Tuningforum.pl tuning forum
Zaloguj się, aby sprawdzić PW.
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów. Strona główna forum » Fora przeniesione (archiwa) » Terytorium Fiatów - Klasyka Polskiej Motoryzacji
Strona 1 z 1
Autor Wiadomość


Post Napisane: sie Pn 05, 2002 9:48 am  Tytuł: Wymiana wtrysku na gaźnik przy...
 
 
Witam wrzuciłem już ten temat na techniczne u konkurencji ale dalej nic nie wiem. Wiem że VW to nie polska maszyna ale bodajże Kania wymieniał silniczek w kanciaku.
Planuje zamiane slnika z 4 na 5 cylindrowy (5 były montowane u mnie w aucie więc z mocowaniami nie powinno być problemów) oczywiście silnik ze skrzynią i całym przeniesieniem napędu. Ze względu na LPG i chyba większą prostote zmiany (teraz też mam gażnik) chciałbym 5 mieć z gaźnikiem z tym że jedynie 1,9 były z gaźnikiem. I pytanie brzmi czy do takiej zmiany wystarczy przełożyć kolektor dolotowy z gaźnikiem ( o ile będzie pasował) od tego 1,9 Zapomniałem dodać że chciabym do siebie wstawić 2,2. Jak będzie zachowywał się silnik po takiej wyminie? Ktoś gdzieś chyba pisał że wymieniał wtrysk na gażnik w mirafiorce 2.0 i było lepiej tzn zaczął mniej palić.
_________________
Góra


Post Napisane: sie Śr 07, 2002 2:19 pm  Tytuł:
 
 
problem w tego typu przerobkach jest taki ze to wszystko gdybanie moze chodzic na tym gazniku ale nie musi zawsze jest to o 300 mniejsza pojemnosc a przy rozwiercaniu ingeruje sie juz w nastawy gaznika
(bo z duzym prawdopodobienstwem bedzie chodzic kulawo)
moja propozycja to 2.2 wielopunkt i makladka na przeplywomiez praktycznie niczym sie nie rozni od tej co na gaznik i po klopocie,
proste odciecie wtryskow i pompy paliwa a zawsze ja przepniesz na gaz to bedzie POWER
:grin:
Góra


Post Napisane: sie Cz 08, 2002 2:20 pm  Tytuł:
 
 
UFFF myślałem już że mi nikt nie odpowie :D .Ale mam pytanie:
O rozwiercanie czego ci chodzi?
I jak wygląda pod względem prawnym taki przeszczep tzn:
- jakie papiery musi mieć silnik?
- jak to się załatwia z rejestracją i jakie są koszty ?
Góra


Post Napisane: sie Cz 08, 2002 4:53 pm  Tytuł:
 
 
Generalnie to mozesz sobie nabic stary numer i bedzie Ok, pod warunkiem, ze ciebie psy nie trzepia. Najlepiej jakby ci podmienili numer na nowy w dowodzie i gowno ci moga zrobic....
Góra


Post Napisane: sie Pt 09, 2002 11:02 am  Tytuł:
 
 
Że można nabić numer to wiem tak najprościej wtedy może być silnik skądkolwiek. Nigdy mi jeszcze nie sprawdzali numerów ale ryzyko jest :( .
Chodziło mi o legalny sposób (raczej ie można iść do urzędu z dowodem i powiedzieć pani żeby zamazała stary numer na dowodzie korektorem a ja już sobi sam wpisze nowy :D )
Góra


Post Napisane: sie Pt 09, 2002 11:28 am  Tytuł:
 
 
niezupelnie.... pytalem sie w stacji diagnostycznej. Jedziesz z nowym silniczkiem do najblizszej stacji diagnostycznej, gdzie przechodzisz normalny przeglad. jak jest OK, to pisza ci papierek, z ktorym idziesz do urzedu komunikacji, gdzie zmieniaja ci numer w dowodzie.
Jesli cos bylo nie tak - dostaniesz papierek co jeszcze musisz poprawic i po poprawieniu wracasz znowu na diagnostyke i dalej juz tak jak w wersji pierwszej.
koszta: przeglad + oplaty skarbowe +ok 100zl.
a w razie co drugi przeglad juz tylko 20 (bo sprawdzaja to, co poprawiales)
Góra


Post Napisane: sie Pt 09, 2002 11:35 am  Tytuł:
 
 
No jeśli tak to rewelacja ale czy diagności nie sprawdzają skąd jest ten silnik i czy był montowany w tym modelu auta ?
Góra


