Forum - Citroen - jakie amorki do xsary?

{ED}
dodano: 25.04.2004, 21:38 #1 + 0 -
jakie amorki polecicie do xsary II 2.0hdi zeby byly bardzo sztywne?

i jak znacie to ceny
do góry
Tresor Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 09.04.2002
dodano: 25.04.2004 22:02 #2 + 0 -
nie wiem jak to w Xarze,ale ja u siebie w saxo założylem od VTS i jestem zadowolony, sa znacznie twardsze niz seryjne,ale zeby mi nie wypadaja na dziurach u mnie pracuja ze sprężynkami AP.

na zachodzie widzialem ze najczesciej montuja SPAX'y do saxo.

a moze bys od razu jakiegos kita wsadził amorki + sprężyny?
pzdr

kris @ Drivers Club Poznań
do góry
KASKA Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 16.03.2003
dodano: 25.04.2004 22:43 #3 + 0 -
Jesli auto ma byc sztywniejsze to przede wszystkim musisz zainwestowac w amortyzatory 2-stronnego działania (komfort we farncuzach bierze sie własnie z tego ze sa tam amortyzatory jedno stronnego działania ).Ja mam w Berlingo Gabriela 2 -stronnego działania samochod stał sie twardszy,nizszy,stabilniejszy.Cena hmmm roznie zalezy od znajomosci
Audio :II-vice Mistrz Polski 2006 Amator sound only...i to nie jest moje ostatnie słowo ]:->

http://www.citroen-musielak.pl
do góry
ViTeSse Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 23.04.2004
dodano: 25.04.2004 23:34 #4 + 0 -

{ED} napisał:

jakie amorki polecicie do xsary II 2.0hdi zeby byly bardzo sztywne?

i jak znacie to ceny


Mozesz kupic Koni Sport albo Bilstein B6 (zolte). Cena za komplet okolo 2000 PLN. Jeden i drugie mozna regulowac a pozatym Bilsteiny sa regenerowalne.
Mozesz tez kupic amortyzatory w ASO od Xsary VTS 2.0 167 KM, niestety ceny nie znam.
do góry
Czarny Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 09.04.2002
dodano: 26.04.2004 12:39 #5 + 0 -
Mialbym uzywane zawieszenie od XSARY XU10J4RS(167KM).W dobrym stanie rok na aucie (to ktore bylo w oryginalnym wyposazeniu )Do tego kpl sprezyn firmy WEITEC -40mm.Wszystko za rozsadne pieniadze.
do góry
ViTeSse Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 23.04.2004
dodano: 26.04.2004 19:47 #6 + 0 -
Xsara VTS 2.0i 16V 167 KM czyli z XU10J4RS jest juz 41 mm nizej niz jakiekolwiek inne Xsary fabrycznie, jak obnizyc ja o kolejne 40 mm to juz tym sie nie da jezdzic po naszych drogach i kraweznikach (wiem cos o tym bo mam Xsare z tym silnikiem, na szczescie nie obnizona ponad te fabryczne 41 mm).
do góry
Pemo Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 08.01.2004
dodano: 26.04.2004 21:34 #7 + 0 -
A czy amorki z Xsary I VTS pasuja to Xsary I 1.6??, zez zmiany sprezyn?? CZy przeswit by sie zmienil? I ile sa drozsze od fabrycznych?
Aczkolwiek z tym, że nie na pewno, bo jeżeli ktoś komuś coś, a ewentualnie, nikt nikomu nic, to po co??



Są trzy prawdy: prawda, tyż prawda i gówno prawda!



ET 1/4 16,241s - Stalowa Wola
do góry
ViTeSse Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 23.04.2004
dodano: 26.04.2004 22:08 #8 + 0 -
Moj kumpel zalozyl kiedys komplet amorkow od Xsary I VTS 2.0 do Xsary I Coupe 1.6i i jedyne co pamietam z jego opowiadan, to to, ze gokart sie zrobil (sztywno i twardo) wzgledem fabrycznego zawieszenia takiej Xsary 1.6. Czy przeswit sie zmienil, tego nie wiem. Nie znam tez roznicy w cenie, kolega kupil w jakiejs promocji czy wyprzedazy w ASO za mniej niz 1000 PLN komplet. Ogolnie fabryczne obnizenie w Xsarze VTS wynika z nieco innej budowy zawieszenia.
do góry
Czarny Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 09.04.2002
dodano: 27.04.2004 09:38 #9 + 0 -
prawdziwy VTS czyli XU10 nie jest wcale taki twardy...jest autem o sportowym zawieszeniu ale nadajacym sie do jazdy po miescie.
a zawieszenie jest dokladnie takie same jak w kazdej XSARZE np 1,4.roznica jest w amorach o innej charakterystyce tlumienia,innych sprezynach,wahaczach,drazkach skretnych z tylu.ale sa to male roznice -generalnie budowa i dzialanie jest takie same.wiec nie wiem dlaczego mowisz ze obnizenie wynika z innej budowy zawieszenia.
acha ja sobie radze po miescie z autem ktore jest 95 mm nizej niz seria


pozdrawiam
do góry
ViTeSse Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 23.04.2004
dodano: 30.04.2004 20:00 #10 + 0 -
Nie musisz mi tlumaczyc czym jest VTS, ujezdzam juz drugiego tym razem najnowszy model.
Owszem da sie tym jezdzic po miescie ale milo nie jest jak ulica jest usiana nierownosciami wynikajacymi z bylejakiego naprawiania dziur.
Niestety mialem juz okazej przytrzec plyta ktora pod silnikiem wiec nie wyobrazam sobie obnizania Xsary VTS 2,0 o kolejne 40 mm do normalnej codziennej jazdy (no chyba, ze ktos nie lub aluminiowej miski swojego silnika i obudowy mechanizmu roznicowego skrzyni i przedniego spoilera czy wogole zderzaka).
Jesli sa roznice w amortyzatorach, elementach sprezynujacych, wahaczach, tylnej belce czy nawet gornych mocowaniach kolumn McPhersona to chyba mozna mowic o inne budowie? Oczywiscie ogolna zasada dzialania i koncepacja zawieszenia sa takie same.
Ogolnie nie jest tak, ze w VTSie tylko elementy sprezynujace obnizaja ta Xsare o 41 mm (oznaczaloby, ze amortyzatory musialby byc krotsze a nie sa i zalozenie ich do zwyklej Xsary obnizonej na drazkach i sprezynach o 40 mm powoduje, ze auto niemal wogole nie ma amortyzcji i jest koszmarnie twarde).
do góry
{ED}
dodano: 30.04.2004 22:51 #11 + 0 -
a teraz troche inne pytanie : czy jezeli do juz podkreconego silnika ( 130 KM z 90 ) doloze intercooler i mocniejsza turbine to moze mu to zaszkodzic? (przebieg autka 60000 km)
do góry
KASKA Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 16.03.2003
dodano: 30.04.2004 23:19 #12 + 0 -

ViTeSse napisał:

Nie musisz mi tlumaczyc czym jest VTS, ujezdzam juz )drugiego tym razem najnowszy model.
.



Czarny pracuje w Citroenie ,powiedzmy ze tak samo jak ja

Ed kazdy silnik ma cos takiego jak przystosowanie do zwiekszenia mocy,ale niestety nie wiem ile xsara moze wytrzymac
Audio :II-vice Mistrz Polski 2006 Amator sound only...i to nie jest moje ostatnie słowo ]:->

http://www.citroen-musielak.pl
do góry
Przeglądają temat

1 aktywny w tym 0 zarejestrowanych, 1 gość, 0 ukrytych

Ostatnie komentarze

Najczęściej komentowane

Znajdź nas w sieci

X

Informujemy, że strona www.tuningforum.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.