Tuningforum.pl tuning forum
Zaloguj się, aby sprawdzić PW.
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów. Strona główna forum » Fora przeniesione (archiwa) » Tico Tuning Team
Strona 1 z 1
Autor Wiadomość


Post Napisane: lip N 04, 2004 9:04 am  Tytuł: STRASZENIE ZMULONE TICO - POMO...
 
 
WITAM POSIADAM TICO Z 98,, OSTATNIO ROBILEM CALY PRZEGLAD I WYMIENIALEM WSZYSTKIE FILTRY, SWIECE, OLEJ I TAK DALEJ. AUTKO PRZEZ 3 TYS SPRAWOWALO SIE SUPER A TERAZ ZACZELO BYC STRASZNIE ZMULONE. JAK NORMALNIE DALO SIE JECHAC 140KM/H TO TERAZ LEDWO DA SIE ROZPEDZIC DO 110KM/H. NIEWIEM CO JEST NIE TAK BO PRACUJE ROWNO I NIE WIDAC NIC POZA TYM ZE BRAK MU MOCY. NAJBARDZIEJ WIDOCZNE JEST TO NA 4, 5 BIEGU KIEDY AUTKO PRZEKRACZA 100KM/H. CZY KTOS MIAL MOZE KIEDYS TAKI PROBLEM LUB WIE CO TO MOZE BYC TO BARDZO PROSZE O POMOC. Z GORY DZIEKUJE ZA POMOC
Góra


Post Napisane: lip N 04, 2004 11:09 am  Tytuł:
 
 
Zalej bak do pelna i wyjedz w trase tak powiedzmy 100km i jedz nan stop 90kmn i zobaczysz ze auto sie odmuli poprostu tak sie dzieje jak sie duzo jezdzi po miecie i z malymi predkoscimi :)
Góra
Masta Blasta
Avatar użytkownika

Dołączył(a): kwi Wt 09, 2002 10:45 pm
Posty: 2394
Lokalizacja: Bydgoszcz


Offline
Post Napisane: lip N 04, 2004 4:49 pm  Tytuł:
 
 
sprawdz zawory (tzn luzy zaworowe) a konkretniej mowiac wydechowe

_________________
...

 
Góra
Zobacz profil


Post Napisane: lip N 04, 2004 8:58 pm  Tytuł:
 
 
Witaj Complan!
"filtry, świece, olej i tak dalej..." i tak dalej to znaczy co? Jakie świeczki używasz? Jaki olej jest wlany? Wymieniałeś kable wysokiego napięcia lub kopułkę rozdzielacza? Jakie jest zużycie paliwa? Jak się zachowuje przy wysokich obrotach i jak wysokie osiąga - napisz ile pojedziesz na I, II biegu. Sprawdź przewód masowy przy kolektorze wydechowym. Zobacz czy przepustnica rozruchowa w gaźniku całkowicie się otwiera gdy silnik się nagrzewa oraz czy otwiera się drugi przelot przy całkowitym wciśnięciu gazu. Kiedy ostatnio regulowałeś zawory?
Wykręć świece i sprawdź w jakim są stanie (czarne, popielato-brązowe, zaolejone, suche, nadtopione).
Następnie sprawdź czy problem nie stwarzają np. zakleszczone hamulce.
Sorry za taką ilość pytań, ale inaczej trudno coś zdiagnozować na odległość.

Pozdrawiam
Góra


Post Napisane: lip N 04, 2004 11:25 pm  Tytuł: Odpowiedz
 
 
Moje tico ma 32 tysiace. jak pisalem przy 30 tysiacach wszystko wymienialem. swiece sa zwykle takie jak byly w czesniej, olej mobile, kable wysokiego napiecia sa ok, swiece w stanie bardzo dobrym, nie zaolejone czy przypalone. obroty sa ok, tak jak na wolnych jak i na wysokich obrotach. samochod pracuje rowno i bez klopotow a chamulce sa dobre i niezakleszczone. samochod jest dynamiczny do 100 a potem kicha. jezeli chodzi o przyspieszenia to narmalni idzie na 4 do 100 i gdy wlanczam 5 to bardzo opornie pzryspiesza do 110 i tyle. jak mocno cisne na 4 do 110 i daje 5 to przyspieszy do 115 i tyle. samochod nie nagrzewa sie i pracuje jak zwykle, nie zauwazylem zadnych zmian. mysalem ze to moze paliwo ale w czesniej zatankowalem na dobrych stacjach. jadac w trase zatankowalem caly bak na bp i po przejechaniu 200km dolalem 7litrow ( spalil 3,5 a 100km) na orlenie ( tylko ze byla to stacja daleko poza miastem ). w tej chwili zostalo mi juz niewiele paliwa i wlasnie teraz zauwazylem to mulenie.
Góra


Post Napisane: lip Pn 05, 2004 1:45 am  Tytuł:
 
