Tuningforum.pl tuning forum
Zaloguj się, aby sprawdzić PW.
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów. Strona główna forum » Fora przeniesione (archiwa) » MAZDA SPEED
Strona 1 z 1
Autor Wiadomość


Post Napisane: wrz Cz 04, 2003 5:15 pm  Tytuł: Wymiana uszczelniaczy zaworów
 
 
Witam,
No coż, Madzia ma już trochę przejechane i 2 lata na gazie więc zaczęła brać olej - podejrzenie padło na uszczelniacze (pewnie już gumki stwardniały i zaczynają puszczać olej). Pytanie do szanownego gremium: czy da się wymienić uszczelniacze zaworów bez zdejmowania głowicy, czy niestety trzeba zdejmować głowicę, planować i wymienić uszczelkę pod nią?

Ps. Silnik 2.0 16V

Pozdrawiam
Marcin
Góra


Post Napisane: wrz Cz 04, 2003 5:27 pm  Tytuł:
 
 
Sorki za podwójnego posta, coś się powaliło przy wysyłamiu :???:

Marcin
Góra


Post Napisane: wrz Cz 04, 2003 8:57 pm  Tytuł:
 
 
Witaj.

Nie mam zielonego pojecia, czy glowice trzeba demontowac (zwykle sie to robi). Ale niedawno przez grupe yahoogroups.co.uk [mazda626uk] przewinal sie watek dymiacej mazdy 626 z nieszczelnymi prowadnicami zaworow. Ponizej zamieszczam rozwiazanie (nie wiadomo jak trwale). Jednoczesnie dodaje, ze osobiscie nie jestem zwolennikow tego typu dodatkow, bo na moj gust zostawiaja one wewenatrz silnika rozne swinstwa, szlam, nagar, itd.

***

I am refering to the gremlin that used to produce clouds and clouds
of thick , grey , acrid, smelly , dark grey/blue smoke from my
engine/exhaust, when the car was cold and hadn't been used for a
while. Here's the tale and i hope somebody finds it usefull.

I figured that the cause of my smoking problem was the valve stem oil
seals being old, stiff, and leaky until warmed up properly.
I looked into replacing them the other day. The quote for the genuine
seals from Mazda came to over £70 just for the 16 seals ! added to
this would have been the cost of buying specialist tools to change
them , which i don't already posses, basically i was looking at a
bill of probably well over £100 , plus time and effort. there must be
something else i can try first, thought I.

I had previously changed the oil in my car when i first got it at the
beginning of August 03.I used 10w40 semi synth. (It was only later
that i realised that this wasn't the recommended lube.) This was only
about 500 miles ago. I had also tried an a oil additive called 'Stop
Smoke' this being a thick viscous gooey liquid that apparently is
good for old smokey engines. Not so in my case, in fact i would say
that the substance made the problem , much, much worse ! The smoke
eminating from my exhaust pipe being thicker, smellier and lasting
longer than before, a good 5 minutes from a cold start.Very
embarassing in public ( my work collegues thought it a hoot though !)
I decided that my New 10w40 oil along with the stop smoke additive
had to go and another , more comprehensive oil change had to be
done.

When i priced up the Valve stem oil seals at my nearest Mazda dealer
(Barnetts , Boughty ferry , Dundee, Scotland), a very nice young chap
recommended a possible cure for the old valve seals. He recommended
an Oil additive called 'Seal Conditioner' made by a company called
Forte, i believe they are a South African outfit. It is fairly
expensive at £9+ for 125ml but i thought i would give the chemical
additive route one more try before i went down the mechanical route.
For my next oil change I gathered together the following:

1)The remaining 1.5 litres of 10w40 from my last Oil Cx.
2)The Forte 'Seal Conditioner' 125ml (£9+ GBP)
3)5 litres of Havoline 5w30 semi-syth motor oil (cheapest named
brand, quality oil, i could find)(£10 GBP)
4) 5 litres of Comma 'Flush out' flushing and cleaning oil (£6.50 GBP)
5)A new genuine Mazda Oil filter with 2 new sump sealing washers. (£7)

Armed with all of this I did the following:

