Forum - Fora główne - Nasze projekty - galeria najlepszych i najciekawszych - ['95 Suzuki Swift GTi] Pocket Rocket from SouthSideJDM

Nowicjusz
Indii
Czytelnik
Indii dodano: 06.06.2011, 12:16 #1
['95 Suzuki Swift GTi] Pocket Rocket from SouthSide JDM

Marka i Model
- Suzuki Swift GTi Mk3 G13B

Modyfikacje Silnika
- splanowana głowica
- powiększone i polerowane kanały ssące i wydechowe
- poprawione gniazda zaworowe
- zmienione kąty przylgni zaworowych (trzy-kąty) ssących i wydechowych
- sportowe wałki rozrządu PiperCams Fast Road
- regulowane kółka rozrządu

Układ Dolotowy
- powiększony kanał kolektora dolotwego od strony przepustnica
- przepustnica 60 mm pochodząca z silnika SR20De Nissana
- dolot z polerowanej rury 67 mm + kolanka
- wkładka filtra powietrza K&N

Układ Wydechowy
- rurowy kolektor wydechowy 4-2-1 "Genie"
- brak katalizatora
- tłumik środkowy zastąpiony komorą rozprężną
- tłumik końcowy zastąpiony przelotowym "OBX"
- wszystko połączone przewodami o średnicy 2"

Modyfikacje Elektroniki i Paliwa
- chip SSGTi Stage 1 (http://www.ssgti.net)
- Ecumaster Digital Ecu Tuner 2

Układ Napędowy
- felgi Spun Wheels 16x7 ", czarne z red lipem
- opony Toyo Proxes T1-R 195/40 R16
- szpera "Modena Racing"

Układ Hamulcowy
- przednie tarcze hamulcowe Speedmax
- przednie klocki hamulcowe Ferodo Premier
- tylne tarcze i klocki hamulcowe seria

Modyfikacje Zawieszenia
- amortyzatory Koni z regulacją twardości + sprężyny H&R (całość)
- zawieszenie gwintowane przód MTS zaadaptowane z Opla Corsy (przód)
Zawieszenie wymienne w zależności od humoru
- przednia rozpórka górna Ultra Racing
- tylna rozpórka górna OMP

Modyfikacje Wnętrza i Car Audio
- kierownica skórzana Momo
- gałka lewarka zmiany biegów Skunk2
- skórzany mieszek przeszyty czerwoną nicią
- kubełkowe fotele Bride (prawie)
- pasy 4-punktowe Takata (prawie)
- B-pillar (zaadaptowany C-pillar z DelSola)
- C-pillar (zaadaptowany C-pillar z DelSola)
- elementy wnętrza oklejone folią Carbon 3M

Body KIT i Oświetlenie
- remont blacharsko-lakierniczy
- zmodyfikowany lakier z palety Suzuki + perła
- progi i lotka z pakietu GTi
- dokładka przedniego zderzaka Suzuki Sport oklejona wlepkami (każda naklejana pojedyńczo)
- przednie lampy postojowe amber
- szyby przyciemnione brązową folia na wzór samochodów na rynek japoński
- tylne lampy USDM
- przednie lampy postojowe amber

Fabryczna Moc i Moment
- Moc: 101 KM / 6450 obr/min
- Moment: 113 Nm / 4950 obr/min

Moc i Moment Po Modyfikacjach

Stage 1 -> 103,6 KM @ 6775 rpm/118,1 Nm @ 5446 rpm
Stage 2 -> 108,6 KM @ 6596 rpm/125,6 Nm @ 5062 rpm
Stage 3 -> 113,1 KM @ 6691 rpm/124,9 Nm @ 4422 rpm
Stage 4 -> 114,0 KM @ 6860 rpm/126,0 Nm @ 5214 rpm
Stage 5 -> 119,7 KM @ 6573 rpm/135,6 Nm @ 4321 rpm
Stage 6 -> 122,3 KM @ 6884 rpm/130,6 Nm @ 4920 rpm
Stage 6 * -> 120.6 KM @ 6717 rpm/134,0 Nm @ 4194 rpm

Wrzesień 2007
Fotki zaraz po kupnie samochodu


Pare świeższych fotek Suzuka


A to już najświeższe - bez pedalskich naklejek z boku auta


Luty 2008
Zerwany pasek rozrządu


Kwiecień 2008
Reanimacja silnika



Używka głowica jako dawca zaworów


Czerwiec 2008
Nowe opony


Sierpień 2008
Nowe przednie tarcze i klocki połączone z naprawieniem zacisków


Wrzesień 2008
Sesja z Wakacji w Bieszczadach. Swift już na glebie i po poprawkach lakierniczych




Październik 2008
Felgi dotarły po przebojach z urzędem celnym

Fota felg na aucie


Kwiecień 2009



Wakacje 2009
No to zaczęło się od wybebeszenia wnętrza w celu zapoznania się ze stanem blachy




b]Nie było tragedii, ale dobrze też nie
W międzyczasie kompletowałem części, które były niezbędne do oddania samochodu do blacharza: maska, klapa, reperaturki błotników tylnych, prawy próg, błotniki przednie.[/b]


Udało się dorwać w końcu lewy próg (deficytowa część) oraz belkę pod chłodnicę (nówkę, oryginał), a także drzwi ze swifta z 2000 roku bez rdzy, w kolorze różowym

Po długim namyśle nad zderzakami, wybór padł na te z mk2.

Auto po wizycie u blacharza






Auto podczas wizyty u lakiernika



MTK Katowice 2009


Październik 2009
Kolektor wydechowy 4-2-1 Genie




Maj 2010
Kompletowanie gratów
Wałki Piper Cams Fast Road z regulowanymi kółkami[/b]




Ecu Master II



Tylne lampy USDM




Czerwiec 2010
Aktualizacja, pierwsza zaległa, bo kierownica już jakiś czas siedzi w aucie.
Jest to kierownica momo, skórzana, oferowana w salonach Suzuki jako wyposażenie dodatkowe.
Kierownica posiada nakładkę na środek.




A z nowości:
- sprężyny H&R
- amortyzatory żółte Koni z regulacją twardości
- przednia górna rozpórka Ultra Racing
- tylna rozpórka górna OMP



Lipiec 2010
Ciąg dalszy zbrojenia
Fotele Bride




Tylne zawieszenie już siedzi na aucie. Parę elementów się maluje, więc na przedni zawias trzeba trochę poczekać

Limanowa 2010










Sierpień 2010
Zapasowe koło dojazdowe w celu zmniejszenia masy + zagadka w szmatce


Szpera Modena


Tokarnia Moto Show Sierpień 2010







W środku parę elementów zostało oklejonych folią 3M Carbon - efekt bardzo przyjemny Ponadto mieszek lewarka zmiany biegów (skórka z czerwoną nicią) współgrający z fotelami, oraz pasy 4 punktowe Takata (repliki). Za fotelami zagościł b-pillar. Pod maską dokompletowane zostały wlepki i pokrywa pryśnięta w żółtą perłę.





Sezon zakończył się I miejscem w Finale Wojny Północ - Południe w kategorii JDM





A tak prezentuje się pojazd na koniec sezonu 2010











Jak widać z przodu zagościła oryginalna dokładka Suzuki Sport, oblebiona wlepkami
W zimie dojdzie jeszcze dokładka na tył, którą już posiadam oraz zajdzie parę ciekawych zmian
Po skończeniu badań w ramach pracy dyplomowej, auto zapadnie w zimowy seeeen

Sezon 2011

W ramach podsumowania modów silnika, wrzucam wykresy uzyskane po każdej zastosowanej modyfikacji. Praca, która była związana z tymi modyfikacjami w końcu obroniona Ocena z pracy 5,0, z obrony 4,5, a na dyplomie ocena końcowa 4,5 ;-)

Stage 0 -> Silnik seryjny




Stage 1 -> Układ wylotowy (kolektor 4-2-1 Genie, brak reaktora katalitycznego, komora rozprężna w miejscu tłumika środkowego, tłumik końcowy przelotowy OBX, przewód wylotowy o średnicy 2")



Stage 2 -> Układ dolotowy (przepustnica z SR20DE 60 mm, powiększona średnica przewodu dolotowego, wkładka K&N)



I jeszcze porównanie dla trzech konfiguracji dotyczących filtra powietrza



Stage 3 -> Układ dolotowy + wylotowy

Porównanie do wyników uzyskanych na samym układzie wylotowym



Porównanie do wyników uzyskanych na samym układzie dolotowym



I jeszcze porównanie dla trzech konfiguracji dotyczących filtra powietrza



Stage 4 -> Układ dolotowy + wylotowy + chip (SSGTi Stage 1, http://www.ssgti.net)



Porównanie dla różnych rodzajów filtra powietrza



Stage 5 -> Układ dolotowy + wylotowy + chip + wałki rozrządu Fast Road PiperCams + regulowane kółka rozrządu

Wałki w pozycji "zero"



Wałki przestawione



Stage 6 -> Układ dolotowy + wylotowy + chip + wałki rozrządu Fast Road PiperCams + regulowane kółka rozrządu + Ecumaster Digital Ecu Tuner 2


Narazie tylko FAKE wykres :laugh:



Maj 2011 Tuning Show Kraków

Z nowości: 2 x amber, gwint z przodu, tylny tłumik gustownie schowany

























Stage 1 -> 103,6 KM @ 6775 rpm / 118,1 Nm @ 5446 rpm

Stage 2 -> 113,1 KM @ 6691 rpm / 124,9 Nm @ 4422 rpm

Stage 3 -> 114 KM @ 6860 rpm / 126 Nm @ 5214 rpm

Stage 4 -> 119,7 KM @ 6573 rpm / 135,6 Nm @ 4321 rpm
Nowicjusz
Diups
Czytelnik
Diups dodano: 06.06.2011 12:26 #2
Biały modny był ze 2 lata temu, felgi z lipem tak samo.
Stoi jak koza, wydech nadpala zderzak bo ktoś go tak zamontował,
Dokładka z przodu oklejona jakimiś naklejkami z bananów,
kierunki pomarańczowe jak w starych autach. Ogólnie masakra!
Nowicjusz
Tadek
Czytelnik
Tadek dodano: 06.06.2011 12:46 #3

Diups napisał:

Stoi jak koza, wydech nadpala zderzak bo ktoś go tak zamontował,

z tym sie zgadzam
trzeba poprawić wydech i posadzić go bardziej. reszta mi sie podoba
Deep Shine Detailing - Profesjonalna kosmetyka samochodowa, korekta lakieru, czyszczenie wnętrza, aplikacja powłok ceramicznych 4nano.

ZAPRASZAM NA FACEBOOKa
Nowicjusz
StyleR
Czytelnik
StyleR dodano: 06.06.2011 13:27 #4
Widziałem na żywo, fajna zabaweczka
Lewy pas to nie kółko różańcowe!
Nowicjusz
VTEC_POWER
Czytelnik
VTEC_POWER dodano: 06.06.2011 14:00 #5

Diups napisał:

Biały modny był ze 2 lata temu, felgi z lipem tak samo.
Stoi jak koza, wydech nadpala zderzak bo ktoś go tak zamontował,
Dokładka z przodu oklejona jakimiś naklejkami z bananów,
kierunki pomarańczowe jak w starych autach. Ogólnie masakra!


To chyba ironicznie? Wydech podobno już schowany.

Mnie ta fura maksymalnie pasuje! Chyba jeden jedyny fur na którym leży stickerbomb. A głównie to sie jaram tym ,że z 1.3 masz 140ps [color=#FF0000];O[/color]!

