Tuningforum.pl tuning forum
Zaloguj się, aby sprawdzić PW.
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów. Strona główna forum » Fora przeniesione (archiwa) » Terytorium Fiatów - Klasyka Polskiej Motoryzacji
Strona 1 z 1
Autor Wiadomość


Post Napisane: lis Śr 20, 2002 1:17 pm  Tytuł: elektryczna pompa oleju....
 
 
w jakich autach byly montowane takie pompy? ile moga kosztowac? jak wyglada mozliwosc zalozenia czegos takiego do kaszla? czy trzeba modyfikowac mise olejowa?.....pyanie na razie czysto teoretyczne, choc w przyszlosci kto wie ;)
Góra


Post Napisane: lis Śr 20, 2002 1:23 pm  Tytuł:
 
 
a jest cos takiego? :-o
Góra


Post Napisane: lis Śr 20, 2002 1:57 pm  Tytuł:
 
 
to sie podobno nazywa w sporcie 'sucha misa olejowa'.. i wlasnie jest elektryczna pompa oleju...
Góra


Post Napisane: lis Śr 20, 2002 2:27 pm  Tytuł:
 
 
ja wiem ze w porsche nie ma pompy elektrycznej a ma sucha miske olejowa
Góra


Post Napisane: lis Śr 20, 2002 2:41 pm  Tytuł:
 
 
bo sucha misa to jest taki np. cylinder ktory zbiera olej i go oddziela od powietrza zeby nigdy nie zasysalo powietrza.... do tego moze byc zamontowana zwykla pompa.. a elektryczna nie? zeby dawala cisnienie w ukladzie jeszcze przed zapaleniem silnika...
Góra


Post Napisane: lis Śr 20, 2002 2:45 pm  Tytuł:
 
 
"The reason that the oil light is on when the car is first started is that the oil pressure has not yet built up. The worst thing to do to your car is start it in the morning! The reason is that overnight, all of the oil that was is the upper part of the engine has drained to the bottom and leaves the top all dry. This cold/dry start is what causes the most wear. Now, it might be true that your oil pump is getting a little "tired", but you should have seen this light come on since the car was new. When you turn the key on, not start it, but just on, the light should come on. This is because it sees a low pressure. Every car that I have ever seen does this. Now the thing is, how long does it take for the pressure to come up? More than just a few seconds is bad. To compensate for this, you might want to consider changing your oil more frequently (keeping fresh oil will allow it to pump up faster) or switch to a lower viscosity oil (if using 10w30, switch to 5w30). There are also some new synthetics out on the market. Castrol makes one that I am very IMPRESSED with. It will mix readily with conventional oils, unlike other true full synths. Also this oil has an additive in it that helps the oil (or maybe just the additive, I don't know) stick to the in linings on the engine to combat this dry start situation. This additive is not a Teflon or any other semi-solid like that, but a specially designed molecule. Castrol calls this creation, Syntec. I have also seen other commercials advertising oils that are weighted at 0w40. very interesting. No cold thickening and plenty of hot lubrication. I do not know if this oil will readily mix with conventional oils. I was always a firm believer that cars should have an electric oil pump in them. Then you start the car like you would a diesel. Turn the key, wait a few seconds for the oil to pump up, then start. This would save a lot of money over the long run, but would probably put a lot of people out of work. Sorry, but I like my car to last. As far as your stalling problem, when was the last time you had a tune up? It sounds like you might be due. Also, try letting it warm up a little more before you leave in the morning."

zrodlo: http://www.stretcher.com/stories/970602d.htm
Góra


Post Napisane: lis Śr 20, 2002 2:49 pm  Tytuł:
 
 
Może adaptować elektryczną pompę paliwową do diesla. :roll:
W końcu tłoczy OLEJ napędowy. :D
Góra


Post Napisane: lis Śr 20, 2002 2:51 pm  Tytuł:
 
 
gondoljerzy napisał(a):
Może adaptować elektryczną pompę paliwową do diesla. :roll:
W końcu tłoczy OLEJ napędowy. :D

ale jak z cisnieniem oleju? wystarczy?... czy jakas pompe od tira trzeba bedize montowac ;)
Góra


Post Napisane: lis Śr 20, 2002 2:52 pm  Tytuł:
 
 
olej napedowy nie jest gesty raczej by trzeba bylo poszukac tej pompy wlasnie w sklepach z czesciami do aut ciezarowych
Góra


Post Napisane: lis Śr 20, 2002 2:56 pm  Tytuł:
 
 
forti napisał(a):
olej napedowy nie jest gesty raczej by trzeba bylo poszukac tej pompy wlasnie w sklepach z czesciami do aut ciezarowych

to w ciezarowach sa pompy oleju elektryczne? bo ja mialem na mysli pompe oleju napedowego z tira zeby miala duza przepustowosc ;)
Góra


Post Napisane: lis Śr 20, 2002 3:00 pm  Tytuł:
 
 
mozliwe bo to sa kolosalne silniki
Góra


Post Napisane: lis Śr 20, 2002 11:34 pm  Tytuł:
 
 
suchy karter byl stosowany w fiatach 131 abarth rally
miska byla bardzo plaska , glowny zbiornik oleju znajdowal sie w
tylnej czesci nadwozia, i caly zespol pomp i filtrow znajdowal sie w bagazniku (rozwiazanie to pozwalalo na utrzymanie ciesnienia oleju,
bez odplywania oleju z pod smoka, jak rowniez mniejszy stres o rozwalenie miski i smoka z pompa)
Góra
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów. Strona główna forum » Fora przeniesione (archiwa) » Terytorium Fiatów - Klasyka Polskiej Motoryzacji Strona 1 z 1
Wyświetl wątki nie starsze niż:  Sortuj wg  

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Szukaj:
Skocz do:  




POWERED_BY Hosted by Take.pl
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL