Forum - Techniczne - Jak mocno podkręcić BOV w Turbo?

JarekK Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 06.07.2002
dodano: 19.07.2002, 16:14 #1 + 0 -
Podkręcam sobie i podkręcam Blow Off Valve lub jak kto woli Wastegate, zwiększam ciśnienie, przy którym się otwiera, Moc rośnie, autko jeździ lepiej, kończy już mi się zakres regulacji (gwint) a tu komputer nie chce odciąć silnika (taki sposób regulacji jest na wielu stronach w necie i tak mówią mechanicy: "kręcić ile się da a potem jak odetnie z pow. Overboost to kawałek do tyłu i będzie OKI".).
Niedługo (dziś) dojdę do końca gwintu...
Jak to wyregulować...
StReEt RaCeRs

Losing is not an option!
do góry
Gość
dodano: 20.07.2002 19:08 #2 + 0 -
Po pierwsze primo to BOV i Wastegate to dwie zupe³nie inne sprawy.

Po drugie primo, to jak bêdziesz dalej tak krêci³ to bêdziesz mia³ co najmniej dziurê w t³oku (podnosz±c ci¶nienie powiniene¶ równie¿ zwiêkszyæ dawkê paliwa aby zachowaæ oryginalny stosunek powietrza do paliwa).

Po trzecie primo...ultimo...to fakt ¿e wiele osób ma dostêp do sieci nie robi ich m±drzejszymi. Radzê uwa¿aæ z tymi domoros³ymi fachowcami.
do góry
JarekK Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 06.07.2002
dodano: 21.07.2002 03:06 #3 + 0 -
Dawki paliwa to ja dawno mam już większe niż potrzeba (program od modelu wysokociśnieniowego turbo, nie tuningowy), turbina jest od niskociśnieniowego turbo i dlatego chcę ją podkręcić.
Dziura w tłoku chyba więc mi nie grozi, tym bardziej, że tłoki, blok i w ogóle cały silnik niczym (sprawdzone) nie różni się od T4 (tylko turbina i elektronika).
A co do regulacji to w instrukcjach jest, że to Wastegate a servis twierdzi, że owszem jest to regulacja Wastegate ale zależy od tego też BOV.
I co o tym myśleć??? A przede wszystkim jak to ustawić???
StReEt RaCeRs

Losing is not an option!
do góry
Gość
dodano: 21.07.2002 16:59 #4 + 0 -
Co ma piernik do wiatraka. Wiêkszo¶æ BOVów jest i tak nieregulowalna. A wiêkszo¶æ panów w serwisie wie tylko jak zmieniæ olej.

Poza tym nie ma znaczenia czy masz blok/t³oki/zawory od T4 czy T34, jak dasz zbyt ubog± mieszankê to i tak ci wszystko sie stopi.

Poza tym nie bardzo rozumiem po co pchaæ program od jednego modelu i ³adowaæ do tego turbo od drugiego. Sorry, ale to wszystko zalatuje harcerstwem.

Jedyna metoda to kupiæ chipa do tego konkretnego modelu lub pojechaæ do jakiego¶ tunera (np. Vtech) i dostroiæ program na hamowni z pomiarem AFR.
do góry
JarekK Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 06.07.2002
dodano: 21.07.2002 18:08 #5 + 0 -

Elberoth napisał:


Poza tym nie bardzo rozumiem po co pchać program od jednego modelu i ładować do tego turbo od drugiego. Sorry, ale to wszystko zalatuje harcerstwem.

Jedyna metoda to kupić chipa do tego konkretnego modelu lub pojechać do jakiegoś tunera (np. Vtech) i dostroić program na hamowni z pomiarem AFR.


Poczytaj o chipach Vtechu......na tym forum.
Idea jest taka:

1. Zrobić z LPT 160KM, T4 200KM wymieniając komputer, turbo i czujnik Vacum (to są faktyczne różnice, T4 jest rozwinięciem LPT). uzyskujemy serujny silnik T4 200KM.

2. Zamontować chipa do T4, wydech od kata wstecz z nierdzewki i jest 240KM.

A idea podkręcania turbo LPT jest próbą sprawdzenia jakie ma możliwości, zanim znajdę turbo od T4...
StReEt RaCeRs

Losing is not an option!
do góry
JarekK Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 06.07.2002
dodano: 21.07.2002 18:32 #6 + 0 -
A co do Bov i Wastegate tomasz rację, jedyne wiarygodne źródło (instrukcja warsztatowa Volvo) opisuje to jako Wastegate.
StReEt RaCeRs

Losing is not an option!
do góry
Carlos Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 09.04.2002
dodano: 21.07.2002 18:35 #7 + 0 -
jak na mój gust masz już peznie sporo nieszczelności albo turbiny bardziej się grzeją niż cokolwiek pompują. Poza tym dalej niewiemy czym ty tam dalej kręcisz BOVem (zawór wydmuchowy) czy Wastegate (przepustnica do spalin)?
Rozumiem, że wskaźniki doładowania i EGT jusz masz?

BTW. Jaka jest inna nazwa wastegate po Polsku?
LSD is good for you
do góry
JarekK Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 06.07.2002
dodano: 21.07.2002 18:46 #8 + 0 -
Dobra jest tak:
1. Kręcę Wastegate-m.

2. Skąd pomysł o nieszczelnościach i grzaniu zamiast pompowania?

3. Wskaźników jeszcze nie mam (w czym są dokładnie pomocne?)

4. Wiem już na pewno, że moje auto ma funkcję ECU, która wyłącza silnik jak występuje nadmiar powietrza, którego nie może regulować (wprowadzono to z powodu dużej ilości napraw Volvo w Stanach po samodzielnych regulacjach turbo - taka idiotoodporność).

5. Nie wiem jaka jest polska nazwa Wastegate...
StReEt RaCeRs

Losing is not an option!
do góry
LeoLepsi Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 01.01.1970
dodano: 21.07.2002 23:38 #9 + 0 -
O, chłopie, jeżeli chcesz grzebać przy turbo to wskaźniki to podstawa! Jak chcesz sprawdzać parametry?!

1. czujnik ciśnienia doładowania - podstawa
2. czujnik AFR lub, jak kto woli to może mieć EGT
3. czujnik ciśnienia oleju, ale podejrzewam, że masz
4. czujnik tempteratury oleju
5. czujnik temp. powietrza dolotowego ( jak się ktoś uprze ;-) )

Mam nadzieję, że to o czym mówisz, że wyłącza silnik gdy ma za dużo powietrza to prawda. W każdym razie warto ten temat zbadać dokładniej.
Audi Coupe S2 - 13.071 ET ; 13.343 ET+RT - 330 KM & 450 Nm

Audi 90 2.3 20v quattro - nie zmierzone ET+RT - 170 KM & 220 Nm

Fiat Uno 1.4 i.e.S - nie zmierzone ET+RT - (93 KM & 119 Nm )
do góry
JarekK Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 06.07.2002
dodano: 22.07.2002 01:46 #10 + 0 -
To ja chyba to skręcę do stanu fabrycznego....zanim nie kupię tej deski z F16
Nie chcę zepsuć turbo ani silnika (chociaż odcięcie to fakt) i poczekam aż zmienię resztę komponentów (czujnik vacum i chyba turbo).

A swoją drogą gdzie mogę kupić te wszystkie wskaźniki (?), bo prędzej czy później się przydadzą...
Tylko nie piszcie, że na eBayu...wolę w Polsce jeśli to możliwe.
StReEt RaCeRs

Losing is not an option!
do góry
LeoLepsi Nowicjusz
Czytelnik OFFLINE
Dołączył: 01.01.1970
dodano: 22.07.2002 11:49 #11 + 0 -
Jeżeli już grzebiesz to zrób to na hamowni. Jesteś z Kraka to jedź do Vtech'u, niech Ci zestroją turbinę do komputera. Napewno mają AFR, to sprawdzą Ci, czy nie masz czasem za mało paliwa podawane do cylindrów. Skoro komp masz niby przemapowany to jechać dostroić na miernikach i zhamować. Za zestrojenie to podejrzewam, że więcej jak 600 zł. nie wezmą, no chyba, że...

A wskaźniki.... Hmmm, gdzieś w internecie sprzedawali wskażniki turbo, chyba na http://www.conrad.pl . Co do reszty to najdroższe są AFR właśnie lub EGT. Spróbuj się popytać w InterCars.
Audi Coupe S2 - 13.071 ET ; 13.343 ET+RT - 330 KM & 450 Nm

Audi 90 2.3 20v quattro - nie zmierzone ET+RT - 170 KM & 220 Nm

Fiat Uno 1.4 i.e.S - nie zmierzone ET+RT - (93 KM & 119 Nm )
do góry
Gość
dodano: 22.07.2002 11:53 #12 + 0 -

Carlos napisał:

BTW. Jaka jest inna nazwa wastegate po Polsku?


Nie wiem jaka jest "inna", ja znam "zawor upustowy spalin"
do góry
Gość
dodano: 23.07.2002 17:00 #13 + 0 -
sorki. mam silvie 1.8 T i te same zaworki o ktorych mowicie. Na kolektorze dolotowym jeden i na turbinie. Na kolektorze jest jakis gwint. I mam oytanie czy to tym mozna podkrecic zeby lepiej fruwal. A na wskazniku doladowania ma 3 *10Kph a wskazik jest do siedmiu. Czy cosik mozna z tym zrobic?
do góry
Przeglądają temat

1 aktywny w tym 0 zarejestrowanych, 1 gość, 0 ukrytych

Ostatnie komentarze

Najczęściej komentowane

Znajdź nas w sieci

X

Informujemy, że strona www.tuningforum.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.