Zrób no jakieś widjo jak to przyśpiesza. jeździsz Śfiftem na codzień?
Marzenia spełniają się od [color=#FF0000]8,000rpm[/color] . [color=#FF0000][H][/color]
Nowicjusz
DYDAK23
Czytelnik
DYDAK23 dodano: 06.06.2011 14:36 #6

Diups napisał:

Biały modny był ze 2 lata temu, felgi z lipem tak samo.
Stoi jak koza, wydech nadpala zderzak bo ktoś go tak zamontował,
Dokładka z przodu oklejona jakimiś naklejkami z bananów,
kierunki pomarańczowe jak w starych autach. Ogólnie masakra!



Kuba, Kacper i inni teraz muszą przemalować furacze bo macie nie tegoroczne kolory hahaha Diups zabawny jesteś...
Nowicjusz
Diups
Czytelnik
Diups dodano: 06.06.2011 15:25 #7

DYDAK23 napisał:

Kuba, Kacper i inni teraz muszą przemalować furacze bo macie nie tegoroczne kolory hahaha Diups zabawny jesteś...

Tak, ich auta są równie denne, oraz bez wyrazu
- malowane kilka lat temu, gdy nastała głupia moda na lakierowanie samochodów z palety dostawczaków,
albo polakierowane jak ten swift w kolor mojej lodówki.
Mogę mieć swoje zdanie bez lizodupstwa, prawda?
To nie są moi koledzy, więc nie muszę wyrażać się pochlebnie.
Mam swoje zdanie i je napisałem, czy się to komuś podoba czy nie
Takie samochody jak ten swift, nie powinny brać udziału w wojnie północ południe,
mówiłem to tez już Kacprowi i Kubie, i oni to rozumieją i udziału w tej imprezie nie biorą.
To nie miejsce dla aut przedstawicieli handlowych.
Trzeba mieć tupet by wanną pchać się na najfajniejsze zawody tuningowe w kraju.
Tyle w temacie
Nowicjusz
Buch
Czytelnik
Buch dodano: 06.06.2011 15:59 #8

Diups napisał:

DYDAK23 napisał:

Kuba, Kacper i inni teraz muszą przemalować furacze bo macie nie tegoroczne kolory hahaha Diups zabawny jesteś...

Tak, ich auta są równie denne, oraz bez wyrazu
- malowane kilka lat temu, gdy nastała głupia moda na lakierowanie samochodów z palety dostawczaków,
albo polakierowane jak ten swift w kolor mojej lodówki.
Mogę mieć swoje zdanie bez lizodupstwa, prawda?
To nie są moi koledzy, więc nie muszę wyrażać się pochlebnie.
Mam swoje zdanie i je napisałem, czy się to komuś podoba czy nie
Takie samochody jak ten swift, nie powinny brać udziału w wojnie północ południe,
mówiłem to tez już Kacprowi i Kubie, i oni to rozumieją i udziału w tej imprezie nie biorą.
To nie miejsce dla aut przedstawicieli handlowych.
Trzeba mieć tupet by wanną pchać się na najfajniejsze zawody tuningowe w kraju.
Tyle w temacie



Tak jak Tobie nie leżą ich auta, tak oni moga miec w dupie Twoje zdanie, które, jak wiadomo, każdy ma swoje. Wg. mnie swifcik wygląda naprawde spoko, pomarańczowe kierunkowskazy to motyw JDM'owy i pasuje idealnie, napewno lepiej niż cleary czy dymy, a przynajmniej na tym aucie. Co do postawy to to ma jeździć, a nie sie turlać, więc nie może rysować dupą asfaltu. Biały to akurat kwestia gustu, malowało sie samochody w ten kolor 50 lat temu jak i teraz i wszędzie pomiędzy, więc nie wiem o co Ci chodzi.
A co do Twojego powiedzenia komuś zeby nie brał udziału w tej czy innej imprezie to już w ogóle smiechu warte.
Nowicjusz
MACHoo
Czytelnik
MACHoo dodano: 06.06.2011 16:21 #9

VTEC_POWER napisał:


A głównie to sie jaram tym ,że z 1.3 masz 140ps


nie wiem gdzie ma to 140km może jak wystroi to coś koło tego będzie


184HP/176Nm
Nowicjusz
rozny
Czytelnik
rozny dodano: 06.06.2011 16:23 #10
A mi się wydaje, że ktoś tu się jednak nabija i to ostro

Swift jest zacny, zawsze mi się podobał ten model w tym pakiecie. Wlepki fajnie siadły zarówno na dokładce jak i masce, kolor z palety ELECTROLUX'a też ładnie wygląda i jedyne co mi się nie podoba to tłumik, który jest przesadzony moim zdaniem. Reszta na plus
Nowicjusz
Diups
Czytelnik
Diups dodano: 06.06.2011 16:37 #11

Buch napisał:

Tak jak Tobie nie leżą ich auta, tak oni moga miec w [ bluzgu bluzgu ] Twoje zdanie, które, jak wiadomo, każdy ma swoje. Wg. mnie swifcik wygląda naprawde spoko, pomarańczowe kierunkowskazy to motyw JDM'owy i pasuje idealnie, napewno lepiej niż cleary czy dymy, a przynajmniej na tym aucie. Co do postawy to to ma jeździć, a nie sie turlać, więc nie może rysować dupą asfaltu. Biały to akurat kwestia gustu, malowało sie samochody w ten kolor 50 lat temu jak i teraz i wszędzie pomiędzy, więc nie wiem o co Ci chodzi.
A co do Twojego powiedzenia komuś zeby nie brał udziału w tej czy innej imprezie to już w ogóle smiechu warte.


Nie śmiechu warte, tylko mam prawo do swojego zdania i mogę je wyrazić wszem i wobec
na szczęście czasy cenzury się skończyły już dawno,
a demokracja mi zapewnia możliwość wyrażania własnych poglądów.
W przeciwieństwie do Ciebie potrafię zrobić to pisząc normalnie, nie używając wulgaryzmów,
bo gdybym chciał być tak zajebisty jak Ty, to napisałbym "chujowy swift"
Nowicjusz
ArKos
Czytelnik
ArKos dodano: 06.06.2011 17:20 #12
Dobra... cyk walenty, ciach bajera...
Kumają co chcę powiedzieć?
No. To koniec przepychanek bo obdziele warnami. Na PW wymieniajcie sobie uprzejmości i wyrazy miłości. W temacie starczy.
I osobiście mam wiecie gdzie demokrację? Raz starczy wyrazić opinię na zasadzie "podoba/nie podoba mi się", nie trzeba kilka razy.
Nie podoba mi się ton waszej dyskusji, siłowanie słowne i tory, na jakie to zmierza.
I nie zamierzam się powtarzać.
Nowicjusz
VTEC_POWER
Czytelnik
VTEC_POWER dodano: 06.06.2011 17:25 #13
Diups sie nabija

MACHoo napisał:

nie wiem gdzie ma to 140km może jak wystroi to coś koło tego będzie

Przepraszam 134 ps ;p są wykresy wyżej . Stage 5 - przestawione wałki.

Jeszcze raz gratuluje. Bedziesz coś jeszcze z nim robił czy zostaje?
Marzenia spełniają się od [color=#FF0000]8,000rpm[/color] . [color=#FF0000][H][/color]
Nowicjusz
hajperGT
Czytelnik
hajperGT dodano: 06.06.2011 20:10 #14
Z zewnątrz w sumie mi się podoba.

Co do zwiększania mocy - chyba sztuka dla sztuki tak dłubać, przy tym nakładzie kosztów nie było lepiej wsadzić czegoś większego?
Nowicjusz
Praetorian
Czytelnik
Praetorian dodano: 06.06.2011 21:01 #15
Właśnie w tym silniku jest sens dłubać, bo nawet Vteci nie mają takiego stosunku mocy do pojemności
Pszczunto.

Szybka odpowiedź

Przeglądają temat

0 aktywnych w tym 0 zarejestrowanych, 0 gości, 0 ukrytych

X

Informujemy, że strona www.tuningforum.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.