(a)Raise front of car on ramps whilst engine good and hot, rear
wheels chocked, handbrake firmly on.
(b)remove sump plug and drain all hot oil into container.
(c)refit sump plug, using old sealing washer for now.
(d)Top up engine oil using 3 litres of 'flush out' flushing oil.
(e)Start engine, allow to idle for about 30 minutes, with the
occasional <3,000 rpm throttle blip. Check sump plug for leaks
immediately after start.
(f)Remove sump plug allow hot flushing oil to drain out completely.
(g)add 0.5 litre of 10w40 to get last remenants of flushing oil out
of sump, allow to drain completely.
(h) Refit sump plug with new sealing washer.
(i)add following mixture of oil to engine; 1 litre each of
10w40, 'Flush out' & 5w30 oil. Start car and check for leaks,You'll
note i haven't changed the filter yet.
(j) I ran the car with this mixture of oil in for about 50 - 100
miles , up hill and down dale. I figured it would help to give the
internals a good clean out. Ther engine certainly didn't seem to
mind, quite reponsive and no nasty noises.
(k) Car back up on ramps, drain out hot oil mixture, add 0.5 litre of
5w30 to flush out last of this mixture from sump.
(l) replace Oil filter with genuine Mazda item.
(m) replace sump plug with new sealing washer.
(n)add 3 litres of 5w30 motor oil. start engine , immediately check
for leaks.
(o) Mix the 125ml of Forte Seal conditioner with 375ml of 5w30 oil in
a glass measuring jug and, stirring all the time. (I warmed mine up
over a pan of hot water). Add this to the engine.
(p) Once engine is cool and car is on level ground, check oil level
and add oil if required - i didn't need to, mine was just full.

Moinitor car for oil leaks and check out exhaust for excessive smoke
generation. I have to say that initially my car still smoked a bit,
but not nearly as bad as before, over the last few days this has
diminished rapidly. I can only assume that the seal conditioner needs
time to soak into the seals and do its work. I did all this work a
few days ago , but didn't post straight away in case it didn't work.
I have checked the car first thing this morning, it was quite chilly
over night and the car had had a good 10 hour rest - previously this
would have been prime smoke generating territiory. Not so this
morning. sure there where a few very light, blueish, whisps for the
first 30 second or so, but after that it was clear as a whistle.
I think I've cracked it.
If you have an old, high milage, smokey engine like mine maybe you
might like to try this before you tear down that cylinder head.

Hope this helps.
Sid.

***

Pozdrawiam.
Góra


Post Napisane: wrz Cz 04, 2003 9:08 pm  Tytuł:
 
 
Cytuj:
Ponizej zamieszczam rozwiazanie

hmm nie każdy jest miszczem świata w anglickim :mad: - czy mógłbyś streścić dla nie znających zbyt biegle tego języka ? :grin:
Góra


Post Napisane: wrz Cz 04, 2003 9:22 pm  Tytuł:
 
 
W skrocie:

Gosc opisuje swoja mazde 626 GLXi 2.0 '93.

Od momentu kiedy kupil samochod, zauwazyl ze po dluzszym postoju i uruchomieniu silnika, z rury wydobywa sie siwy dym. Swiece nie wygladaly na zaolejone.
Metoda dedukcji :), nasz glowny bohater doszedl do tego, ze za dymienie odpowiadaja uszczelniacze zaworow. Wystarczylo samochod zostawic na kilka godzin, zeby po uruchomieniu dymil do momentu osiagniecia normalnej temperatury.
Po podliczeniu kosztow wymiany uszczelniaczy (co z reszta chcial zrobic sam), doszedl do wniosku, ze wczesniej sprobuje innych cudownych metod, ktorymi sa wszelkiego rodzaju specyfiki, ktore zapodane przez wlew oleju rzekomo potrafia "wyleczyc" caly samochod.

I tu zaczyna sie historia:

Gosc doszedl do wniosku, ze uszczelniacze sa stare, zesztywniale i dopiero po rozgrzaniu silnika zaczynaja pracowac wlasciwie. Uzywal oleju polsyntetycznego 10W40. W pierwszej kolejnosci dolal do silnika "Stop Smoke" (o konsystencji gestej, ciagnacej sie mazi). Okazalo sie jednak, ze spapral sprawe, bo samochod zaczal dymic jeszcze silniej i dluzej niz przed zapodaniem cudownego lekarstwa (teraz bylo to juz conajmniej 5 minut).

Jako, ze sie czlowiek zawstydzil ;), to postanowil wymienic caly olej, wraz ze specyfikiem. Jakis mechanik/dealer Mazdy polecil mu na jego starcza przypadlosc "Seal Conditioner" (Uszczelek Odżywka) firmy Forte. Podobno ciecz dosc droga, bo za 125ml zabrali mu w sklepie okolo 9 funtow. Ale jednak gosc sie skusil, bo wolal wyczerpac wszelkie "cudowne" mozliwosci, przed ingerencja mlotkiem i obcegami.

Postapil wiec nastepujaco:

Kupil/zdobyl:

1) 1.5l resztki starego oleju 10W40
2) Seal Conditioner 125ml
3) 5l Havoline 5W30 polsyntetycznego (najtanszy, markowy olej jaki znalazl)
4) 5l Comma 'Flush Out' - plynu/oleju czyszczaco-przeplukujacego.
5) Oryginalny filtr oleju Mazdy + 2 uszczczelki do korka spustowego.

