Forum - Techniczne - czy to ślizgające się sprzęgło?

Kristof-kk Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 25.03.2009
dodano: 08.08.2009, 22:24 #1 + 0 -
witam.
kiedy jadę na czwartym/piątym biegu i dodaję ostro gazu obroty silnika idą gwałtownie w gorę a prędkość samochodu wcale nie wzrasta. dzieje się tak czasami. nie za każdym razem.
pomocy.
do góry
Veber Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 18.08.2002
dodano: 08.08.2009 22:47 #2 + 0 -
Sprzęgło zdycha.
do góry
Kristof-kk Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 25.03.2009
dodano: 10.08.2009 10:38 #3 + 0 -
skoro to sprzęgło to czemu tak się dzieje tylko czasami?
do góry
Rpetryko Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 18.05.2006
dodano: 10.08.2009 10:53 #4 + 0 -
Na 100 % sprzęgło. Wiem bo w Navarze już 3 pada Pojeździj jeszcze to się cały czas będzie robiło, a nie czasami
do góry
Veber Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 18.08.2002
dodano: 10.08.2009 11:16 #5 + 0 -
Dlatego czasami, że jeszcze nie padło całkiem.
do góry
michaltg Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 06.03.2005
dodano: 10.08.2009 22:29 #6 + 0 -

Rpetryko napisał:

Na 100 % sprzęgło. Wiem bo w Navarze już 3 pada Pojeździj jeszcze to się cały czas będzie robiło, a nie czasami

jak czytam Twoje historie o tej Navarze to aż sie boje co bedzie dalej serio az tak sie to dupczy?
1.BMW

2.HONDA

3.AUDI
do góry
Rpetryko Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 18.05.2006
dodano: 11.08.2009 13:36 #7 + 0 -
Tak. Teraz ma 148 tysięcy. Ślizga się sprzęgło (trzecie - poprzednie wymieniane na gwarancji, więc wnioskuję, że nie z mojej winy), i drugi raz krzyżak. Wywaliła mi kontrolka od silnika. Pojechałem do serwisu. Skasowali błędy i przeczyścili zaworek EGR (?) za 170 zł, ale mówią, że nieunikniona jest wymiana tegoż zaworka co u nich będzie kosztowało 1700zł. Czekamy teraz na 150 tysięcy żeby zrobić przegląd i wszystkie naprawy za jednym staniem w serwisie i auto pewnie w odstawkę. Nie wspominam o jakże jakościowej nadbudowie, w której to NIGDY nie trzymały siłowniki.... Auto z 2006 roku ale wzięte na przełomie luty/marzec 2007... używane zgodnie z przeznaczeniem czyli weekendowy teren i ciężkie ładunki na co dzień (ale bez przesady).
do góry
coolart Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 04.12.2004
dodano: 01.10.2009 13:40 #8 + 0 -
jesli masz możliwość to podjedz pod dłuższa górkę o nachyleniu kolo 16% na 2 bądź 3 biegu depnij na gaz i zobaczysz czy będzie sie ześlizgiwać czy nie. Ja mam inne auto ale podjeżdżając pod górkę było można wyczuć ślizganie sie sprzęgła. Objawy jak by mocy brakowało pomimo ze silnik przyspiesza i lekkie przerwy. Kolejny test to stać na pierwszym biegu pod ostra górkę na wyłączonym motorze, kręcąc się i huśtając autem powinno powoli zjeżdżać zatrzymując się co jakiś czas. kolejny test to jak ktoś mi powiedział podjechać do wysokiego krawężnika puszczając powoli sprzęgło silnik powinien zdychać przy połowie sprzęgła lekko dodać gaz jeżeli silnik będzie dalej przewalcować a nie zdechnie to morowane ze sprzęgło nie trzyma.
do góry
Łukasik Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 22.02.2004
dodano: 01.10.2009 15:20 #9 + 0 -
ja bym tego nie robil bo takie testy znacznie zmniejszaja zywotnosc i tak juz zajechanego sprzegla... na 100% slizga Ci sie sprzeglo...
jem ciastko i mam ciastko...
do góry
Przeglądają temat

0 aktywnych w tym 0 zarejestrowanych, 0 gości, 0 ukrytych

Ostatnie komentarze

Najczęściej komentowane

Znajdź nas w sieci

X

Informujemy, że strona www.tuningforum.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.