Forum - Techniczne - Jak obniżyć Malushka ?

Black
dodano: 14.06.2002, 23:58 #1 + 0 -
Chce posadzić kaszla ale nie chce zeby byla totalna gleba. chodzi mi o to zeby kola lekko chowaly sie za ranty blotnikow. Jesli chodzi o kase to.... jak najtaniej
Mam kilka pytan:
1. Mam resor sklepany (strzałka 10cm). Co mi da dołożenie dodatkowego pióra i jakie najlepiej dołożyć?
2. Podstawki pod resor zeszlifować czy zostawic w spokoju? a moze to się łączy z dołożeniem pióra?
3. Co z amorkami? (wolalbym ich nie ruszac ze wzgledu na koszt)
4. Spreżyny mam obciete o pol zwoja i dogiete, ale po wlozeniu jedna strona jest wyzsza o ok 2 cm od drugiej. W czym jest problem? sprezyny po wyciagnieciu wydaja sie byc rowne.
5. Co z amorkami? (wolalbym ich nie ruszac ze wzgledu na koszt)
6. Na co musze uważac po obniżeniu auta?

Plis o opisy jesli ktos juz obnizal kaszla. Dzieki i pozdrowka!!!
do góry
Gość
dodano: 15.06.2002 01:13 #2 + 0 -
czesc.sam mam kaszla i obnizylem go obcinając spręzyny caly zwoj.mnie jednak wyszlo prosto,byc moze masz amortyzator do wymiany,bo nie mysle by brakowalo ci wykonczenia do spręzyny(takie cos co ją zakancza i lączy z nadwoziem).jesli chodzi o przod to slyszalem ze trzeba odjąc jeden pas z resora,jeszcze tego nie zrobilem ale wyciągając podkladki przy wachaczach przod tez mi troche opadl.
do góry
Gość
dodano: 15.06.2002 08:38 #3 + 0 -
czesc wiec sprawa przedstawia sie tak jak najmniejsze koszty cieżka sprawa ale można tego dokonać , najlepiej zrobić to u kowala . sam i tak nie dołożysz pióra a podkładki pod resor można splanować o 11mm max , amorki najlepiej było by zminic na nowe mogą być seria grunt że nowe , nie polecam obniżac samemu miałem ten sam kłopot że autko stało nierówno . wiecej info na gg
do góry
Gość
dodano: 15.06.2002 14:43 #4 + 0 -
Dodaj pióro a nawet 2 od trabanta one sa grubsz a resor rewelacyjnie wtedy sie zacowuje
A co do tyłu to cięcie o ile chcesz
z przodu trzeba splanować podkładki pod resor gdzieś o połowe
ja tak kiedys miałem i było rewelacyjnie
Na tył założ odbojniki od żuka a w zasadzie 3/4 odbojnkia od zuka one sa twrade i ci tak szybko nie popekaja no i koło nie bedzie ci dobijało wraz z amorem
do góry
Gość
dodano: 16.06.2002 00:51 #5 + 0 -

Grzegscvan napisał:

Dodaj pióro a nawet 2 od trabanta one sa grubsz a resor rewelacyjnie wtedy sie zacowuje
A co do tyłu to cięcie o ile chcesz


jedno pióro powoduje że maluchem przez żaden próg nie da się przejechać szybciej niż 5kmh bo podskakuje, natomiast 2 spowodują ze resor nie będzie resorem tylko belką , z tyłu też nie można przesadzić, chociażby dlatego że miska jest dość nisko...

przy mocnym obniżeniu i tak krótszych amorków raczej się nie obejdzie
do góry
Gość
dodano: 16.06.2002 09:54 #6 + 0 -
Ja mówie z własnego doświadczenia. JA sie tylko zastanawiam do czego ma być to obnizenie bo jak tylko optycznie to wystarczy sam resor aczkolwiek jeśli chcesz tym troche pojeżdzić to bez dodania piór na bank bedzie ci resor cały czas sie doginał w przeciwnym kierunku a poza tym jeśli nie masz nowego resora to na 70% zara ci sie pióro złamie i robota od nowa
Ja tak miałem koledzy wszyscy moi tak mieli a maluszek po zakrętach chodził jak po szymach -Powaga
A jaęli sie obniza samochód to trzeba sie liczyć że na progach sie zwalnia
a jeśli chodzi o miske to jeżdziłem maluchem 2 lata na glebie i ani razu w nią nie wyje.....łem
Pzdr
Zrobisz jak chcesz
Tylko pamiętaj jedno z tyłu nie bedziesz musiał skracać amorków jak założysz te odbojniki o których wcześnej pisałem bo to są naprawde penery
A samo wyklepanie resora to spowoduje że samoch. bedzie tylko i=niższy a wardszy nie wiele także jak ci zależy na gokarcie to zrób tak jak ci napisałem NAPRAWDE WRAŻENIA MÓROWANE
do góry
Gość
dodano: 16.06.2002 11:51 #7 + 0 -
Obniżenie ma byc optyczne, bo na rajd czy cuś takiego sie nie wybieram, poza tym jak go obniże nawet troche , to chcąc nie chcąc troche bedzie twardy, no ale to dobrze! Jesli chodzi o odbojniki do tylu to powaznie sie zastanawiam nad tymi od Żuka bo amorkow skracanie mi nie leży.
Aha! a takie "coś" gumowe wkladane miedzy zwoje o dlugosci ok 10 cm, ktore uklada sie tak jak zwoj dookola zdaje to egzamin? mial ktos cos takiego??
To tył chyba załatwiony, teraz przód:
Sprobuje wlozyc zeszlifowane podstawki a resor zostawic taki jaki byl, bo normalnie on nie jest taki wysoki ze miedzy blotnik a kolo wchodzi glowa, ale nie jest tez niski. sprobuje wlasnie tak zrobic a jesli nie to dopiero zapakuje ten sklepany razem z tymi podstawkami zeszlifowanymi bo wydaje mi sie ze wtedy nie powinien sie tak uginac w druga strone... jak myslicie?
Narazie dzieki i plis o jeszcze Pozdrowka !!!
do góry
Gość
dodano: 21.06.2002 16:21 #8 + 0 -
Czy ktoś chce jeszcze coś dodać do tego postu ?
do góry
Gość
dodano: 22.06.2002 16:44 #9 + 0 -
obniżenie malucha jest bardzo proste i tanie
1. patrzymy o ile chcemy obniżyć przód malucha np o 2 cm
2. wymontujemy resor idziemy do kowala ma na sklepać resor o 3 cm i dodać 1 pióro. dlaczego o 3 cm a nie o 2 cm bo dostaniemy dodatkowe pióro i maluch nam tak nie siądzie.
3. obcinamy sprężyny o 1 zwój a jak 2 to mamy malucha bardzo nisko.

montyjemy wszystko do kupy i mamy wszystko ok.
ps. nie zawsze wychodzi nam idealne obniżenie np. o 2 cm to zalęży jak grube pióro dostaniemy i jak będzie twarde ale na ogół wychodzi nam ok.
a tak ogólnie spytaj sie na zlocie kogoś kto ma obniżonego.
do góry
Gość
dodano: 24.06.2002 20:03 #10 + 0 -
A może by tak zamiast drugiego i trzeciego pióra (patrząc od góry) włożyć jedno ale jakies grube??? Robił ktoś może tak ???
Pozdrowka!
do góry
Gość
dodano: 11.07.2002 18:37 #11 + 0 -
JA obniżałem przód obcinająć podstawki pod resor tak że była dziura na gume, jak sie idealnie utnie to nie pękają. Bardzo polecam załozenie do przodu tylnych amorów z malucha. Przy dzwignietym samochodzie różnica jest około 5 cm. Zajebiście sie trzyma drogi. Przy dodawaniu gazu w ostrym zakręcie przód nie ucieka. POtem trzeba tylko ustawić kąty w przednich kołach no i oczywiście zbieżność. Ale to dopiero jak troszku pojeździmy aż się nam wszystko usadzi. Jak bede miał cyfre to podeśle fotke jak to wygląda.
do góry
Gość
dodano: 15.07.2002 12:55 #12 + 0 -
Podziwiam was z tym dokladaniem resoru...

niektorym sie rydaje ze skoro nic sie nie ugina to oznacza super zawieche...

Tylko sie nie pozabijajcie takim skaczacym pingpongiem na zakretach

Maluch ma lekki przod, wiec utwardzanie tego co twarde jest to raczej przegina...
Wyprostowac resor na strzalke ugiecia 14cm i wystarczy...
Ciekawe ze nikt z was nie wspomnial o obspawaniu podstawek resora...
Dziwne ze ich nie wyrwalo przy jezdzie na tych dodatkowych piorach...

Zrobienie z malucha gokarta napewno gwarantuje swietne wrazenia na zakrecie, ale tylko na gladkiej drodze... Niestety takich u nas na lekarstwo...
Amortyzacja MUSI byc, a takiej sie pozbywamy dokladajac kolejne piora do i tak za lekkiego przodu.
Polecam takim super twardym przodem przejsc szybko przez nierowny zakre...i potem opanowac skaczacy przod.

Panowie, przod obnizyc, ale nie utwardzic...
do góry
Gość
dodano: 15.07.2002 13:08 #13 + 0 -
HEHE obspawać podstawki resora.............
Nie mam takiej spawarki która spawa aluminium z metalem...........
do góry
Gość
dodano: 15.07.2002 13:17 #14 + 0 -
Widze ze mimo ze trzeba Ci dokladniej wutlumaczyc

Przyjrzyj sie do czego te podstawki sa przykrecone - do cieniutkiej blaszki (bodajrze do poltorowki). Jak latwo zauwazysz, przy zwiekszonych silach ta blacha nie wytrzyma i po prostu wszystko powyrywasz...
Zdejmujesz resor i podstawki a w miejscu gdzie one przychodza naspawujesz podkladki z blachy trojki...
Teraz juz sie nic nie wyrwie...
do góry
Gość
dodano: 15.07.2002 13:21 #15 + 0 -

Arti napisał:

HEHE obspawać podstawki resora.............
Nie mam takiej spawarki która spawa aluminium z metalem...........


A jak juz byc tak dowciapny jak Ty to zwroce Ci uwage ze aluminium to tez metal...
Pewnie Ci chodzilo o stal...co?
do góry
Przeglądają temat

1 aktywny w tym 0 zarejestrowanych, 1 gość, 0 ukrytych

Ostatnie komentarze

Najczęściej komentowane

Znajdź nas w sieci

X

Informujemy, że strona www.tuningforum.pl korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z polityką plików cookies . W każdym czasie możesz określić w swojej przeglądarce warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies.