Tuningforum.pl tuning forum
Zaloguj się, aby sprawdzić PW.
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów. Strona główna forum » Fora przeniesione (archiwa) » Terytorium Fiatów - Klasyka Polskiej Motoryzacji
Strona 1 z 2 1, 2 Następna strona
Autor Wiadomość


Post Napisane: lut Cz 13, 2003 7:18 pm  Tytuł: Jaki stopień sprężania w malcu...
 
 
Witam, mam pytanie jaki jest stopień sprężania w kaszlu normalnie, w dłubniętym i jaki powinien być, czy jest jakiś przedział żę taki jest kiepski a inny super. Od czego zależy stopień sprężania i jak go zwiększyć, wiem napewno że planując głowice, jak jeszcze.
Góra


Post Napisane: lut Cz 13, 2003 7:23 pm  Tytuł:
 
 
można podnieść za pomocą zwiększenia pojemności...w serii chyba coś koło 8.6:1 (ale pewnie zaraz mnie ktoś poprawi ;)), w nowszych furach koło 9.5/10:1. zwiększając ślepo stopień sprężania znacząco zmniejsza się trwałość silnika, często powodująć spalanie stukowe
Góra


Post Napisane: lut Cz 13, 2003 7:43 pm  Tytuł:
 
 
A jak koleś w maluchu ma 7,5 i przejechane 80000 i głowica zebrana tylko niecały 1 mm. Kolega mnie męczy i zastanawiam się czy spoko??? Wiem że w Ibizie jest z 10,4:1 a jak w malcach???
Góra


Post Napisane: lut Cz 13, 2003 7:51 pm  Tytuł:
 
 
a to może chodzi o kompresję (ciśnienie sprężania)?? czy na pewno mówimy o tym samym??
Góra


Post Napisane: lut Cz 13, 2003 8:15 pm  Tytuł:
 
 
To jest to samo, o tym samym mówimy, pozdrawiam... :grin:
Góra


Post Napisane: lut Cz 13, 2003 8:41 pm  Tytuł:
 
 
Stopień sprężania to stosunek objętości cylindra w DMP w stosunku do GMP (albo jakos podobnie ;) ), natomiast kompresja to ciśnienie powstające w cylindrach podczas sprężania. Stopień sprężania nie ulega zmianie podczas ekspoatacji silnika, można go zwiększyć np. poprzez planowanie glowicy. Kopresja zależy nie tylko od stopnia sprężania ale także od stanu gładzi cylindrów i pierścieni, szczelności zaworów, itd. W trakcie eksploatacji silnika, kompresja staje się coraz gorsza (zużycie silnika). Popieram pytanie kolegi. tzn. jaka kompresja dla serii jest w normie a jaka dla silnika dłubniętego?
Góra


Post Napisane: lut Cz 13, 2003 8:42 pm  Tytuł:
 
 
a na jakiej zasadzie w takim razie twój kumpel obliczył stopień sprężania (bo w takim razie jego pytanie, że ma taki a taki przy takim przebiegu jest trochę bezcelowe....) zużycie silnika bardziej można określić przez ciśnienie sprężania, które może ujawnić przedmuchy.
Góra


Post Napisane: lut Cz 13, 2003 8:55 pm  Tytuł:
 
 
Oczywiscie nie nalezy mylic pojecia stopien sprezania z kompresja, stopien spreznia to poprostu stosunek pojemnosci skokowej + komor spalania do pojemnosci komor spalania np 9,5:1. Za to komprecha czyli sprezanie to wartosc cisnienia panujacego w garach podczas sprezenia mierzy sie go manometrem i podawana wartosc jest np w MPa (lub innych jednostkach cisnienia) zalezne jest od stopnia spreznia, sprawnosci dolotu, walka, stanu silnika itd. Taka teoria, A kolega włożył manometr w miejsce świecy i kręcił i mu wskazało 7,5....i co wy na to :o
Góra


Post Napisane: lut Cz 13, 2003 9:06 pm  Tytuł:
 
 
to tak jak zwykly maluch
Góra
Tuningforum master
Tuningforum master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): lis Śr 20, 2002 9:45 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Poznań
Posiadane auto: czarne


Offline
Post Napisane: lut Cz 13, 2003 9:08 pm  Tytuł:
 
 
7,5 ???? czemu jak mierzylem to zwykle maluchy maja 10... a moj mial 13 teraz juz tylko 12?

