Forum - Techniczne - Vectra C 1.9 CDTI Z19DTH Wyłączone turbo na zimnym silniku

Hazell Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 25.08.2011
dodano: 25.08.2011, 11:49 #1 + 0 -
Witam,
Po wielu dniach bojów i kombinowania poddaję się i zakładam wątek.

Otóż w moim samochodzie Opel Vectra C 1.9 CDTI Z19DTH gdy silnik jest zimny nie działa turbina (między innymi).

Objawy:

- przegazowuję silnik i nie słychać świstu
- mocy brak
- co ciekawe, gdy nie działa turbina, nie działa także tempomat.

Gdy silnik się nagrzeje turbina zaczyna działać ale pod pewnymi warunkami:
- silnik musi być nagrzany
- silnik należy wyłąćzyć i odczekać ok minuty
- po odczekaniu i włączeniu go turbina i tempomat zaczyna działać

Do czego doszedłem:

- usterka nie powoduje wyrzucenia błędu - ani na desce ani w op-com
- sama turbina działa - po ominięciu zaworu sterującego jej pracą i spięciu wężyków na krótkow vacu pompą turbo świszczy
- przy wyższych obrotach turbo pompuje (łopaty ustawione tak jakby nie dochodziło podciśnienie)
- czujnik ciśnienia doładowania działa - pokazuje ciśnienie doładowania na bieżąco
- zawór sterowania turbiną działa - w op-com wchodzę w testy elementów wykonawczych i testuję zawór - słychać turbinę jak się załącza i rozłącza. Po wyjściu z testów nadal nie działa

Wychodzi na to, że ECU z jakiegoś powodu nie chce sterować pracą zaworu sterującego turbiną.

Po podłączeniu op-coma uruchamiam silnik i zawór sterowania turbo ustawia się na 30% i tak zostaje.

I teraz ciekawostka - EGR ustawia się na 100% (zamknięty), stosunek impulsów pracy EGR na 4% i ani drgnie.

Po nagrzaniu silnika (ok 15km), wyłączeniu silnika i odczekaniu minuty (jak wspomniałem powyżej) wszystko wraca do normy - turbo świszczy, jest moc a parametry zaworu sterowania turbo i EGR zaczynają się zmieniać w zależności od warunków. Tempomat też zaczyna działać.

I teraz inna ciekawostka (cały czas obserwując op-com):

Czasem (np. dzisiaj) po uruchomieniu silnika z rana, zawów i EGR działa i turbo działa, czyli wszystko w normie.
W tym czasie silnik trochę nierówno pracuje na wolnych obrotach - jak zawsze, od początku gdy go kupiłem tak się zachowywał co mijało po paru minutach jazdy.
W pewnym momencie (po kliku, kilkunastu sekundach od odpalenia) zawór znów ustawia się na 30%, a EGR na 100% i 4% a silnik zaczyna pracować równiutko...

Jeszcze inna sprawa - odłączenie kostki od EGR nie powoduje wyrzucenia błędu ani na deskę ani w op-com.
Dodam, że kilka miesięcy temu zleciłem wycięcie filtra DPF. Przed tym zabiegiem odłączenie EGR powodowało błąd i uważam, że wycinka ma wpływ nie nie pojawianie się tego błędu.

Załączam screeny z op-coma:

Rano gdy zimny i nie działa:


Po nagrzaniu gdy wszystko ok:



Zapraszam do dyskusji i bardzo proszę o pomoc w rozgryzieniu tematu.

Pozdrawiam
Marcin
do góry
Wombat Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 15.04.2002
dodano: 30.08.2011 15:54 #2 + 0 -
wymień turbo na wieksze, do tego jakis program i dobre IC z przodu i bedzie ze 190KM
Wombat

www.wombat.prv.pl
do góry
Przeglądają temat

0 aktywnych w tym 0 zarejestrowanych, 0 gości, 0 ukrytych

Ostatnie komentarze

Najczęściej komentowane

Znajdź nas w sieci

X

Informujemy, że strona www.tuningforum.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.