Post Napisane: sie Pt 09, 2002 11:37 am  Tytuł:
 
 
Nie interesuje ich, czy byl montowany.... jesli wszystko dobrze poskladane i nie sprawia zagrozenie - jest ok.
Tylko, ze silnik musisz miec z papierkami i fakturka za zakup :(
Góra


Post Napisane: sie Pn 12, 2002 11:05 am  Tytuł:
 
 
Ja mam juz nowy silnik w dowodzie!
Co trzeba mieć:
- dowód własności + dowód rejestracyjny samochodu z którego jest silnik (ja akurat miałem, może da sie też bez, ale nie jestem pewien...) + ksero wszystkiego.
Co potem:
- zarejestrować umowę kupna silnika
- przegląd techniczny - dadzą tylko czasowy (mi dali na 7 dni) bo sie numer silnika w dowodzie nie zgadza!
- zarejestrować silnik - jeżeli samochód-dawca nie był zarejestrowany w tym samym urzędzie to zarejestrują tylko umowę, w dowód auta-dawcy wbiją, że pojazd bez silnika i każą przyjść za 3-4 tygodnie.
- pojechać do diagnosty ponarzekać na biurokracje w urzędzie i poprosić o przedłużenie terminu na czasowym przeglądzie tech.!
- w takim stanie papierów policja złapała mnie na radar i po 30 minutowym tłumaczeniu wszystkich papierów które miałem przy sobie (dla zagmatwania sprawy auto-dawca nie było przerejestrowywane przez gościa od którego kupiłem silnik więc miałem dwie umowy!) policjant stwierdził, że wszystko jest OK i mnie puścił (niestety z 300zetowym mandatem :( )
- po upływie 3-4 tygodni pojechać do urzedu komunikacji i poczekać na ręczny !!!! wpis do dowodu o zmianie numeru i pojemności silnika

To by było tyle...
Góra


Post Napisane: sie Pn 12, 2002 2:18 pm  Tytuł:
 
 
Wielkie dzięki. A więc jednak ręczie się wpisuje nowy numer i pojemosc :D
A czy jest potrzebny oryginał dowodu "dawcy" czy może być ksero, bo jeśli ktoś sprzedaje sam silnik to dowodu raczej nie ma.
A koszty to rozumiem że:
- 2 % ceny kupna silnika przy rejestracji umowy
- koszt przeglądu + koszt dodatkowego sprawdzenie już prawidłowych numerów (Idiotyzm + zdzierstwo)
- opłata za zmiane numerów (o ile dobrze zrozumiałem szynola ok 100 zł)
Poprawcie mnie jeśli coś popieprzyłem.
Góra


Post Napisane: sie Pn 12, 2002 2:25 pm  Tytuł:
 
 
Q B A napisał(a):
A czy jest potrzebny oryginał dowodu "dawcy" czy może być ksero


Mnie prosili o oryginał, ale miałem takowy więc nie wiem czy ksero wystarczy

Q B A napisał(a):

A koszty to rozumiem że:
- 2 % ceny kupna silnika przy rejestracji umowy
- koszt przeglądu + koszt dodatkowego sprawdzenie już prawidłowych numerów (Idiotyzm + zdzierstwo)
- opłata za zmiane numerów (o ile dobrze zrozumiałem szynola ok 100 zł)
Poprawcie mnie jeśli coś popieprzyłem.


- Jezeli wartosc silnika nie przekroczy 1000pln to rejestracja umowy kosztuje tylko znaczek skarbowy za 5zeta
- ja placilem tylko za zwykly przeglad 93pln
- zmiana numerów GRATIS
Góra


Post Napisane: sie Pn 12, 2002 5:44 pm  Tytuł:
 
 
Jezeli nie masz dowodu auta-dawcy, mozesz miec ksero ale musi byc podbite jakimis tam pieczatkami chyba z wydz komunikacji.
A jezeli jest bez pieczatek to trzeba sprawdzic w urzedzie w bazie danych i powinno byc OK
Góra


Post Napisane: sie Pn 12, 2002 6:56 pm  Tytuł:
 
 
A co jesli mam nowy silnik tzn. kupiony nowy a nie wyciety z samochodu?
Góra
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów. Strona główna forum » Fora przeniesione (archiwa) » Terytorium Fiatów - Klasyka Polskiej Motoryzacji Strona 1 z 1
Wyświetl wątki nie starsze niż:  Sortuj wg  

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Szukaj:
Skocz do:  




POWERED_BY Hosted by Take.pl
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL