Forum - Techniczne - śruby mimośrodowe

FreeBSD Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 25.03.2003
dodano: 17.08.2005, 02:05 #1 + 0 -
Co to za wynalazek ? do czego sluzy ? i gdzie takowy kupic ?
..::[ RF TEAM ]::..

/// BMW MOTORSPORT ///
do góry
Wombat Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 15.04.2002
dodano: 17.08.2005 02:22 #2 + 0 -
przepraszam a do czego to ma być? do regulacji zawieszenia? a może chodzi o śruby "pływające" do montażu felg o lekko innym rozstawie.
Nie wiesz po co to jest a już chcesz to kupowac? Dobre

pTak wogóle to podobno w google jest jak sie wpisze...

Cytat:

Niestandardowe, uniwersalne śruby mimośrodowe do regulacji kąta pochylenia koła - rys.9 i 10
Służą do regulacji kąta pochylenia kół zawieszonych na kolumnach resorujących. Jeśli jest konieczność regulacji, śrubę mimośrodową wkłada się zamiast „normalnej”, górnej śruby, połączenia zwrotnicy i kolumny resorującej. (rys.10).


Śruba mimośrodowa posiada:
- dwie części walcowe 6 i 8 (rys.9), o średnicy mniejszej od średnicy śruby „normalnej” przewidzianej do tego połączenia;
- część walcową 7, o średnicy równej średnicy śruby „normalnej” przewidzianej do tego połączenia - oś części walcowej 7, jest przesunięta o wartość „M” względem osi części 6 i 8.

Pod łbem 4 śruby znajduje się podkładka 5. Jej występ 3, ustala położenie śruby mimośrodowej względem otworów w uchu mocującym 1. Śrubę mimośrodową wprowadza się do otworu w pozycji z rys.8a (samochód uniesiony, nie stoi na kole, przy którym pracujemy). Wskaźnik „W” podkładki informuje diagnostę, jak będzie zmieniać się kąt pochylenia koła przy obrocie śruby mimośrodowej. Zgodnie z zamierzoną zmianą wartości tego kąta, diagnosta musi odpowiednio ustawić występ „W” - patrz rys.10. Następnie dokręca on lekko nakrętkę 9, oraz zmniejsza nieco zacisk dolnej śruby połączenia zwrotnicy i kolumny resorującej.
Kolejną czynnością diagnosty, jest montaż głowic do pomiaru geometrii ustawienia kół. Obrót 10 śruby mimośrodowej (kierunek obojętny) powoduje zmianę wartości kąta pochylenia koła, w „kierunku” określonym przez występ „W” - patrz rys.10, co zostanie zmierzone. Największą zmianę kąta pochylenia koła uzyskuje się po wykonaniu połowy obrotu (rys.9b). Dalszy obrót powoduje zmniejszanie się wartości korekcji kąta pochylenia koła. Gdy uzyskana w trakcie obrotu śruby wartość kąta pochylenia koła będzie prawidłowa, należy z wymaganą wartością momentu obrotowego dokręcić obie śruby górnego mocowania zwrotnicy.
W opinii firmy Specialty Products, regulacja kąta pochylenia kół winna być przeprowadzona, jeśli różnice kątów pochylenia kół przekraczają:
- 30 min. - dla kół osi przedniej;
- 20 min - dla kół osi tylnej.
Śruby mimośrodowe umożliwiają regulację kąta pochylenia koła w zakresie +/-1 stop. 45 min. Są one oferowane jako zamienne z „normalnymi” śrubami, przewidzianymi przez producenta, o średnicach: 10, 12, 14, 15, 16 i 17 mm. Mogą być więc stosowane praktycznie we wszystkich zawieszeniach kół przednich z kolumnami typu McPherson oraz przykładowo w zawieszeniach kół tylnych samochodów:
Daewoo - modele Nubira i Leganza;
Hyundai - modele Accent i Lantra;
Mazda - modele 323 i 626;
firm Subaru, Suzuki i Toyoty.
Śruba o analogicznej budowie, jest przeznaczona do zmiany kąta pochylenia kół tylnych w Fordzie Focus.


itd do bólu... http://www.googl(...)pl&q=%C5 ... rodowe&lr=
Wombat

www.wombat.prv.pl
do góry
Przeglądają temat

1 aktywny w tym 0 zarejestrowanych, 1 gość, 0 ukrytych

Ostatnie komentarze

Najczęściej komentowane

Znajdź nas w sieci

X

Informujemy, że strona www.tuningforum.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.