Tuningforum.pl tuning forum
Zaloguj się, aby sprawdzić PW.
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów. Strona główna forum » Fora przeniesione (archiwa) » Tico Tuning Team
Strona 1 z 1
Autor Wiadomość


Post Napisane: paź Śr 01, 2003 1:36 am  Tytuł: Schemat budowy gaźnika Tik Tak...
 
 
Witam. Mam problem z moim Tiktakiem. Początkowe objawy były takie, że nie wyłączało sie automatyczne ssanie. Po rozebraniu tej części która odpowiada za ssanie stwierdziłem, że zacina się taki regulator ( cos jak termostat ). Po złożeniu wszystkiego do kupy ten regulator niby działa jak należy, ale chyba mam źle coś ustawione ponieważ nie chce zapalić bez nacisnięcia pedału gazu. Po kilkukrotnym przygazowaniu i potrzymaniu go chwile na gaźie jest jakby oki. Dlatego poszukuję jakichś szczegółowych informacji na temat budowy tego gaźnika. może ktoś posiada jakąś książkę i mógłby zeskanować byłbym bardzo wdzięczny, a może jest coś w sieći ( niestety nie udało mi sie nic znaleźć ). A może już samemu nic nie grzebać i jechać do serwisu ? Pozdrawiam i czekam na odzew.
Góra


Post Napisane: paź Śr 01, 2003 5:28 pm  Tytuł:
 
 
mam schemat ale nie mam skanera :) ale schemat mozna zeskanowac w kazdym serwisie daewoo z ksiazki w ktorej sa wymienione czesci zamienne ja tam skanowalem
Góra


Post Napisane: paź Śr 01, 2003 9:15 pm  Tytuł:
 
 
Kolego, przeskoczyło ci o 2-3 ząbki na dźwigni która popycha takie białe plastikowe kółko. Kółko otwiera przepustnicę rozruchową. Musisz ustawić ją tak, aby otwieranie rozpoczęło się przy temperaturze 30 +/- 2 st.C. Natomiast dźwignia jest sprzężona z przepustnicą główną i pewnie jest za bardzo uchylona dlatego nie może wytworzyć się dostatecznie duże podciśnienie aby wyssać paliwo z dyszy wolnych obrotów, koniecznego do wytworzenia bogatej mieszanki. Doraźnie możesz przed rozruchem 2-3 krotnie nacisnąć pedał przyśpieszenia, spowoduje to podanie paliwa do gaźnika nieco inną drogą, ale powinno zadziałać.
Góra


Post Napisane: paź Śr 01, 2003 9:24 pm  Tytuł:
 
 
Witam. No na tym kółeczku jest taka kropka a na "listewce zębatej" jest znaczek. Napewno to musi być jakos zsynchronizowane według tych znaczków. niestety nie mam pojecia jak to ustawić. Żebym miał jakiegoś znajomego u którego mógłbym to zobaczyc, albo fotki tej strony gaźnika, to bym spróbował sam porególować ale niestety chyba będę musiał pojechać do serwisu :(. Ze skanów z serwisu nic nie mozna wywnioskować niestety, nie ma tam nic na temat regulacji. W mojej książce tez nic na ten temat nie ma :(. Może ktoś mógłby zrobić mi chociaż fotki ?
Góra


Post Napisane: paź Śr 01, 2003 9:35 pm  Tytuł:
 
 
Ja też myślałem, że te znaczniki - kropeczki powinny być zsynchronizowane, ale tak nie jest! Przestawiłem o jeden ząbek i było lepiej, potem o jeszcze 1 i jeszcze 1. Dopiero wtedy spasowało. W serwisie nic ci nie poradzą, pewnie każą ci wymienić gaźnik (za 1700 PLN). Myślę, że sam dasz radę to przeregulować, potrzeba trochę cierpliwości - regulacja przy zimnym silniku - trzeba czekać aż ostygnie. Kółko obracaj tak aby naciągać sprężynę - to wszystko.

