Forum - Opel - Vauxhall - Majonez pod korkiem oleju

h_erman Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 05.01.2006
dodano: 22.01.2006, 19:05 #1 + 0 -
Witam!!

Zrobił mi się majonez pod korkiem oleju i na bagnecie (w lecie tego nie było). Czytałem gdzieś że może być to spowodowane niedogrzanym silnikiem czy to prawda ??? (jeżdże na krótkich odcinkach).

Pozdrawiam !!!
do góry
romanm
dodano: 22.01.2006 20:33 #2 + 0 -

h_erman napisał:

Witam!!

Czytałem gdzieś że może być to spowodowane niedogrzanym silnikiem czy to prawda ??? (jeżdże na krótkich odcinkach).

Pozdrawiam !!!


tak to prawda. może też być uszkodzona uszczelka pod głowicą
do góry
matadorRS Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 09.04.2002
dodano: 22.01.2006 20:48 #3 + 0 -
Dokaldnie. Do oleju przedostaje sie woda i dlatego robi sie MAJONEZ
>>> TRS RALLY TEAM
do góry
h_erman Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 05.01.2006
dodano: 22.01.2006 20:57 #4 + 0 -
no dobra ale wcześniej gdy było w miarę cieplej nie miałem takiej sytuacji.
do góry
matadorRS Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 09.04.2002
dodano: 22.01.2006 21:00 #5 + 0 -
Wiesz rzeczy sie psuja Nic nie jest wieczne. Poczekaj niech sie troche ociepli i zobacz co sie bedzie dzialo. Sporawdz czy nie ubywa plynu chlodniczego.
>>> TRS RALLY TEAM
do góry
kristo1 Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 22.02.2003
dodano: 23.01.2006 15:46 #6 + 0 -
Typowy objaw uszczelki pod głowicą.
当ブランドのタイトルの生産は終了
do góry
Milosh_one Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 23.03.2005
dodano: 23.01.2006 22:09 #7 + 0 -
Moze tak moze nie. Pewnie to jest uszczelka ale taki majonez moze sie robic niekoniecznie od wody, moze to byc jakis stary olej, moze sie cos z niego wydzielac jakisc dodatek, uszlachetniacz i powoduje wlasnie taki osad. Ja wlasnie tak mialem w 126p. Wymiana oleju pomogla
do góry
Bizo Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 30.01.2003
dodano: 27.01.2006 13:33 #8 + 0 -
to niekoniecznie uszczelka, sama głowica mogła poleciec, w C20XE i w C20NE jest czesto tak ze głowica leci na tyle ze nie widac i praktycznie nie ma śladu, wymiana uszczelki i szlif głowicy tez tu moze nie pomoc, tak ma moj kolega co ma GSi 115PS, tak jakby przesiąkala wewnatrz, przenika woda do oleju lub odwrotnie, bierze mu olej i wode, a pierwsze objawy byly identyczne, to ze latem u ciebie bylo wszystko spoko to normalne, silnik dostaje najbardziej bo tyłku wlasnie zima kiedy mu cisniesz na wysokie obroty przy zimnym silniku, glowica jest lodowata a temperatura wewnatrz rosnie w drastycznym tempie, wtedy glowica peka, dlatego w niektorych lepszych autach jest tak ze jest czujnik temperatury oleju, jak np w G60, mi 2 lata temu tez w zime głowice poleciala bo przycisnalem za mocno na zimnym silniku i zarznalem ecoteca
Asterix GSi 16V (GTI KILLER)
do góry
pawelek32 Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 01.12.2005
dodano: 27.01.2006 21:31 #9 + 0 -
ja słyszałem, że jak jest olej niskiej jakości to wytrąca się własnie taka piana.
dobre 15 lat temu dla ojca w nowym polonezie się tak zrobiło. na wiosnę sprawdzał stan oleju i zobaczył. wtedy był zalany elf. od tamtego dnia uprzedzenie do owego oleju.
do góry
matadorRS Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 09.04.2002
dodano: 27.01.2006 22:20 #10 + 0 -

pawelek32 napisał:

ja słyszałem, że jak jest olej niskiej jakości to wytrąca się własnie taka piana.
dobre 15 lat temu dla ojca w nowym polonezie się tak zrobiło. na wiosnę sprawdzał stan oleju i zobaczył. wtedy był zalany elf. od tamtego dnia uprzedzenie do owego oleju.

Wiesz od 15 lat technika "olejow" trocjhe poszla do przodu i niewydaje mi sie zeby to bylo slaba jakoscia oleju. Raczej nieszczelnosc. Glowica tez nie peka od tak sobie. Oczywiscie nalezy ja zdiac i doklanie ogladnac ale na 90% uszczelka na 10% glowica
>>> TRS RALLY TEAM
do góry
pawelek32 Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 01.12.2005
dodano: 28.01.2006 14:34 #11 + 0 -
mam w astrze zalany valvoline 10w40 i trochę się zrobiło majonezu.
w tamtym roku miałem castrol 10w40 magnatec i taka sytuacja nie miała miejsca.
do góry
matadorRS Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 09.04.2002
dodano: 28.01.2006 21:11 #12 + 0 -
W tamtym roku nie miales wydmuchanej uszczelki.
>>> TRS RALLY TEAM
do góry
jacjoo Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 02.02.2006
dodano: 06.02.2006 14:00 #13 + 0 -

matadorRS napisał:

W tamtym roku nie miales wydmuchanej uszczelki.
Najprawdopodobniej masz pękniętą głowicę. Sprawdź ciśnienie na tłokach i zobacz czy nie rozszczelnia się chłodnica. Jeśli będziesz miał za duże ciśnienie to najprawdopodobniej będzie pęknięta głowica i wtedy chłodnica się rozszczelnia,płyn też się będzie dostawał do oleju i dlatego robi się "majonez".
Pozdrawiam
do góry
matadorRS Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 09.04.2002
dodano: 06.02.2006 21:55 #14 + 0 -

jacjoo napisał:

matadorRS napisał:

W tamtym roku nie miales wydmuchanej uszczelki.
Najprawdopodobniej masz pękniętą głowicę. Sprawdź ciśnienie na tłokach i zobacz czy nie rozszczelnia się chłodnica. Jeśli będziesz miał za duże ciśnienie to najprawdopodobniej będzie pęknięta głowica i wtedy chłodnica się rozszczelnia,płyn też się będzie dostawał do oleju i dlatego robi się "majonez".
Pozdrawiam

Rzeczywiscie przez interenet stwierdziles ze ma peknieta glowice Zalz AUTO SERWIS PRZEZ INTERNET
Wogle za

jacjoo napisał:

Jeśli będziesz miał za duże ciśnienie to najprawdopodobniej będzie pęknięta głowica i wtedy chłodnica się rozszczelnia...

>>> TRS RALLY TEAM
do góry
jacjoo Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 02.02.2006
dodano: 06.02.2006 23:04 #15 + 0 -
Oj chłopczyku popraw swoją wiedzę na temat mechaniki samochodowej. I nie zabieraj głosu jeśli nawet nie wiesz czym się różni głowica od uszczelki pod głowicą!!!
do góry
Przeglądają temat

1 aktywny w tym 0 zarejestrowanych, 1 gość, 0 ukrytych

Ostatnie komentarze

Najczęściej komentowane

Znajdź nas w sieci

X

Informujemy, że strona www.tuningforum.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.