Majac to wszystko zabral sie do roboty:

1) Podniosl samochod i spuscil goracy olej.
2) Zamknal spust, uzywajac starej uszczelki
3) Wlal 3l plukanki.
4) Odpalil silnik na 30min, od czasu do czasu dajac impuls do 3000obr/min.
5) Spuscil caly olej/plukanke.
6) Dolal 0.5l oleju 10W40, zeby kompletnie "wypchnac" plukanke.
7) Zamknal spust, uzywajac nowej uszczelki
8) Wlal po 1 litrze wszystkiego: oleju 10W40, plukanki i oleju 5W30.
9) Uruchomil silnik i sprawdzil, czy nie cieknie.
10) Przejechal okolo 80-160 kilometrow (po wzgorzach i dolinach, zeby lepiej przeplukac silnik, nie zauwazyl zeby silnik halasowal lub zle pracowal).
11) Spuscil goraca "mieszanke", dodal 0.5l 5W30, zeby "wypchnac" jej reszte.
12) Zmienil filtr oleju na nowy.
13) Zmienil uszczelka korka spustowego
14) Dolal 3l oleju 5W30, uruchomil silnik, sprawdzil przecieki.
15) W pojemniku (odgrzewanym garnku) wymieszal 125ml Seal Conditioner'a z 375ml oleju 5W30, dolal do silnika.
16) Kiedy silnik wystygl, a samochod stal na plaski, sprawdzil czy poziom oleju jest wlasciwy i ew. go uregulowal (akurat nie musial).
17) Sprawdzil, czy nic nie cieknie.

Voila! Okazalo sie, ze samochod nadal dymil. Moze nie tak strasznie jak poprzednio. Ale przez nastepne kilka dni dymienie gwaltownie zmalalo. Teraz, po kilku dniach, kiedy samochod stal w nocy przez 10h, dalo sie zauwazyc przez 30 sekund leciutkie dymienie, ale podobno jest to nieporownywalne do tego co dzialo sie wczesniej.

KONIEC!

Ostatnio edytowano wrz Pt 05, 2003 4:36 pm przez tco_tm, łącznie edytowano 1 raz

Góra


Post Napisane: wrz Cz 04, 2003 11:41 pm  Tytuł:
 
 
Jeśli chodzi o wymianę uszczelniaczy to pamietam że szwagier podejrzał w warsztacie, mechanika który w jego audi 100, je wymieniał "specjalnym przyrządem" bez zdejmowania głowicy.
Tym przyrządem okazał się przewód igielitowy (lub WN - dokładnie nie pamietam) wkładany do wewnątrz cylindra przez otwór od świecy zapłonowej (uprzednio wykręconej).
Teraz nie pamiętam czy ten przewód miał zapobiegać wpadnieciu zaworu czy też blokował jego zamkniecie, ale postaram sie od szwagra dowiedzieć o co chodziło z tym przewodem i napiszę.
Góra


Post Napisane: wrz Cz 04, 2003 11:57 pm  Tytuł:
 
 
z tego co wiem konstrukacja silnika naszych ukochanym furek zmusza nas do sciagania głowicy w takich sytuacjach ale planowac jej wcale nie musisz...a uszczelke jak wymienisz to bedzie na zaś...bo droga nie jest... :D
Góra


Post Napisane: wrz Pt 05, 2003 3:11 pm  Tytuł:
 
 
Już wiem :cool:
ten przewód (zwykły od instalacji 12V) wkłada sie po podniesieniu tłoka do góry, żeby zawory nie wpadły do środka.
Drugi sposób (w warunkach warsztatowych) to taki że że w gniazdo świecy wkręca sie tuleję (uprzednio nagwintowana jak świeca) a z drugiej strony podłącza się wężem sprężone powietrze -wtedy żaden zawór nie opadnie.
Zamiast tulejki używają warsztatowcy świecy zapłonowej w której zamiast elektrody środkowej jest dziura (niewiem w jaki sposób wykonana) przez która podaje sie sprężone powietrze.
Myslę jednak że sposób z drutem jest najprostszy.
Góra


Post Napisane: wrz Pt 05, 2003 4:39 pm  Tytuł:
 
 
TaDa! Zrobilem tlumaczenie (patrz wyzej). To bedzie 5PLN. Prosze _ten_ post skasowac pozniej.

Pozdrawiam.
Góra


Post Napisane: wrz Pt 05, 2003 6:56 pm  Tytuł:
 
 
Cytuj:
TaDa! Zrobilem tlumaczenie (patrz wyzej). To bedzie 5PLN.

dość tanie to tłumaczenie, proszę więc o przetłumaczenie dla klubu tego FAQ http://xedos.wirthensohn.net/content/FAQ.html w cenie równie promocyjnej jak powyższa :-D
Góra


Post Napisane: wrz Pt 05, 2003 9:04 pm  Tytuł:
 
 
uszczelkę to już musi wymienić.
Góra
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów. Strona główna forum » Fora przeniesione (archiwa) » MAZDA SPEED Strona 1 z 1
Wyświetl wątki nie starsze niż:  Sortuj wg  

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Szukaj:
Skocz do:  


cron


POWERED_BY Hosted by Take.pl
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL