Forum - Techniczne - Chciałbym zbudować od podstaw coś podobnego do samochodu

realspido
dodano: 23.03.2004, 22:05 #1 + 0 -
Witam wszystkich
Jestem tu nowy i nie mam żadnych kontaktów z ludźmi zajmującymi się tuningiem aut, przeróbkami itp.
Mam taką śmiałą wizję zrobienia od podstaw małego sportowego autka i poszukuję ludzi którzy przez coś takiego przeszli i mają o tym pojęcie, kontakty itd.
Mam dylemat czy wykorzystać do tego celu podwozie od istniejącego samochodu, czy zlecić komuś wykonanie ramy (chciałbym żeby była to rama rurowa ze względu na to że zależy mi na zminimalizowaniu wagi)
Nadwozie miałoby być wykonane z tworzyw sztucznych (z tym akurat nie byłoby problemów), natomiast nie wiem jaki zastosować silnik; musi być mały gabarytowo o poj. do 1200ccm i niedrogi jeśli chodzi o zakup. Czy nadawałby się silnik od motocykla (jakaś czterocylindrowa Japonia) przy zastosowaniu przełożenia zmniejszającego obciążenie silnika (kosztem prędkości)
Jakie są realne szanse zarejestrownia takiego bolida?
Proszę o porady, namiary, informacje
Z góry dzięki, pozdrawiam
do góry
Wombat Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 15.04.2002
dodano: 23.03.2004 22:58 #2 + 0 -
nadaje sie wszystko

rejestracja pojazdów typu "SAM" jest opisane w KOdeksie Drogowym w warunkach dopuszczenia do ruchu. Jestto w FAQ na technicznym i w kilku miejscach w necie.

Jeżeli już szukasz "niedrogiego silnika" to prawdopodobnie nie masz tyle kasy aby zbudowac coś więcej niż Szajowóz z silnikiem fiata 126p.
Wombat

www.wombat.prv.pl
do góry
Gość
dodano: 23.03.2004 23:20 #3 + 0 -
niedrogi tzn powiedzmy do tysiąca no, dwóch
do góry
Wombat Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 15.04.2002
dodano: 24.03.2004 01:36 #4 + 0 -
to przykre co napisze ale nawetkombinując częsci po szrotach

ZA-PO-MN-IJ

+ koszty rozszerzonych badań technicznych
+ koszty OC

za 2000zł kupisz w przywoitym stanie 126p
Wombat

www.wombat.prv.pl
do góry
Gość
dodano: 24.03.2004 06:41 #5 + 0 -
no dobra zapomnijmy o aspektach finansowych. Przez to da się przebrnąć. Jakiś kredyt u znajomych rozwiąże problem. Tylko czy taki silnik motocyklowy poradzi sobie w większym pojeździe? czy samo zmniejszenie przełożenia wystarczy żeby go nie zajeździć po 500km? Wiadomo, że podane przez producenta parametry odnoszą się do wagi; i chodzi o to czy elementy silnika wytrzymają? (bo skrzynia może być od samochodu)
do góry
Wombat Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 15.04.2002
dodano: 24.03.2004 09:31 #6 + 0 -
jakos gokarty na silnikach od motocykli jeżdzą wiec sie da. Co innego jak wstawisz wysokoobrotowy silnik od sportowego motocykla. Wtedy masz problem ze sprzęgłem i jeszcze wiekszy z doborem przełożeń.
Twoje założenia są tak odrealnione że nie chce mi sie nawet pisać.
Ale jezeli aspekty finansowe sa do zapomnienia to nic nie stoi na przeszkdzie żeby takie cos zbudowac.
Wombat

www.wombat.prv.pl
do góry
matadorRS Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 09.04.2002
dodano: 24.03.2004 13:14 #7 + 0 -
ja bym proponował kuc KITCARa i zbudowac sobie Cobre Fajna zabawka mozna pojedzic sobie latem (chyba ze maja dach bo nie sprawdzielm) czesci ida z Forda Sierry , a tych jest pod dostatkiem. A pozniej latwo nawet jak cos mozna bedzie sprzedac.
>>> TRS RALLY TEAM
do góry
Wombat Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 15.04.2002
dodano: 24.03.2004 13:23 #8 + 0 -
aha. i ceny kitcarów oscyluja w granicach 20-60 tyś zł.
Wombat

www.wombat.prv.pl
do góry
Wark Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 31.01.2004
dodano: 24.05.2004 15:06 #9 + 0 -
To ja Podepne się do tego wątku.
Poszukuję Rysunków Zwymiarowanej Ramy repliki AC COBRA lub Morgana (nie zdjęcia ramy bo wiem jak wygląda) .Chciałbym coś takiego zbudować.W internecie nic tagiego niema . W Zamian za informacje dane itp. mogę zrewanżować się w dziedzinie Motoryzacji czy Zywic Epoksydowych.
do góry
Walciu Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 09.04.2002
dodano: 24.05.2004 15:18 #10 + 0 -

Cytat:


Poszukuję Rysunków Zwymiarowanej Ramy repliki AC COBRA lub Morgana


Za takie rysunki to się płaci i to niemałe pieniądze. Raczej nie dostaniesz tego nigdzie za darmo. Jak poszukasz w google to znajdziesz kilka firm w PL, które sprzedają takie projekty, kity do złożenia, albo gotowe złożone auta.


[color=red]Polerowanie felg aluminiowych- http://WWW.POLERKA.TK[/color]
do góry
Wark Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 31.01.2004
dodano: 24.05.2004 15:32 #11 + 0 -
Tak wiem taka rama kosztuje około 4500zł .
Miałem nadzieje ze może ktoś z was też się bawił lub składał cobre i może takie coś udostępnić :]
do góry
Gość
dodano: 24.05.2004 22:54 #12 + 0 -
do realspido:
jesli chcesz sie pobawic (dysponujac takim funduszem jedynie mozesz sobie pozwolic na zabawe) to kup w dobrym stanie WSK-e i most od ZUK-a sklej to razem, wyremontuj silnik, zadbaj o wyglad i bedziesz mial fajnego trojkolowca do 2 tys. U mnie w okolicy facio przerobil w ten sposob swoją starą poczciwą WSK-e tylko ze z tylu zbudowal skrzynie no i nie lata tym motorkiem po zlotach tylko wozi ziemniaki na rynek- i jakos to ciągnie
do góry
Slipper
dodano: 25.05.2004 00:03 #13 + 0 -
http://www.markas-motorsport.com.pl
A co do tych rysunków to nikt ci tego nie udostępni....jedziesz do Anglii, kupujesz rame Cobry i mozesz sobie pomierzyc
do góry
Driver*
dodano: 26.05.2004 10:05 #14 + 0 -
Pomierzyć i potem pospawać w garażu można tylko po co jak się tego potem nie zarejestruje,
trzeba to wszystko policzyć (w dzisiejszych czasach najlepiej w MES-ie) i przy rejestracji pokazać cały projekt, w brew pozorom zbudowanie od podstaw samochodu marko „SAM” tak aby przeszedł pomyślnie badania techniczne nie jest takie proste i tanie.

Pozdr
do góry
Slipper
dodano: 26.05.2004 10:08 #15 + 0 -
Tanie napewno nie jest, a poza tym zeby to zarejestrowc to musi byc przyzwoicie zrobione, trzeba miec troche umimejetnosci
do góry
Przeglądają temat

1 aktywny w tym 0 zarejestrowanych, 1 gość, 0 ukrytych

Ostatnie komentarze

Najczęściej komentowane

Znajdź nas w sieci

X

Informujemy, że strona www.tuningforum.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.