Pozdrawiam!
Góra


Post Napisane: paź Śr 01, 2003 9:57 pm  Tytuł:
 
 
Jutro z rana zabiorę się do roboty. Jeżeli nie uda mi się zrobić to kupie jakis używany gaźnik i przemontuje ten cały modół który odpowiada za ssanie i już. Na głowę jeszcze nie upadłem, żeby płacić 1700 zł za gaźnik. A może być tak, że tą sprężynę trzeba poluzowac ? Nie wiem na jakim etapie teraz jestem i dlatego przydało by się zobaczyć na te znaczki jak jest u kogos innego. Czy ta blaszka od przepustnicy co wpuszcza powietrze przez filtr powinna leciutko się dać wcisnąć palcem, czy trzeba uzyć trochę siły ? ( u mnie trzeba użyć trochę siły i jak nacisnę pedał gazu to dopiero od połowy ta przepustnica się uchyla ). Ufff, chyba troche namieszałem.
Góra


Post Napisane: paź Śr 01, 2003 11:23 pm  Tytuł:
 
 
Nie, nie poluzować tylko naciągnąć! To przeskakuje wtedy gdy wykręcasz tą śrubę do regulacji przepustnicy rozruchowej przy termostacie. Jak przestawisz o te 2 ząbki to wtedy wyreguluj przepustnicę rozruchową tak aby zaczęła się otwierać w 30 st. C. (wcześniej właśnie sprężyna ją dociska i dlatego trzeba użyć trochę siły aby ją odchylić - to jest prawidłowo!) Przy wyłączonym i zimnym silniku przepustnica rozruchowa jest całkowicie zamknięta. Po uruchomieniu lekko się podnosi za sprawą siłownika podciśnieniowego (dwustopniowego). Powyżej tej temperatury jest już luźna. Najlepiej patrzeć na wskaźnik temperatury - jak tylko wskazówka zaczyna się podnosić i jest na początku skali to obroty jałowe silnika powinny już być nominalne (ok. 1000) a przepustnica rozruchowa całkowicie otwarta.
Góra


Post Napisane: paź Cz 02, 2003 7:56 am  Tytuł:
 
 
English: You can find scheme of carburettor on http://tico.spb.ru/index.php?mn=doc&pg= ... arburettor (400 KB)

Russian: Ty mozhesh najti shemu karburatora (gaznika) na http://tico.spb.ru/index.php?mn=doc&pg= ... arburettor

Polski: sorry :(
Góra


Post Napisane: paź Cz 02, 2003 11:43 am  Tytuł:
 
 
:) DiOs - połucził ty uże prosyłku s Polszy?
Zdrówko
Góra


Post Napisane: paź Cz 02, 2003 1:19 pm  Tytuł:
 
 
Basenjittt napisał(a):
:) DiOs - połucził ty uże prosyłku s Polszy?


Esche net, nasha pochta rabotaet ne bystro. Posylka v Angliyu dohodit za nedelyu, a ottuda -- za mesyac-poltora.

Ya glyazhu, ty menyaesh niki i avatary kak perchatki :)
Góra


Post Napisane: paź Cz 02, 2003 4:16 pm  Tytuł:
 
 
/DiOs napisał(a):
Basenjittt napisał(a):
:) DiOs - połucził ty uże prosyłku s Polszy?


Esche net, nasha pochta rabotaet ne bystro. Posylka v Angliyu dohodit za nedelyu, a ottuda -- za mesyac-poltora.

Ya glyazhu, ty menyaesh niki i avatary kak perchatki :)


Ya zrya rugal nashu pochtu -- naklejki priehali!!! Spasibo ogromnoe!!! :cool:
Góra
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów. Strona główna forum » Fora przeniesione (archiwa) » Tico Tuning Team Strona 1 z 1
Wyświetl wątki nie starsze niż:  Sortuj wg  

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Szukaj:
Skocz do:  




POWERED_BY Hosted by Take.pl
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL