Tuningforum.pl tuning forum
Zaloguj się, aby sprawdzić PW.
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku Strona główna forum » Fora główne » Techniczne
Strona 1 z 1
Autor Wiadomość
Rookie
Rookie

Dołączył(a): sie Cz 25, 2011 11:45 am
Posty: 1
Posiadane auto: Vectra C Z19DTH GTS AF40


Offline
Post Napisane: sie Cz 25, 2011 11:49 am  Tytuł: Vectra C 1.9 CDTI Z19DTH Wyłąc...
 
 
Witam,
Po wielu dniach bojów i kombinowania poddaję się i zakładam wątek.

Otóż w moim samochodzie Opel Vectra C 1.9 CDTI Z19DTH gdy silnik jest zimny nie działa turbina (między innymi).

Objawy:

- przegazowuję silnik i nie słychać świstu
- mocy brak
- co ciekawe, gdy nie działa turbina, nie działa także tempomat.

Gdy silnik się nagrzeje turbina zaczyna działać ale pod pewnymi warunkami:
- silnik musi być nagrzany
- silnik należy wyłąćzyć i odczekać ok minuty
- po odczekaniu i włączeniu go turbina i tempomat zaczyna działać

Do czego doszedłem:

- usterka nie powoduje wyrzucenia błędu - ani na desce ani w op-com
- sama turbina działa - po ominięciu zaworu sterującego jej pracą i spięciu wężyków na krótkow vacu pompą turbo świszczy
- przy wyższych obrotach turbo pompuje (łopaty ustawione tak jakby nie dochodziło podciśnienie)
- czujnik ciśnienia doładowania działa - pokazuje ciśnienie doładowania na bieżąco
- zawór sterowania turbiną działa - w op-com wchodzę w testy elementów wykonawczych i testuję zawór - słychać turbinę jak się załącza i rozłącza. Po wyjściu z testów nadal nie działa

Wychodzi na to, że ECU z jakiegoś powodu nie chce sterować pracą zaworu sterującego turbiną.

Po podłączeniu op-coma uruchamiam silnik i zawór sterowania turbo ustawia się na 30% i tak zostaje.

I teraz ciekawostka - EGR ustawia się na 100% (zamknięty), stosunek impulsów pracy EGR na 4% i ani drgnie.

Po nagrzaniu silnika (ok 15km), wyłączeniu silnika i odczekaniu minuty (jak wspomniałem powyżej) wszystko wraca do normy - turbo świszczy, jest moc a parametry zaworu sterowania turbo i EGR zaczynają się zmieniać w zależności od warunków. Tempomat też zaczyna działać.

I teraz inna ciekawostka (cały czas obserwując op-com):

Czasem (np. dzisiaj) po uruchomieniu silnika z rana, zawów i EGR działa i turbo działa, czyli wszystko w normie.
W tym czasie silnik trochę nierówno pracuje na wolnych obrotach - jak zawsze, od początku gdy go kupiłem tak się zachowywał co mijało po paru minutach jazdy.
W pewnym momencie (po kliku, kilkunastu sekundach od odpalenia) zawór znów ustawia się na 30%, a EGR na 100% i 4% a silnik zaczyna pracować równiutko...

Jeszcze inna sprawa - odłączenie kostki od EGR nie powoduje wyrzucenia błędu ani na deskę ani w op-com.
Dodam, że kilka miesięcy temu zleciłem wycięcie filtra DPF. Przed tym zabiegiem odłączenie EGR powodowało błąd i uważam, że wycinka ma wpływ nie nie pojawianie się tego błędu.

Załączam screeny z op-coma:

Rano gdy zimny i nie działa:
Obrazek

Po nagrzaniu gdy wszystko ok:
Obrazek


Zapraszam do dyskusji i bardzo proszę o pomoc w rozgryzieniu tematu.

Pozdrawiam
Marcin
Góra
Zobacz profil
Wieśniak i Ricuś, głupi i złosliwy debil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): kwi Pn 15, 2002 8:02 pm
Posty: 12309
Lokalizacja: Warwsiowa
Posiadane auto: V8 1UZ-FE


Offline
Post Napisane: sie Wt 30, 2011 3:54 pm  Tytuł: Re: Vectra C 1.9 CDTI Z19DTH W...
 
 
wymień turbo na wieksze, do tego jakis program i dobre IC z przodu i bedzie ze 190KM

_________________
Wombat
www.wombat.prv.pl <<Accord IV Gen. ('90-'93)
Se sprawy nie zdajecie że Lexus LS najlepszy jest na świecie...
Obrazek bzzzzzzzzzz bzzzzzzzzzzz

 
Góra
Zobacz profil
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku Strona główna forum » Fora główne » Techniczne Strona 1 z 1
Wyświetl wątki nie starsze niż:  Sortuj wg  

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Szukaj:
Skocz do:  




POWERED_BY Hosted by Take.pl
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL