Forum - Car-Audio - Montaz glosnikow, wytlumienie i bas pod wymiar

1 2 3 4   ...   7
topek2000 Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 20.10.2006
dodano: 22.10.2008, 22:36 #1 + 0 -
Zanim napisalem ten post poczytalem rozne fora w roznych jezykach kilka godzin

Auto wyjsciowe to passat kombi z 2003r
Nie bede pisal o jednostce centralnej, glosnikach wybranych itd bo w tej chwili chodzi bardziej o ta strone "robocza".
Zaznaczam na wstepie ze efekt jaki chce uzyskac to PRZYZWOITY dzwiek. NIe zalezy mi na rzucaniu na kolana czlonka orkiestry.

1. Wytlumienie.
- Widzialem kilkanascie galerii wytlumienia drzwi i widzialem szczelnie naklejone maty na blache drzwi. Nie dojrzalem nigdzie czy wykleja sie wszystko "co sie rusza" w drzwiach czy tylko przod blachy ktory styka sie boczkami? A jesli sie wykleja wszystsko co mozliwe to u mnie w passacie bedzie problem bo jest slabe dojscie do blachy wewnetrznej (tej blachy ktora po drugiej stronie jest polakierowana kolorem samochodu

- Co daje naklejenie maty na blache, tzn co jest glownym celem wytlumiania? Uzyskanie szczelnosci czy zeby nie rezonowala blacha? To ze mi boczki plastikowe nie beda stukac w blache czy cos wiecej? Obilo mi sie o oczy "usztywnianie" drzwi. NIe chce mi sie wierzyc, zeby kawalek maty dawal wieksza sztywnosc niz pozadny kawal blachy. Zaznaczam po raz drugi. Nie bede startowal w zawodac caraudio.

- Jest moze gdzies w sieci instrukcja jak krok po kroku wykonuje sie wytlumienie drzwi. Na co zwracac uwage. Taka instrukcja "dla idiotow"?

2. Montaz glosnikow
- Widzialem 2 szkoly montazu glosnikow. Pierwsza to dystans np z MDFu przykrecony do blachy drzwi. W tym wypadku glosnik gra "otwarty". Widzialem tez walce z MDFu/metalu przyklejane na szpachle do wewnetrznej blachy drzwi. W taki sposob glosnik jest z tylu "zamkniety" i przypomina zasada konstrukcji taki glosnik jak stoi w domu na regale , tylko mniej estetycznie wyglada
Ktore rozwiazanie jest lepsze a moze nie ma wiekszego znaczenia? Zaznaczam, ze wazne dla mnie jest zachowanie oryginalnego ksztaltu boczkow i zachowanie oryginalnej maskownicy. Nie chce nic wycinac w plastiku boczkow co bedzie strata bez mozliwosci powrotu do stanu oryginalnego.


- Czy wybor glosnikow na drzwi uzalezniony jest o sposobu montazu? Tzn "otwarty" lub "zamkniety"?

3. Marzy mi sie skrzynia basowa jak w tym watku na forum passata (auto dokladnie takie jak moje):
http://forum(...)ight=MDF.
Czy osoba ktora zlozyla w zyciu 3 skrzynie basowe i zrobila sobie sama glosniki do domu jest w stanie zrobic cos takiego czy jest to za wysoka szkola jazdy?
Basser.pl ma niestety takie skrzynki gotowe ale tylko do najnowszych passatow i to w dodatku sedanow a nie kombi.


To chyba tyle W razie czego dopisze. Z gory dzieki za wyrozumialosci i zyczliwe + fachowe odpowiedzi


topek -> jak zawsze pozdrawiajacy
do góry
Kuba_KrK Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 21.04.2006
dodano: 22.10.2008 23:00 #2 + 0 -
Przecie WSZYSTKO jest w podwieszonym FAQ.

Po to wytłumiasz drzwi, zeby przede wszystkim stworzyć komorę dla głośnika. Masz tu odpowiedź na pytanie 1 i 2. Skrzynke zrobisz sam mając choć jedną prawą rękę. Przy wnękach zabawa z żywicą raczej nieunikniona.
I need a haircut, plus a carwash. I get out the car and they take their bra's off.







do góry
topek2000 Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 20.10.2006
dodano: 22.10.2008 23:03 #3 + 0 -

Kuba_KrK napisał:

Przecie WSZYSTKO jest w podwieszonym FAQ.

Po to wytłumiasz drzwi, zeby przede wszystkim stworzyć komorę dla głośnika. Masz tu odpowiedź na pytanie 1 i 2. Skrzynke zrobisz sam mając choć jedną prawą rękę. Przy wnękach zabawa z żywicą raczej nieunikniona.


Chodzi Ci o Faqa: PolskiCarAudioFAQ01beta.pdf ?

A jesli zastosuje manewr z osadzeniem glosnika w walcu z MDFu. Potrzebna jest az tak duza szczelnosc czy chodzi wtedy raczej o wyliminowanie bzyczania blachy?
do góry
leser Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 25.05.2004
dodano: 22.10.2008 23:06 #4 + 0 -

topek2000 napisał:

A jesli zastosuje manewr z osadzeniem glosnika w walcu z MDFu. Potrzebna jest az tak duza szczelnosc czy chodzi wtedy raczej o wyliminowanie bzyczania blachy?

Oba, komorę robisz jak najbardziej szczelną,
tylko z rozpedu nie zatkaj ujść wody

a brzęczenie blachy to też niemiły aspekt. Reszta tak jak pisze Kuba.
[color=#00BFBF]"Nie trzeba grać głośno, żeby być słyszanym"[/color] Jonasz Kofta do R. Janowskiego

-------------------

[color=#00BFBF]Addicted to sound.[/color]
do góry
topek2000 Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 20.10.2006
dodano: 22.10.2008 23:25 #5 + 0 -

leser napisał:

topek2000 napisał:

A jesli zastosuje manewr z osadzeniem glosnika w walcu z MDFu. Potrzebna jest az tak duza szczelnosc czy chodzi wtedy raczej o wyliminowanie bzyczania blachy?

Oba, komorę robisz jak najbardziej szczelną,
tylko z rozpedu nie zatkaj ujść wody

a brzęczenie blachy to też niemiły aspekt. Reszta tak jak pisze Kuba.

Dobra, przeczytalem FAQa w pdfie i sporo sie wyjasnilo

A ujscia wody gdzie sa? Na dole drzwi? Widac je? normalnie dziury sa?
do góry
Kuba_KrK Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 21.04.2006
dodano: 23.10.2008 00:21 #6 + 0 -
No zgodnie z prawem grawitacji, znajdziesz je jak najniżej się da.
I need a haircut, plus a carwash. I get out the car and they take their bra's off.







do góry
topek2000 Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 20.10.2006
dodano: 23.10.2008 08:46 #7 + 0 -






Tak wygladaja drzwi w moim pasku po rozebraniu. Z tego co widac sa dosc szczelne. Wymagaja dosczelniania?
Jak widac na fotkach sruby mozna odkrecic i wykleic wnetrze drzwi ze wszystkich stron.
Da to cos?
do góry
dan124 Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 21.06.2005
dodano: 23.10.2008 09:40 #8 + 0 -
faktycznie dosyć szczelne ale

wzmocnienia konstrukcji nigdy za wiele
mda7755r + cha-s624

kenwood PS 100 /soundstream granite 60.2 /

hifonics odin / sony xm2040 -

- który wybraæ??

dls ms6

autotek 201 X

dls w312 competition / aliente 12si

monster cable / dls

1 F - dls
do góry
akust!k Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 16.05.2006
dodano: 23.10.2008 09:51 #9 + 0 -
myślenie jednak sprawia trudności ..... trafiłes na forum VW a niewiesz co i jak wytłumić? znaczy ze nie chciało się nawet poszukać . Akurat pasek B5 jest jednym z najprostszych i najfajniejszych aut do tej operacji ...

a jak wygladają drzwi w twoim aucie po rozebraniu to zobacz na załączniach .....
[color=#FF0080]Praca jest wynikiem konieczności zewnętrznej. Twórczość jest wynikiem konieczności wewnętrznej. Przed każdym człowiekiem stoi wybór - tworzyć czy tylko pracować

[/color]
do góry
Kuba_KrK Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 21.04.2006
dodano: 23.10.2008 11:23 #10 + 0 -
Booooooże, sorry za OT, ale to najmniej kontuzjogenne drzwi jakie widzialem w życiu Kupuje Passata.
I need a haircut, plus a carwash. I get out the car and they take their bra's off.







do góry
akust!k Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 16.05.2006
dodano: 23.10.2008 14:16 #11 + 0 -
Kuba ale z tej stajni (VW)pochodzi Caddy a jego wrota po zdjeciu tapicerki wygladają jak passat po kompletnym patroszeniu brak konsekwencji jakiś w tych firmach ...
[color=#FF0080]Praca jest wynikiem konieczności zewnętrznej. Twórczość jest wynikiem konieczności wewnętrznej. Przed każdym człowiekiem stoi wybór - tworzyć czy tylko pracować

[/color]
do góry
topek2000 Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 20.10.2006
dodano: 23.10.2008 14:17 #12 + 0 -

dan124 napisał:

faktycznie dosyć szczelne ale

wzmocnienia konstrukcji nigdy za wiele

No wlasnie drzwi wygladja na naprawde szczelne.
Co mi da w tym wypadku wyklejenie drzwi matami?
Boczki od strony blachy tez oklejac?

Nie odpowiedzieliscie mi ktore rozwiazanie jest lepsze: Dystans z MDFu przykrecony do blachy zewnetrznej czy cylinder z MDFu/Metalu na szpachle do blachy wewnetrznej. (nie widze na fotkach jednoznacznie czy szyba nie bedzie przeszkadzac.
do góry
leser Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 25.05.2004
dodano: 23.10.2008 14:34 #13 + 0 -

topek2000 napisał:

Nie odpowiedzieliscie mi ktore rozwiazanie jest lepsze: Dystans z MDFu przykrecony do blachy zewnetrznej czy cylinder z MDFu/Metalu na szpachle do blachy wewnetrznej. (nie widze na fotkach jednoznacznie czy szyba nie bedzie przeszkadzac.

zazwyczaj komora drzwi robi za komorę głośnika,
a jeżeli chcesz mniejszy litraż to komore drzwi mozna wypełniać (np gąbką)
albo mozna zastosowac kickpanel (i nie pytaj co to jest bo to praca domowa)
ale przy tak fajnych drzwiach typowe rozwiazanie bedzie najlepsze
[color=#00BFBF]"Nie trzeba grać głośno, żeby być słyszanym"[/color] Jonasz Kofta do R. Janowskiego

-------------------

[color=#00BFBF]Addicted to sound.[/color]
do góry
akust!k Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 16.05.2006
dodano: 23.10.2008 15:03 #14 + 0 -

Cytat:

No wlasnie drzwi wygladja na naprawde szczelne.
Co mi da w tym wypadku wyklejenie drzwi matami?
Boczki od strony blachy tez oklejac?


worek foliowy też jest szczelny a nawet bardzo
pytanie czy jest on odpowiednią obudową która zapewni własciwe warunki pracy ?

też praca domowa ...
[color=#FF0080]Praca jest wynikiem konieczności zewnętrznej. Twórczość jest wynikiem konieczności wewnętrznej. Przed każdym człowiekiem stoi wybór - tworzyć czy tylko pracować

[/color]
do góry
mkgustav Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 26.01.2008
dodano: 23.10.2008 16:25 #15 + 0 -

leser napisał:

...mozna zastosowac kickpanel (i nie pytaj co to jest bo to praca domowa)
ale przy tak fajnych drzwiach typowe rozwiazanie bedzie najlepsze


A nie chciałeś napisać "topowe"?
Ja jakbym miał takie wrota to zrobiłbym komore w środku z laminatu. Wyglądałaby jak worek foliowy no i troche rzeźby by było, żeby nie blokowały deszczówki ale zadanie fajnie by spełniało
Pioneer P88RS > aktywnie

Tec LS29neo > Genesis Q100x

DLS Iridium 6 > RF 500s
do góry
1 2 3 4   ...   7
Przeglądają temat

0 aktywnych w tym 0 zarejestrowanych, 0 gości, 0 ukrytych

Ostatnie komentarze

Najczęściej komentowane

Znajdź nas w sieci

X

Informujemy, że strona www.tuningforum.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.