 
32 tysiące, olej mobil (jaki by nie był - syntetyk czy mineralny to za mały przebieg aby sądzić, że silnik ma zmniejszoną kompresję), kable i świece sprawne, hamulce sprawne. Spalanie świadczy o doskonałej kondycji silnika, a jednak brakuje mocy. Nie bez powodu pytałem o maksymalną prędkość na I lub II biegu - jeśli pompa paliwa jest uszkodzona lub układ paliwowy przytkany to objawia się to brakiem mocy przy wysokich obrotach.
Inne możliwe przyczyny to m.in zły kąt wyprzedzenia zapłonu lub uszkodzony regulator kąta wyprzedenia zapłonu, ślizganie się sprzęgła. To drugie raczej byś zauważył. Piszesz, że auto się nie nagrzewa (czy nie przegrzewa?) więc możliwe że kąt wyprzedzenia jest zbyt mały. Kąt jest zależny od obrotów silnika oraz podciśnienia w układzie dolotowym. Sprawdź, czy regulator podciśnieniowy płynnie się wysuwa, bo zdarzały się jego usterki (zablokowanie). Najlepiej sprawdzić stroboskopem - na wolnych obrotach kąt wyprzedzenia wynosi ok 8 st i podczas zwiększania obrotów płynnie rośnie do ponad 30 st.
Zmieniałeś coś w układzie dolotu powietrza? Może masz przełącznik zima/lato w niewłaściwej pozycji?
Jeśli to nie te przyczyny to może trzeba będzie przeczyścić gaźnik.
Sprawdź też konicznie luzy zaworowe i przynajmniej przeczyść kopułkę rozdzielacza zapłonu (np. benzyną, od środka!).
Oczywiście to nie wszystkie możliwe przyczyny, ale te wydają mi się najbardziej prawdopodobne - jeśli nie pomoże to będziemy się zastanawiać dalej. :roll:
Góra


Post Napisane: lip Pn 05, 2004 6:28 pm  Tytuł:
 
 
Mała korekta do mojej poprzedniej wypowiedzi:
brak regulacji kąta wyprzedzenia wiąże się z nieszczelnością układu podciśnieniowego, natomiast sam regulator jest zamknięty i nie widać w nim żadnych ruchomych części (znajduje się przy aparacie zapłonowym).
Zawór z widocznym ruchomym "tłoczkiem" widoczny poniżej (przy kolektorze dolotowym) to zawór EGR układu recyrkulacji spalin mający za zadanie zmniejszenie ilości tlenków azotu w spalinach. Tak na marginesie to on właśnie często się blokuje, ale raczej nie wpływa na osiągi.
Pisałem z pamięci, stąd ten błąd.
Góra


Post Napisane: lip N 11, 2004 9:45 am  Tytuł: PODZIEKOWANIE
 
 
Dzieki wszystkim za pomoc w próbie rozwiązanai mojego klopotu. Po sprawdzeniu wszystkiego okazalo sie ze wszystko bylo ok. Pozostało mi tylko wyjezdzic bak do 0 i zatankowac paliwa na dobrej stacji. Tak własnie zrobiłem i po zatankowaniu 15l na jednej z najwiekszych stacji w miesci. Kupilem tez uszlachetniacz paliwa i dolalem odrobinke do paliwa. Wyjechalem na trase i problem znikl. Autko jest spowrotem dynamiczne i latwo rozwija pretkosci powyżej 120km/h. Jak mowiono mi na stacji diagnostycznej TICO jest bardzo czułe na paliwo ( jego faktyczna zawartosc oktanow ).

Dzieki i pozdrawiam
Góra


Post Napisane: lip N 11, 2004 2:37 pm  Tytuł:
 
 
Witam
Ja tez zauwazylem ze tiktak jest bardzo czuly na paliwko jakie sie mu podaje, zauwazylem to po zalozeniu modyfikatora paliwa (tzw magnetyzer) z allegro za 19zl. Autko mam tera zwawsze i znacznie cichsze i juz niema takiej zmuly przy duzych predkosciach tylko elegancko osioga predkosci rzedu 150km/h :D
pozdrawiam
Góra


Post Napisane: lip N 11, 2004 10:26 pm  Tytuł:
 
 
No tak, tyle się napisałem a tu tylko... paliowo złej jakości. No ale najważniejsze, że problem został rozwiązany. :)2
A tak na marginesie to kiedyś był tu wątek o stacjach serwujących paliwo wątpliwej jakości, ale to już dawno. Może trzeba będzie ponowić?
A wiecie, że wodę to można bezkarnie dolewać do paliwa, bo kontrolerzy szukają tylko klejów, rozpuszczalników, albo jak liczba oktanowa zaniżona?
Góra


Post Napisane: lip Cz 15, 2004 10:17 am  Tytuł:
 
 
widget a ten magnetyzer jak mozna zalatwic ??
Góra


Post Napisane: lip Cz 15, 2004 12:10 pm  Tytuł:
 
 
Indii wejdz na allegro potem wejdz na dzial motoryzacja nastepnie wybiez tuning wewnetrzny i tam bedzie dzial magnetyzery, ktory kcesz to sobie kup, ja niekce nikogo reklamowac :) ja qpilem ten "najmocniejszy" i dziala zreszta zapodaj na gg to ci powiem, niewiem jak inne wiem tylko tyle ze te inne maja slabsze magnesy :)
Góra
Tuningforum master
Tuningforum master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): lis So 29, 2003 6:58 pm
Posty: 348
Lokalizacja: Kielce


Offline
Post Napisane: lip Pt 16, 2004 10:44 pm  Tytuł:
 
 
jak magnetyzer dziala jeszcze za 19 zł to ciekawe ja mialem i nic nie dalo
ale moze jeszcze raz sprubuje
"kto szuka ten bladzi"
"kto palio magnetyzuje jezdzi oszczednie "
:P

widget napisz jaki dokladnie to jest jak cos aby nie lamac prawa to zapodaj lokalizacje na priv - dzieki

Pozdrawiam 8)

_________________
TTT Member ...

 
Góra
Zobacz profil
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów. Strona główna forum » Fora przeniesione (archiwa) » Tico Tuning Team Strona 1 z 1
Wyświetl wątki nie starsze niż:  Sortuj wg  

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Szukaj:
Skocz do:  




POWERED_BY Hosted by Take.pl
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL