Forum - Techniczne - VW Golf 5 1,4 80 KM Jak podniesc moc do ok 100 KM? Chip?

absynth Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 11.09.2009
dodano: 11.09.2009, 22:57 #1 + 0 -
Witam,

Od niedawna jezdze VW Golfem V 1,4 80KM z 2006r (Chyba FSI bo nie znalazlem zadnego innego silnika o takiej mocy i pojemnosci), ktorego kupilem od ojca, ktory sprzedal mi go poniewaz chcial czegos z wiekszym bagaznikiem. Samochod genialny, ale...
1. Dlaczego ma taki glosny gag prawie przypominajacy prace silnika diesla, nie to zebym mial cos przeciw bo ladnie mruczy ale pierwszy raz slysze tak przyjemnie glosny 1,4. Niektorzy znajomi po odpaleniu silnika sie pytali czy to nie diesel.... Z gory uprzedzam ze wszystko jest sprawne, silnik ma przejechane 24 000 i jest po przegladzie a pracuje tak od wyjechania z salonu.
Drugie "ale" to moc. Nie chodzi oto ze nie czuc tych 80 KM, powiem wiecej czuc z 90+ , ale chcialbym wiecej. W ofercie dealera byl rowniez Golf 1,4 o mocy 90 KM. Czy to mozliwe ze to ten sam silnik, czesci, walek itd tylko rozny "program" i czy mozliwe jest osiagniecie przyrostu mocy do ok 100 KM ( o ok 25%) przy pomocy chip tuningu ? Instalacja turbo to chyba przesada, bo to wydatek 5 tys+ Jesli nie chip to jak przystepnie moge zwiekszyc moc bez pakowania sie w ogromne koszta. Chodzi mi tylko o niewielki przyrost mocy ...
Z gory dziekuje za odp.
Pozdrawiam,
T.
do góry
Hacker Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 23.09.2008
dodano: 11.09.2009 23:19 #2 + 0 -
Po pierwsze to dostaniesz warna za zakladanie takich samych tematow w dwoch dzialach, po drugie 10km podniesc? nie masz co z kasa zrobic to przelej na pajacyka.
do góry
absynth Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 11.09.2009
dodano: 11.09.2009 23:24 #3 + 0 -
przepraszam za 2 posty. po drugie to o 20 KM nie o 10... Mam 80 KM -> chce 100 KM
do góry
Hacker Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 23.09.2008
dodano: 11.09.2009 23:26 #4 + 0 -
i tak nie warto sobie glowy zawracac.
do góry
absynth Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 11.09.2009
dodano: 11.09.2009 23:33 #5 + 0 -
20 km to malo??? zreszta niewazne, jak wiesz jak to powiedz nie to nie mow ze nie warto...
do góry
Hacker Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 23.09.2008
dodano: 11.09.2009 23:34 #6 + 0 -
Chipa sobie walnij jak pisales, moze dostaniesz 10-15km, poczytaj inne tematy, FAQ, a nie bedziesz musial takich pytan zadawac. nie jestes jedyny ktory mial takie 'problemy'.
PS. bardzo malo za bardzo duzo $, mowie Ci ze nie warto, i kazdy Ci tutaj to powie.
Koniec tematu.
do góry
.wide Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 21.01.2005
dodano: 12.09.2009 08:11 #7 + 0 -

Hacker napisał:

Chipa sobie walnij jak pisales, moze dostaniesz 10-15km

Ta.
do góry
rozny Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 14.04.2008
dodano: 12.09.2009 09:21 #8 + 0 -

.wide napisał:

Hacker napisał:

Chipa sobie walnij jak pisales, moze dostaniesz 10-15km

Ta.

Ta, przy czym przy wolnossącym silniku będzie to max 10-15 koni... Nie warto... Jak już chcesz ładować siano w coś takiego, to lepiej sprzedaj ten samochód i kup taki sam, ale z większym silnikiem, bądź doładowany...
do góry
Hacker Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 23.09.2008
dodano: 12.09.2009 10:02 #9 + 0 -
Rozny posty sobie nabijasz? Bo juz ktorys raz widze ze odpowiedzi dajesz takie jak ktos wczesniej dal
do góry
rozny Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 14.04.2008
dodano: 12.09.2009 10:35 #10 + 0 -
Nie tyle nabijam posty, co śmiecę w temacie
Co do informacji o przyroście mocy bardziej mi zależało na zaznaczeniu, że te 15 koni to absolutne maksimum, przy czym równie dobrze po załadowaniu sporej kasy może dostać +5KM... Chłopak jest uparty, jak mu 10 osób napisze to samo, to może przemyśli temat
do góry
absynth Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 11.09.2009
dodano: 12.09.2009 11:23 #11 + 0 -
Nie uparlem sie na chip, tylko sie pytam jak zwiekszyc moc...chip to jedna z powszechnych opcji... sa tez modyfikacje mechaniczne, filtry lepsze , swiece , wmiana jakis podzespolow niedrogich nie wiem po to sie was tu pytam. Gama silnikow 1,4 golfa jest bardzo duza :

Model Cylindry Zawory Pojemność Moc Moment obrotowy Lata
1.4 4 16 1.390 cm³ 55 kW (75 KM) 126 Nm 2003 do 2006
1.4 4 16 1.390 cm³ 59 kW (80 KM) 132 Nm od 2006 ---- TO TEN MOJ
1.4 FSI 4 16 1.390 cm³ 66 kW (90 KM) 130 Nm 2004 do 2005
1.4 TSI 4 16 1.390 cm³ 90 kW (122 KM) 200 Nm od 2007
1.4 TSI 4 16 1.390 cm³ 103 kW (140 KM) 220 Nm od 2006
1.4 TSI 4 16 1.390 cm³ 125 kW (170 KM) 240 Nm od 2005


Jak widac w roznych technologiach moc skacze nawet do 170 KM. Ale to pewnie na Turbo itd...

Prosze sie postawic w takiej syt : Dostajecie samochod z silnikiem 1,4 80 KM lecz czujecie niedosyt mocy, w sumie moze byc wiecej do 140 nawet (czyli chce przyrost o 60 KM ). I co robicie??? Silnik ma dobre chrakterystyki ale chcialbym TROCHE LEPSZE.
Jaki jest koszt poszczegolnych "poziomow" modyfikowania? i jaki przewidywalny przyrost mocy...Duze koszta to zbyt ogolne i wzgledne okreslenie.
Nie piszcie ze mam sprzedac bo to nie wchodzi w gre, nie kupie niczego lepszego pod wzgledem technicznym, on ma 3 lata i 25 tys km !!!!! w srodku wyglada jak nowy wiec nie zamienie go na zadnego mocniejszego walonego trupa.
p.s. jesli dealer ma game silnikow ze skokiem mocy srednio co 10 koni to nie piszcie mi rowniez ze przyrost mocy 20 KM i momentu to nic, bo chyba na rozne lekcje fizyki chodzilismy ... Macie taki wyjsciowy samochod i co robicie? ....
Pozdrawiam wszystkich "doradzajacych"
do góry
Hacker Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 23.09.2008
dodano: 12.09.2009 11:35 #12 + 0 -
Co robie? Sprzedaje, kupuje 1.4 Tsi i modze. Easy.
do góry
Veber Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 18.08.2002
dodano: 12.09.2009 11:52 #13 + 0 -
J/w. Sprzedaj i kup mocniejsze auto. Z gowna bata nie ukręcisz. Wszystko w temacie.
do góry
rozny Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 14.04.2008
dodano: 12.09.2009 11:54 #14 + 0 -

absynth napisał:

Jak widac w roznych technologiach moc skacze nawet do 170 KM. Ale to pewnie na Turbo itd...

Dobrze zauważyłeś. W różnych technologiach... Zauważ, że duże przyrosty mocy względem jednostek mają silniki turbodoładowane. Najmocniejsza jednostka wolnossąca z tych co wypisałeś ma dokładnie 15KM więcej od tej najsłabszej. A teraz porównaj jaki był koszt zakupu danej jednostki w salonie. Różnica w cenie na pewno była spora, i nie jest to spowodowane tylko polityką cenową firmy. Podnoszenie mocy w silnikach wolnossących to po prostu droga zabawa. Zwłaszcza w silnikach o małej pojemności. Przy silnikach doładowanych jak widzisz rozpiętość mocy sięga 50KM. I przy takich jednostkach można modyfikować względnie tanio i wydajnie.
Jeżeli szkoda ci pozbywać się auta, pomyśl o swapie lub uturbieniu, ale zapewne zdajesz sobie sprawę, że to nie będzie tania zabawa.

Moim zdaniem pozostaje sprzedać samochód i kupić coś z doładowaną jednostką, albo nie pchać się w zbędne koszty i zostać przy obecnej mocy.
do góry
Wombat Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 15.04.2002
dodano: 12.09.2009 13:27 #15 + 0 -
czipem tu nic nie zrobisz w zasadzie. w zasadzie to bys musiał wymienic połowe bebechow w tym silniku.
O świecach, filtrach i "niedrogich" podzespołach możesz zapomnieć. Bedą miały taki wpływ na moc jak to że sobie pomalujesz paznokcie.

Przeczytaj przyklejony temat na technicznym, popatrz tam w cyferki, policz - a potem pytaj.
Wombat

www.wombat.prv.pl
do góry
Przeglądają temat

0 aktywnych w tym 0 zarejestrowanych, 0 gości, 0 ukrytych

Ostatnie komentarze

Najczęściej komentowane

Znajdź nas w sieci

X

Informujemy, że strona www.tuningforum.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.