_________________
Jakub Jędrzejczak

...juz nie chce dizla

 
Góra
Zobacz profil


Post Napisane: lut Cz 13, 2003 9:09 pm  Tytuł:
 
 
manometr miales zepsuty :grin:
Góra


Post Napisane: lut Cz 13, 2003 9:15 pm  Tytuł:
 
 
Kaszel ma przejechane 75100 stopień sprężania 7,5 na jeden cylinder, czy można splanować głowice 3 mm i nie będzię czołowki zawór-tłok? wcześniej było splanowane tylko troche aby zebrać brud, czyli ma może splanowanie 0,8mm.Głowica zwykła nie E, rok kaszla 1983..... :cry:
Góra


Post Napisane: lut Cz 13, 2003 9:19 pm  Tytuł:
 
 
jezeli zebrac brud to nie jest to splanowane nawet 1 mm bo tyle sie nie planuje chyba ze o to poprosisz tego ktory to bedzie frezowac
Góra
Tuningforum master
Tuningforum master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): lis Śr 20, 2002 9:45 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Poznań
Posiadane auto: czarne


Offline
Post Napisane: lut Cz 13, 2003 9:22 pm  Tytuł:
 
 
manometr dobry! nawet na dwuch sprawdzane bylo raz w aso raz sam i wszylo tyle samo... nawet gdzies mam kartalke z tego manometra w aso

_________________
Jakub Jędrzejczak

...juz nie chce dizla

 
Góra
Zobacz profil


Post Napisane: lut Cz 13, 2003 9:30 pm  Tytuł:
 
 
to bardzo dobre egzemplarze badales ja mialem w swoim 14 przy glowicy splanowanej na wysokosc do polsruby ta co widac jak jest wkreconna w glowice
moj kolega mial 17 ale korby sie urwaly tzn jedna z nich i sie mielonka w silniku zrobila wraz z dziura w bloku :)
Góra
Tuningforum master
Tuningforum master
Avatar użytkownika

Dołączył(a): lis Śr 20, 2002 9:45 pm
Posty: 274
Lokalizacja: Poznań
Posiadane auto: czarne


Offline
Post Napisane: lut Cz 13, 2003 9:35 pm  Tytuł:
 
 
no ja mam do gwizdkow, ale komprecha tez zalezy od walka im wyzszy tym nizsza (tak wychodzi z eksperymentow)
Mierzylem jeszcze tipo 1,4 po 13,5 na kazdym (przebieg wtedy byl 90k km) kadeta 1,6 po 11,5 (tez stary silnik)
a maluchy seryjne maja 9,5-10 takie w dobrym stanie.

_________________
Jakub Jędrzejczak

...juz nie chce dizla

 
Góra
Zobacz profil


Post Napisane: lut Cz 13, 2003 9:47 pm  Tytuł:
 
 
ja po przejechanym tysiącu miałem 13.5 (na serii wałku), teraz nie wiem...(ale mam nadzieję, że dużo się nie zmieniło ;))
Góra


Post Napisane: lut N 16, 2003 4:03 pm  Tytuł:
 
 
Spoko a co milimetr to co ile wzrasta komprecha????
Góra
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów. Strona główna forum » Fora przeniesione (archiwa) » Terytorium Fiatów - Klasyka Polskiej Motoryzacji Strona 1 z 2 1, 2 Następna strona
Wyświetl wątki nie starsze niż:  Sortuj wg  

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość


Szukaj:
Skocz do:  




POWERED_BY Hosted by Take.pl
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL